. . .

بحث و گفتگو مقایسه گلکسی واچ ۶ با گلکسی واچ ۵؛ طراحی مشابه نسل قبل با مخلفات اضافه!

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
گلکسی واچ ۶ کلاسیک و گلکسی واچ ۵ کلاسیک

ساعت‌هاش هوشمند سری گلکسی واچ ۶ درمقایسه‌با نسل قبلی این محصول چه ویژگی‌های به‌ارمغان آورده‌اند؟

حکایت طراحی سری گلکسی واچ ۶ شبیه کسی است که هر سال لباس‌ جدیدی کاملاً شبیه سال قبل می‌خرد و اکثر افراد متوجه تغییر آن نمی‌شوند. اگر به تصویر بالا خوب نگاه کنید احتمالاً شما هم مثل ما در اولین نگاه نمی‌توانید به‌راحتی گلکسی واچ ۶ را از گلکسی واچ ۵ تشخیص دهید. این یعنی طرفداران ساعت‌های هوشمند سامسونگ از طراحی نسل جدید این محصول چندان هیجان‌زده نخواهند شد. البته غول فناوری کره‌ی جنوبی ویژگی‌های جدیدی به سری گلکسی واچ ۶ اضافه کرده که برخی از آن‌ها واقعاً جذاب هستند.
در ادامه قصد داریم سری گلکسی واچ ۶ را با سری گلکسی واچ ۵ مقایسه کنیم تا ببینیم چه ویژگی‌هایی در نسل جدید این ساعت هوشمند تغییر کرده و چه قابلیت‌هایی به آن اضافه شده است.




طراحی

گلکسی واچ ۶

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سامسونگ در رویداد آنپکد خود، گلکسی واچ ۶ را با طراحی مشابه نسل قبلی این محصول معرفی کرد. درواقع ظاهر کلی گلکسی واچ ۵ و گلکسی واچ ۶ تفاوت چندانی ندارد اما امسال ابعاد این محصولات ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده و علاوه‌براین شاهد کاهش ۳۰ درصدی حاشیه‌های اطراف نمایشگر هستیم.
مهم‌ترین تغییر ظاهری گلکسی واچ ۶ نسبت‌به گلکسی واچ ۶، کاهش ضخامت حاشیه‌های نمایشگر و افزایش ابعاد مدل کلاسیک است.
سامسونگ قاب چرخان را از گلکسی واچ ۵ پرو حذف کرد و به‌جای آن از قاب چرخشی لمسی ظریف استفاده کرد اما امسال این ویژگی بار دیگر به گلکسی واچ ۶ کلاسیک اضافه شده است.
گلکسی واچ ۶ استاندارد در دو نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود و بنابراین نسبت‌به نسل قبلی این ساعت یعنی گلکسی واچ ۵ استاندارد هیچ تغییری در ابعاد آن اعمال نشده است. ازطرف دیگر گلکسی واچ ۵ پرو فقط در سایز ۴۵ میلی‌متری روانه‌ی بازار شد درحالی‌که گلکسی واچ ۶ کلاسیک در ابعاد ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.




مشخصات فنی

همه‌ی مدل‌های سری گلکسی واچ ۶ از پردازنده‌ی اگزینوس W930 بهره می‌برند درحالی‌که خانواده‌ی گلکسی واچ ۶ به تراشه‌ی اگزینوس W920 مجهز شده بودند. علاوه‌براین شاهد افزایش رم نسل جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ هستیم زیرا از ۱٫۵ گیگابایت در نسل قبل به ۲ گیگابایت افزایش یافته است اما حافظه‌ی ذخیره‌سازی محصولات جدید سامسونگ همچنان همان ۱۶ گیگابایت است.
گلکسی واچ ۶
گلکسی واچ ۶
سامسونگ با معرفی سری گلکسی واچ ۶، علاوه‌بر حسگرهای مختلفی که در گلکسی واچ ۵ ارائه شده، امکانات سخت‌افزاری جدیدی برای سنجش دمای پوست، سنجش دمای مواد غذایی و آب بدون نیاز به تماس فیزیکی و غیره را ارائه می‌دهد.




باتری

ظرفیت باتری سری گلکسی واچ ۶ نیز نسبت‌به مدل قبلی این محصولات افزایش یافته و علاوه‌براین مصرف انرژی آن‌ها نیز بهینه‌تر شده است. براساس ادعای سامسونگ، کاربران می‌توانند فقط با ۸ دقیقه شارژ سریع این ساعت‌ها، تا هشت ساعت به عمرباتری آن اضافه کنند.
نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ استاندارد و نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک از باتری ۳۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برند درحالی‌که نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری مدل استاندارد و نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری مدل کلاسیک این محصول به باتری ۴۲۵ میل آمپرساعتی مجهز شده‌اند. در مقام مقایسه، نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ به ترتیب دارای باتری‌هایی با ظرفیت ۲۸۴ و ۴۱۰ میلی‌آمپربرساعت هستند و گلکسی واچ ۵ پرو به باتری بزرگ ۵۹۰ میلی‌آمپری مجهز شده است.
باتوجه به افزایش ظرفیت باتری‌ سری گلکسی واچ ۶ نسبت‌به نسل قبلی این محصول و همچنین بهینه‌تر شدن مصرف انرژی، اننظار می‌رود این محصولات شارژدهی بهتری داشته باشند.




سایر قابلیت‌ها

گلکسی واچ ۶ کلاسیک
گلکسی واچ ۶ کلاسیک
خانواده گلکسی واچ ۵ از حسگر BioActive سامسونگ (ضربان قلب اپتیکال + تحلیل الکتریکی قلب + تحلیل آمپدانس بیوالکتریک)، حسگر دما، شتاب‌سنج، فشارسنج، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیس، سنسور نور بهره می‌برند. سامسونگ مدل استاندارد گلکسی واچ ۶ را با حسگرهای مشابه نسل قبل روانه‌ی بازار خواهد کرد اما مدل کلاسیک این محصول از حسگر جدید Hall سه‌بعدی نیز بهره می‌برد.
سری گلکسی واچ ۶ اولین محصولاتی هستند که با WearOS 4 گوگل و پوسته‌ی One UI 5 سامسونگ عرضه می‌شوند. این محصولات از پشتیبان‌گیری ابری پشتیبانی می‌کنند و واچ‌فیس‌های کاملاً جدید و تعاملی برای‌ آن‌ها طراحی شده است.
سامسونگ در سری گلکسی واچ ۶ توجه ویژه‌ای به شخصی‌سازی قابلیت‌ها، توصیه‌ها و تغییر عادت‌های بد کاربران دارد.
سامسونگ ادعا می‌کند سری گلکسی واچ ۶ از پیشرفته‌ترین سیستم ردیابی خواب بهره می‌برند و آمار بسیار دقیقی از الگوی خواب، ساعات بیداری، خواب عمیق و غیره ارائه می‌دهند. علاوه‌براین نسل جدید ساعت‌های هوشمند غول فناوری کره‌ی جنوبی مثل مدل قبلی این محصول از ویژگی‌هایی مثل حالت‌های تمرینی متعدد پشتیبانی می‌کند و حالا توصیه‌های کاملاً شخصی‌سازی شده‌ای را در زمینه‌های مختلف مثل فعالیت‌ بدنی و حتی نوع تغذیه به کاربر ارائه می‌دهد.
گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ کلاسیک
گلکسی واچ ۶

گلکسی واچ ۶
علاوه‌براین سیستم تماس اضطراری در سری گلکسی واچ ۶ نسبت‌به سری گلکسی واچ ۵ بهبود داده شده و از قابلیت تشخیص سقوط نیز پشتیبانی می‌کند. برای اطلاع از همه‌ی تغییرات و قابلیت‌های خانواده‌ی جدید ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌توانید سری به مقاله‌ی معرفی گلکسی واچ ۶ بزنید.




قیمت

قیمت گلکسی واچ ۵ از ۲۸۰ دلار و مدل پرو از ۳۵۰ دلار شروع می‌شود. مدل معمولی این ساعت در رنگ‌های گرافیتی، یاقوتی کبود و نقره‌ای‌، برای نسخه بزرگ ۴۴ میلی‌متری و رنگ‌های گرافیتی، طلایی و نقره‌ای برای نسخه کوچک ۴۰ میلی‌متری روانه‌ی بازار شد.
اکنون گلکسی واچ ۶ استاندارد ۴۴ میلی‌متری در رنگ گرافیتی و نقره‌ای و نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری این محصول در رنگ گرافیتی و طلایی دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. ازطرف دیگر، هر دو نسخه‌ی گلکسی واچ ۶ کلاسیک ۴۷ میلی‌متری در رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه می‌شوند. قیمت مدل استاندارد و کلاسیک این ساعت هوشمند به‌ترتیب از ۳۰۰ دلار و ۴۰۰ دلار شروع می‌شود که نشان از افزایش قیمت نسبت‌به نسل قبل دارد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین