. . .

بحث و گفتگو گلکسی زد فولد ۵ دربرابر آنر مجیک V2 و گوگل پیکسل فولد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
157
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

گلکسی زد فولد ۵، جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ، چه عملکردی دربرابر آنر مجیک V2 و گوگل پیکسل فولد از خود نشان می‌دهد؟

گلکسی زد فولد ۵ پس از شایعات و افشاگری‌های فراوان، سرانجام از راه رسید؛ دستگاهی تاشدنی که به بلوغ کافی رسیده، اما همچنان پیشرفت لاک‌پشتی‌اش آزاردهنده است. زد فولد ۵ تغییرات کمی نسبت‌به نسل قبل تجربه کرده است و در نمایی کلی نشان می‌دهد که سامسونگ دیگر حرف اول را در بازار گوشی‌های تاشدنی نمی‌زند.
اشتباه نکنید؛ گلکسی زد فولد ۵ به‌هیچ‌وجه گوشی بدی نیست. درباره‌ی محصولی صحبت می‌کنیم که دو نمایشگر ۱۲۰ هرتز، دوربین‌های پرتعداد و شارژ سریع دارد.
گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ / Galaxy Z Fold 5 روی میز با قلم لمسی

مسئله این است که رقابت سامسونگ و شرکت‌های چینی در بازار موبایل، به داستان معروف لاک‌پشت و خرگوش تبدیل شده. سامسونگ نبض بازار تاشدنی‌ها را در کشورهای خارج از چین در اختیار دارد و دست‌به تغییرات نسلی زیاد نمی‌زند، اما ظهور رقبای جدید ممکن است خیلی زود جایگاه این شرکت را به خطر بیاندازد.
سامسونگ دیگر حرف اول را در بازار گوشی‌های تاشدنی نمی‌زند
اولین نسل از گلکسی زد فولد، گوشی ناقصی بود و خریدش به کمتر کسی پیشنهاد می‌شد؛ پنج نسل بعد، این‌بار با تاشدنی هیجان‌انگیزی مواجه هستیم که سخت‌افزار پرقدرت و طراحی مدرن دارد، اما وقتی به دستگاه‌هایی مثل آنر مجیک V2 می‌نگریم، باز هم نمی‌توانیم خرید تاشدنی سامسونگ را پیشنهاد کنیم.
گوشی Galaxy Z Fold 5 سامسونگ در حال حاضر Pixel Fold و Honor Magic V2 را به‌عنوان رقبای اصلی‌اش می‌شناسد. آنر فعلا به عرضه‌ی مجیک V2 در بازارهای بین‌المللی اشاره نکرده است، اما این گوشی اگر به خارج از چین راه پیدا کند، قطعا رقیبی قدر برای زد فولد ۵ است.
ازطرفی، پیکسل فولد به‌عنوان یک دستگاه نسل اولی محصول شایسته‌ای است؛ اما با وجود دستگاه‌های پخته‌ای مثل زد فولد نمی‌توانیم به‌عنوان محصولی شاخص نگاهش کنیم.
مدل مشکی گوشی آنر مجیک V2 با قلم لمسی

آنر مجیک V2
پیکسل فولد گوگل در رنگ های مشکی و سفید

پیکسل فولد گوگل
صحبت درباره‌ی طراحی محصولات، معمولا وارد حیطه‌ی سلیقه‌ی شخصی می‌شود؛ با این‌حال مطمئنم اکثر شما با من موافقید که آنر مجیک V2 بهترین طراحی را در بین دستگاه‌های تاشدنی دارد. گوشی جدید آنر بسیار باریک است و وزن کمتری نسبت‌به آیفون ۱۴ پرو مکس دارد. آنر مجیک V2 یک دستاورد مهندسی قابل‌توجه است.
آنر مجیک V2 یک دستاورد مهندسی قابل‌توجه است
گلکسی زد فولد ۵ از همان طراحی نسل قبل استفاده می‌کند. در پنل پشتی جزیره‌ای بیضی‌شکل می‌بینیم که سه دوربین به‌صورت عمودی در آن جای گرفته‌اند. پنل پشتی پیکسل فولد از طراحی مشابه سری پیکسل ۷ استفاده می‌کند (چینش دوربین‌ها شبیه حرف i افقی است) و آنر مجیک V2 از نمای پشت جذابیت کمتری نسبت‌به گلکسی زد فولد ۵ دارد؛ اما این گوشی نیز از سه دوربین با چینش عمودی استفاده می‌کند.
ضخامت گوشی آنر مجیک V2
آنر مجیک V2
در حالت باز، ضخامت آنر مجیک V2 به تنها ۴٫۷ میلی‌متر می‌رسد و همین باعث می‌شود تاشدنی آنر از دو گوشی دیگر باریک‌تر باشد. این گوشی حتی در حالت بسته نیز ضخامت کمتری دارد (۹٫۹ میلی‌متر). زد فولد ۵ در حالت باز و بسته به‌ترتیب ضخامت ۶٫۱ میلی‌متر و ۱۳٫۴ میلی‌متر دارد و ضخامت پیکسل فولد به ۵٫۸ میلی‌متر و ۱۲٫۱ میلی‌متر می‌رسد.
آنر مجیک V2 نه‌تنها باریک‌تر از دو گوشی دیگر است، بلکه وزن کمتری نسبت‌به آن دو دارد. درحالی‌که وزن آنر مجیک V2 به ۲۳۱ تا ۲۳۷ گرم می‌رسد، وزن زد فولد ۵ و پیکسل فولد به‌ترتیب ۲۵۳ گرم و ۲۸۳ گرم است.
مدل طلایی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ / Galaxy Z Fold 5
گلکسی زد فولد ۵
یکی از بزرگ‌ترین مشکلات گلکسی زد فولد در نسل‌های قبل، شکاف بین نمایشگر در حالت بسته بود. سامسونگ با «لولای منعطف» این مشکل را رفع کرده است. پیکسل فولد و آنر مجیک V2 نیز به هنگام بسته شدن هیچ شکافی ندارند.
گلکسی زد فولد ۵ روی نمایشگر اصلی و بخش پشتی از گوریلا گلس ویکتوس ۲ استفاده می‌کند و پیکسل فولد نیز پنل پشتی و جلویی شیشه‌ای دارد؛ با این‌حال آنر مجیک V2 به پنل جلویی شیشه‌ای و پنل پشتی چرمی یا شیشه‌ای (بسته‌به مدل) مجهز است. هر سه گوشی از فریم آلومینیومی بهره می‌گیرند.
نمایشگر خارجی پیکسل فولد گوگل / Google Pixel Fold
پیکسل فولد گوگل
گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ به نمایشگر اصلی ۷٫۶ اینچ با وضوح +QXGA (معادل ۲٬۱۷۶ در ۱٬۸۱۲ پیکسل) از نوع Dynamic AMOLED 2X مجهز است که نسبت تصویر ۲۱٫۶:۱۸ دارد و محتواها را با نرخ نوسازی متغیر ۱۲۰ هرتز نمایش می‌دهد. روشنایی نمایشگر گلکسی زد فولد ۵ به‌میزان ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱٬۷۵۰ نیت رسیده است. بخش پشتی گوشی Galaxy Z Fold 5 از نمایشگر ۶٫۲ اینچ با وضوح +HD‌ (معادل ۲٬۳۱۶ در ۹۰۴ پیکسل) میزبانی می‌کند. این نمایشگر Dynamic AMOLED نسبت تصویر ۲۳٫۱:۹ دارد.
آنر مجیک V2 پرنورترین نمایشگر خارجی را در بین تاشدنی‌ها دارد
نمایشگر اصلی و خارجی آنر مجیک V2 و پیکسل فولد تقریبا مشابه زد فولد ۵ است. با این توضیح که پیکسل فولد نمایشگر اصلی ۷٫۶ اینچ ۱۲۰ هرتز Foldable OLED با روشنایی ۱٬۴۵۰ نیت و نمایشگر خارجی ۵٫۸ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۱٬۵۵۰ نیت دارد. نسبت تصویر نمایشگر خارجی پیکسل فولد از دو گوشی دیگر بهتر است؛ اما از لحاظ روشنایی و ابعاد، آنر مجیک V2 دست بالاتر را دارد.
آنر مجیک V2 از نمایشگر اصلی ۷٫۹۲ اینچ ۱۲۰ هرتز LTPO OLED با روشنایی ۱٬۶۰۰ نیت استفاده می‌کند و به نمایشگر خارجی ۶٫۴۳ اینچ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۲٬۵۰۰ نیت مجهز است.
مدل ارغوانی گوشی آنر مجیک V2 نمای پشت
آنر مجیک V2
سامسونگ می‌گوید گلکسی زد فولد ۵ از Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy استفاده می‌کند که نسخه‌ی تقویت‌شده‌ی پردازنده‌ی پرچمدار کوالکام است و فرکانس بیشتری نسبت‌به نسخه‌ی استاندارد دارد. این پردازنده‌ی چهار نانومتری را پیش‌تر در آنر مجیک V2 نیز دیده بودیم. بهره‌مندی پیکسل فولد از پردازنده‌ی Tensor G2 باعث می‌شود این گوشی از لحاظ قدرت پردازشی جایگاه پایین‌تری داشته باشد.
گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ در بالای نمایشگر خارجی دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی دارد و در بالای نمایشگر اصلی به دوربین سلفی چهار مگاپیکسلی مجهز است. این دوربین به زیر پنل منتقل شده است و برای قضاوت درباره‌ی کیفیت، باید از نزدیک با زد فولد ۵ کار کنیم. کارشناسان زومیت از عملکرد دوربین سلفی زیر نمایشگر زد فولد ۴ رضایت زیادی نداشتند. جدیدترین گوشی تاشدنی سامسونگ در پنل پشتی دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار دوال پیکسل و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) دارد. این گوشی هچنین به دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی اپتیکال سه برابری مجهز است. بزرگ‌نمایی دیجیتالی به ۳۰ برابر می‌رسد.
نمایشگر پنل جلویی گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ / Galaxy Z Fold 5
گلکسی زد فولد ۵
پیکسل فولد مجموعا به پنج دوربین مجهز است. دو مورد از این دوربین‌ها حسگر ۸٫۳ مگاپیکسلی دارند؛ یکی از آن‌ها در بخش خارجی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده می‌شود و دیگر در بالای نمایشگر داخلی مخصوص تماس ویدیویی است. پنل پشتی پیکسل فولد از سه دوربین میزبانی می‌کند: دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، دوربین فوق عریض ۱۰٫۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۱۰٫۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی پنج برابری.
گوشی تاشدنی آنر در بالای نمایشگر خارجی و داخلی دوربین ۱۶ مگاپیکسلی دارد. مجیک V2 در بخش پشتی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتوی ۲۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۴۰ برابری مجهز است.
گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ / Galaxy Z Fold 5 در دست پسر جوان
گلکسی زد فولد ۵
گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۲۵ وات دارد. پیکسل فولد و آنر مجیک V2 به‌ترتیب به باتری ۴٬۸۲۱ میلی‌آمپرساعتی و ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهزند. توان شارژ تاشدنی گوگل به ۳۰ وات و توان شارژ تاشدنی آنر به ۶۶ وات می‌رسد.
گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ و پیکسل فولد با قیمت ۱٬۸۰۰ دلاری بسیار گران‌تر از آنر مجیک V2 هستند که با قیمت پایه‌ی ۱٬۳۰۰ دلار روانه‌ی بازار چین شده است. مشخص نیست که آنر مجیک V2 در بازارهای بین‌المللی چه قیمتی خواهد داشت، اما به احتمال زیاد این گوشی ارزان‌تر از رقبا خواهد بود.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین