. . .

دانستنی چگونه یک منبع جامع برای ریاضی و فیزیک درست کنیم؟

تالار تحصیل و دانشگاه

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ویراستار
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
بهترین روش برای مطالعه‌ی این دو درس که فرمول‌های زیاد و مفاهیم کوتاه اما بسیار بسیار مهمی دارند می‌تواند خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری باشد، به این شکل که یک منبع کامل و جامع برای این درس‌ها ایجاد کنیم.

بهتر است در ابتدا یک دور کامل تمام آن‌چه را که در مورد یک مبحث، چه در جزوه، چه در کتاب و چه حتی در درس‌نامه صحبت‌ شده است مطالعه کنیم و بعد از درک کامل موضوع، هر آن‌چه را که یاد گرفتیم بدون کپی‌برداری بر روی برگه‌های کوچکی که به اندازه‌ی یک‌چهارم برگه‌ی A4 است یادداشت می‌کنیم و شروع به حل تمرین و مثال می‌کنیم.

در این تمرینات زمان مهم نیست، فقط یادگیری مهم است، حتی اگر مجبور باشیم یک تمرین را چند بار حل کنیم تا زمانی که خودمان بدون کمک گرفتن از پاسخ‌نامه به جواب برسیم.

نکته‌ی بسیار مهم این است که قطعا در زمان حل این تمرینات به نکاتی برمی‌خوریم که جدید هستند. باید این نکات را هم به منبعی که خودمان درست کرده‌ایم اضافه کنیم. این برگه‌ها را به یکدیگر وصل می‌کنیم و این‌گونه یک منبع کامل و جامع ساخته‌ایم که کتاب و جزوه و درس‌نامه و حتی نکات تست‌های تمرینی را در دل خود جای داده است.

در مرحله‌ی دوم در بازه‌ی زمانی دیگری یک دور کامل این مطالب را که به زبان خود یادداشت کرده‌ایم مرور می‌کنیم (که البته این مرور نباید زمان زیادی بگیرد) و شروع به حل تست‌های زمان‌دار می‌کنیم. به یاد داشته باشید که تست‌های زمان‌دار هم ممکن است نکات جدیدی داشته باشند و باید این نکات را نیز به منبع خود اضافه کنید.

لایک فراموش نشه:missi::paeeze:
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین