. . .

دانستنی آیا کیهان در یک آزمایشگاه ساخته شده؟

تالار هوافضا

seon-ho

رفیق رمانیکی
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
154
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-14
آخرین بازدید
موضوعات
726
نوشته‌ها
1,404
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,364
امتیازها
407
سن
19
محل سکونت
دنیای موسیقی:)

  • #1
“آوی لوئب” اخترشناس دانشگاه هاروارد معتقد است، اگر یک «تمدن بیگانه» از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفت کند، می‌تواند جهان‌های جدید بسازد.

dreamstime xl scaled


به گزارش بیگ بنگ، طبق دانسته‌هایمان کیهان در اثر بیگ بنگ متولد شده، اما علت این رویداد هنوز مشخص نیست. برخی کیهان‌شناسان از تولد کیهان در تکینگی سیاهچاله و جهان چرخه‌ای که با انبساط و انقباض همراه است و منجر به تولد جهان‌های جدید می‌شود، صحبت کرده‌اند. اما هیچگاه ساخت جهان توسط یک تمدن فوق پیشرفته را جدی نگرفتند. «آوی لوئب» اخترشناس دانشگاه هاروارد معتقد است یک تمدن فوق پیشرفته ممکن است فناوری خود را توسعه داده باشد و بتواند از “هیچ کوانتومی” یک جهان نوزاد بسازد.

به گفتۀ لوئب، این فرضیه ما را به عنوان تمدن نوع C توصیف می‌کند، در واقع ما به عنوان تمدنی که به ستارۀ میزبانمان وابسته هستیم، فقط یک تمدن نوع C محسوب می‌شویم. حتی برخی معتقدند سطح تمدن ما در حد D است، زیرا موجب تغییر آب و هوا و تخریب طبیعت شده‌ایم. اما اگر بتوانیم از لحاظ تامین انرژی از خورشیدمان مستقل شویم به تمدن نوع B تبدیل می‌شویم و اگر جهان‌های جدیدی را با موفقیت طراحی کنیم، به برترین نوع تمدن یعنی نوع A تبدیل خواهیم شد.

بنابراین طبق این فرضیه، یک تمدن نوع A کیهان ما را به وجود آورده است. هنوز بسیاری از سوالات بدون پاسخ باقی مانده‌اند، مثلاً: آیا تمدنی که کیهان ما را ساخته در زندگی ما هم دخالت می‌کند؟ آیا خیرخواه است یا شرور و یا بی‌تفاوت؟ شاید لوئب در یک مقاله‌ی دیگر این نکات را بیشتر توضیح دهد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین