. . .

معرفی بررسی مشخصات گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Moon light<3

رفیق رمانیکی
نیمچه رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
779
نوشته‌ها
1,855
راه‌حل‌ها
5
پسندها
32
امتیازها
438
وب سایت
pin.it

  • #1
سامسونگ برای تبدیل شدن به یه بازیگر قوی تر در حوزه ساعت های هوشمند امسال به جای نسخه کلاسیک، نسخه پرو رو در کنار نسخه پایه عرضه کرده تا بتونه در کنار ساعت های هوشمند اپل واچ و برند های تخصصی تر این حوزه مثل گارمین قرار بگیره و نظر کاربرانی که به دنبال یه ساعت هوشمند با قابلیت های ورزشی خوب و دقیق در کنار استفاده روزمره هستند رو جلب کنه. قراره در ادامه Samsung Galaxy Watch 5 Pro جدیدترین ساعت ورزشی سامسونگ رو که با قیمت حدودی 13 میلیون تومان در بازار عرضه میشه رو بررسی کنیم و ببینیم آیا با توجه به قیمت دو برابری نسبت به نسخه پایه ارزش هزینه بیشتر رو داره و میتونه در مقابل ساعت های هوشمند دیگه بازار ارزش خرید بالاتری داشته باشه یا نه؟ با بررسی مشخصات گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ مقاله همراه ما باشید.



بررسی طراحی و کیفیت ساخت Galaxy Watch 5 Pro

طراحی و کیفیت متریال به کار رفته در نسخه پرو به خاطر کاربرد ورزشی بیشتر، تغییرات نسبتا زیادی کرده و برای انواع ورزش ها و فعالیت های سنگین بهینه شده تا بتونید راحت تر و با خیال آسوده و بدون نگرانی از آسیب دیدن ساعت در طول ورزش از گلکسی واچ 5 پرو استفاده کنید. همون ظاهر گرد ساعت های گلکسی واچ حفظ شده فقط طراحی بدنه ساعت زمخت تر و درازتر شده و لبه های بدنه برای محافظت بیشتر از صفحه نمایش بالاتر از نمایشگر قرار گرفتن که همین باعث بزرگ تر شدن بدنه شده. این نسخه فقط توی یک سایز 45 میلیمتری عرضه میشه و اگه دست شما خیلی کوچیک باشه، به خاطر اندازه بزرگ ساعت شاید براتون مناسب به نظر نرسه. روی لبه راست مثل نسخه پایه دو دکمه فیزیکی برای استفاده از منوها و میکروفون قرار گرفته. برای دسترسی راحت تر در فعالیت ها، این دکمه ها کمی بزرگ تر از نسخه پایه ساخته شدن. از حلقه مکانیکی نسخه های کلاسیک خبری نیست و باید از قابلیت لمسی مثل نسخه پایه برای قابلیت های این بخش استفاده کنید و جای خالی این حلقه کاربردی و جذاب روی این نسخه حس میشه.

بررسی طراحی Galaxy Watch 5 Pro


صفحه نمایش از یاقوت کبود استفاده میکنه که مقاومت بسیار خوبی در مقابل خط و خش داره، بالاتر بودن لبه های ساعت هم باعث میشه بیشتر ضربه های وارد شده به ساعت به بدنه بخوره و از صفحه بیشتر محافظت بشه. یه ساعت ورزشی تخصصی برای اینکه بتونه در ورزش های سنگین و مختلف سالم بمونه باید بدنه مقاومی داشته باشه، برای همین سامسونگ به جای آلومینیوم سراغ تیتانیوم برای بدنه ساعت Galaxy Watch 5 Pro رفته که مقاومت بسیار خوبی در مقابل ضربه و خط و خش داره و به این راحتی ها نمیتونید بدنه ساعت رو نابود کنید! البته این بدنه مقاوم و بزرگ باعث شده وزن ساعت نسبتا زیاد باشه (حدود 46.5 گرم) و در استفاده معمولی و یا موقع خواب کمی اذیت کننده باشه. استاندارد MIL-STD-810H در ساخت بدنه در کنار گواهی IP68 توی ساخت بدنه رعایت شده تا این نسخه در شرایط سخت دما و حرارتی و نفوذ مایعات و گرد و غبار مقاومت مناسبی داشته باشه و به راحتی آسیب نبینه. البته این ساعت کاملا راگد و ضد ضربه نیست ولی نسبت به ساعت های هوشمند دیگه مقاومت بهتری داره.

مشخصات مقاومت بدنه گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ


با اینکه از حلقه مکانیکی دور ساعت خبری نیست ولی هنوز حاشیه زیاد دور صفحه نمایش دیده میشه که همون کاربرد چرخشی حلقه مکانیکی رو به صورت لمسی انجام میده اما به لطف برآمدگی بدنه مثل نسخه پایه استفاده از این بخش خیلی اذیت کننده نیست و میشه با اتکا به این لبه بهتر از این قابلیت استفاده کرد و خطای کمتری در کار با این قابلیت مثل تنظیم روشنایی، ولوم، اسکرول در بعضی برنامه ها و … دیده میشه. فیدبک لمسی این بخش حس چرخیدن و کم و زیاد کردن رو به درستی به شما منتقل میکنه و با اینکه دقت یه دکمه مکانیکی رو نداره ولی استفاده درست از این بخش بی مصرف در ساعت های دیگه نکته مثبتی به حساب میاد.

مشخصات بدنه ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو سامسونگ


بند 20 میلیمتری جدید این نسخه حالت سگکی نداره و به صورت مگنتی دور مچ دست شما سفت میشه و به راحتی هم امکان باز شدن نداره و کاملا برای استفاده اسپورت و سنگین این ساعت بهینه شده. البته اگه سایز برای مچ دست شما مناسب نبود میتونید با تغییر محل قرار گیری مگنت بند رو دور دست شل یا سفت کنید که یه مقداری سخته و نیاز به کمی سعی و خطا داره. اگه از نسل های قبل بندهای اضافه ای دارید، یا با این نوع بند راحت نیستید میتونید به راحتی برای این ساعت از این بندهای قدیمی و عادی 20 میلیمتری استفاده کنید و تنوع مناسبی از بند در اختیار داشته باشید. در مجموع تغییرات این نسخه باعث شده اگه اهل ورزش هستید و کمی هم حواس پرتی دارید، ساعت گلکسی واچ 5 پرو در کنار حفظ ظاهر و تیپ شما، میتونه مدت ها در کنار شما دووم بیاره و براتون مثل روز اول کار کنه.



مشخصات صفحه نمایش گلکسی واچ 5 پرو

نمایشگر گرد 1.4 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 450 در 450 پیکسل تفاوت خاصی نسبت به نسخه معمولی نداره و هنوز با یه صفحه نمایش روشن، شارپ و با جزئیات طرفیم که به خوبی رنگ های روشن رو به نمایش میذاره. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن که دیگه در ساعت های هوشمند عادی شده در این ساعت هم دیده میشه. روشنایی در این حالت مناسبه ولی بعضی باگ های نرم افزاری وجود داره که با آپدیت های آینده به احتمال زیاد برطرف میشه.



مشخصات باتری Galaxy Watch 5 Pro

با بزرگ شدن ابعاد و بدنه استفاده از یه باتری بزرگ تر راحت تر شده و همین موضوع باعث میشه شارژدهی که در اکثر ساعت های هوشمند نسبتا یه نقطه ضعف به حساب میاد تا حدودی بهبود پیدا کنه البته هنوز به ساعت های اسپورت تخصصی نزدیک نمیشه. به گفته سامسونگ باتری 590 میلی آمپر ساعتی استفاده شده میتونه حدود 80 ساعت شارژدهی کنه اما این مقدار در استفاده خیلی سبک و بدون صفحه نمایش سبک و خاموش بودن GPS به دست میاد. در استفاده معمولی و عادی مثلا یک ساعت و نیم دویدن در روز با فعال بودن GPS و سنجش ضربان قلب، پایش خواب و نمایش اعلان ها این ساعت حدود 72 ساعت به شما شارژدهی میکنه که با روشن کردن قابلیت AOD این عدد به حدود 60 ساعت میرسه. این عدد برای یک ساعت هوشمند با قابلیت های نرم افزاری متنوع این ساعت واقعا محشره و دیگه نیازی نیست هر روز ساعت رو مجدد شارژ کنید. البته اگه اهل ورزش های ماراتنی یا چند روزه هستید، خیلی نمیتونید روی این ساعت حساب باز کنید.

به خاطر سرعت شارژ مناسب ساعت خیلی منتظر شارژ مجدد نمی مونید، با استفاده از آداپتور 25 واتی مخصوص سامسونگ فست شارژ فعال میشه و 45 درصد شارژ توی نیم ساعت پر میشه و شارژ کامل هم حدود 1 ساعت و نیم الی 2 ساعت زمان میبره.



بررسی حسگر های Galaxy Watch5 Pro

علاوه بر سنسورهای نسخه پایه مثل سنسور اندازه گیری فشار خون، سطح اکسیژن خون، اندازه گیری BMI و سطح چربی، درصد بافت ماهیچه و آب بدن حسگر دما هم اضافه شده که به صورت خودکار در پس زمینه عمل میکنه و نمی تونید به صورت فعال ازش استفاده کنید و فقط در صورت بالا رفتن ناگهانی دمای بدن یا تب کردن به شما هشدار میده. این سنسور بیشتر در پایش بهتر خواب و پایش سلامت بانوان کاربرد داره تا بتونه اطلاعات دقیق تری به شما در این بخش بده. البته حسگر های ECG فقط روی گوشی های سامسونگ کار میکنه و به دلیل اینکه نیاز به تایید سازمان سلامت هر کشور داره در این ایران به دلیل تحریم ها نمی تونید از این قابلیت استفاده کنید.

با استفاده از سنسورهای BioActive که روی دو دکمه فیزیکی کناری ساعت قرار گرفتن و با قرار دادن دو انگشت بر روی اونها فعال میشن، میتونید اطلاعات مختلفی مثل چربی بدن، سطح مایعات، تراکم ماهیچه و BMI رو اندازه گیری کنید که هنوز خیلی دقیق نیست و نمیتونید 100 درصد به اونها اعتماد کنید و فقط برای متوجه شدن روند کلی رژیم یا فعالیت های ورزشی میتونید ازش بهره ببرید. برای افزایش دقت این سنسور بهتره آب زیادی در موقع سنجش استفاده کنید تا اطلاعات دقیق تر باشند. دقت حسگر ضربان قلب بهتر شده و تا جای ممکن بالا یا پایین شدن ضربان قلب رو در ورزش های به درستی اندازه گیری و نمایش میده و حتی دوره ریکاوری بعد از ورزش رو هم به شما نشون میده و در صورت افزایش یا کاهش شدید ضربان قلب به شما هشدار میده.

Hard fall یه قابلیت دیگه است که موقع ورزش یا پیاده روی در صورت توقف ناگهانی یا افتادن متوجه این اتفاق میشه و در صورت پاسخ ندادن به هشدار اعلام شده، به مراکز اورژانسی یا مخاطبین خاصی که مشخص کردید اطلاع میده.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت Galaxy Watch 5 Pro


اکثر فعالیت ها و علائم حیاتی در طول روز توسط این ساعت اندازه گیری و ثبت میشه و در برنامه Samsung Health به شما با جزئیات و در بخش های مختلف نمایش داده میشه و اگه از گوشی سامسونگ استفاده نکنید از بعضی قابلیت ها و امکانات پایشی این ساعت نمیتونید به خوبی استفاده کنید. بیش از 90 حالت ورزشی توسط این ساعت پشتیبانی میشه و ورزش های مثل پیاده روی، دویدن و دوچرخه سواری به صورت خودکار تشخیص داده میشن و حتی اگه یادتون بره فعالیت رو ثبت کنید خود ساعت این کار رو انجام میده و به شما هشدار میده که 10 دقیقه در حال ورزش بودید و چیزی ثبت نکردید. GPS و ارتفاع سنج در ورزش های مثل دوچرخه سواری و دویدن به خوبی مکان و ارتفاع طی شده توسط شما و متوسط سرعت و بیشینه سرعت رو اندازه گیری و ثبت میکنه و میتونید بعد از ورزش برای فعالیت های بعدی خودتون با کمک اطلاعات ثبت شده برنامه ریزی بهتری بکنید.

بخش جمع آوری اطلاعات خواب به لطف حسگر های بهبود یافته و حسگر تشخیص دما بهتر شده و اطلاعات دقیق تری از خواب سبک و عمیق به شما نمایش میده و اگه گوشی موقع خواب کنارتون باشه میتونید از قابلیت تشخیص خر و پف هم استفاده کنید و اگه مشکلی در خواب و تنفس دارید با کمک اطلاعات ثبت شده و دکتر خوابیدن خودتون رو بهتر و عمیق تر کنید.



بررسی سخت افزار و پردازنده گلکسی واچ 5 پرو

از لحاظ سخت افزار هیچ تفاوت خاصی بین نسخه پایه و پرو وجود نداره و از پردازنده انحصاری اگزینوس W920 برای این نسخه هم استفاده شده که به خوبی از پس اجرای برنامه ها بر میاد و لگ و کندی خاصی در اجرا و استفاده از ساعت دیده نمیشه و سامسونگ نیاز به هزینه اضافه برای این بخش احساس نکرده. 1.5 گیگ رم و 16 گیگ حافظه ذخیره سازی برای این ساعت در نظر گرفته شده که تقریبا کافیه و در اجرای چندین برنامه در کنار هم مشکلی ایجاد نمیشه. حافظه ذخیره سازی برای نصب برنامه های مختلف و یا حتی ریختن آهنگ مناسب و کافی به نظر میرسه.



مشخصات نرم افزار و رابط کاربری Galaxy Watch 5 Pro

علاوه بر امکانات استفاده شده در ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 5 که به لطف Wear OS 3.5 و One UI Watch 4.5 و همکاری سامسونگ با گوگل در این نسخه استفاده شده چند قابلیت جدید برای نسخه گلکسی واچ 5 پرو در نظر گرفته شده که مخصوص این نسخه است و اینجا مورد بررسی قرار می گیرند و برای اطلاع از رابط کاربری و امکانات نرم افزاری مشترک بین این دو ساعت میتونید به بررسی گلکسی واچ 5 رجوع کنید.

واچ فیس های متنوع گلکسی واچ 5 پرو


اولین قابلیت جدید و مهم اضافه شده قابلیت ترک بک (Track Back) که به شما اجازه میده در فعالیت هایی مثل دوچرخه سواری و یا دویدن این قابلیت رو فعال کنید تا مسیر طی شده توسط شما رو ثبت و نگهداری کنه و زمانی که قصد بازگشت به محل اول سفر رو داشتید با کمک نقشه مسیر رو به شما نمایش بده و با کمک صدا و فیدبک های لمسی بدون نیاز به دیدن نقشه به نقطه اول برگردید و بیشتر میتونه در منطقه هایی که آشنایی ندارید به کمک شما بیاد و بدون نگرانی بتونید فعالیت ورزشی خودتون رو انجام بدید.

مشخصات نرم افزار و رابط کاربری Galaxy Watch 5 Pro


قابلیت دیگه Route که میتونید با فعال کردن اون در بخش تنظیمات ورک اوت ها با فعال کردن گزینه تارگت و روشن کردن قابلیت روت به شما اجازه میده یه مسیر که قصد دارید اون رو طی کنید به ساعت منتقل کنید و بعد از بارگذاری روی ساعت این مسیر توسط نقشه و صدا و فیدبک های لمسی به شما اطلاع داده میشه و میتونید مسیرهایی که دوستان یا افراد خبره تونستن طی کنن شما هم تست کنید و با خیال راحت و بدون استرس گم شدن و اشتباه رفتن فقط روی فعالیت ورزشی تمرکز کنید.

مشخصات نرم افزاری Galaxy Watch 5 Pro


بقیه قابلیت های دیگه Wear OS مثل استفاده راحت و بدون دردسر از اپ هایی مثل اسپاتیفای، یوتیوب، نتفلیکس و … و واچ فیس های متنوع و با قابلیت شخصی سازی ریزترین بخش در کنار میکروفون و اسپیکر مناسب که به درستی اطلاعات لازم رو به شما میگه باعث شده امکانات نرم افزاری ساعت Galaxy Watch 5 Pro کامل باشه و برای استفاده روزمره و یا ورزشی بتونید با خیال راحت از امکانات مختلف استفاده کنید.

مشخصات طراحی متنوع galaxy watch5 pro




آیا Galaxy Watch 5 Pro ارزش خرید دارد؟

ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 پرو یه حد وسط بین ساعت های هوشمند معمولی و یه ساعت هوشمند ورزشی تخصصی به حساب میاد که نسبت به نسخه پایه باتری بسیار بهتر و بدنه مقاوم تر و جون سخت تری داره و هم برای استفاده معمولی مناسبه و قابلیت های متنوعی داره و هم به خاطر ظاهر زیباتر و نسبتا جمع و جور تر نسبت به ساعت های ورزشی حرفه ای میتونه به راحتی در مناسبتهای مختلف شما رو همراهی کنه. امکانات و کیفیت ساخت این ساعت هوشمند باعث میشه بشه گفت تقریبا در بازار ایران گزینه ای بهتری برای گوشی های اندروید با قابلیت های این ساعت هوشمند پیدا نمیشه و اگه قیمت حدودی 13 میلیون تومانی galaxy watch5 pro (که تقریبا دو برابر نسخه پایه است) برای شما اذیت کننده نیست، میتونید کاملا روی این ساعت برای استفاده روزمره و ورزشی خودتون حساب باز کنید و galaxy watch 5 pro سامسونگ بهترین ساعت هوشمند برای گوشی های اندرویدی محسوب میشه. البته اگه ورزشکار حرفه ای هستید دقت و امکانات کمتر این ساعت نسبت به ساعت های حرفه ای ورزشی نمیتونه شما رو راضی کنه و خیلی به کارتون نمیاد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین