. . .

آموزش چند نمونه امتحان شده از موضوعاتی که نویسندگان ژانر عاشقانه با موفقیت از آنها استفاده کرده اند :

تالار مطالب آموزش نویسندگی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1
۱_از دوست یا دشمن به عشاق

دو تا از محبوب ترین ابزارهای ژانر عاشقانه تبدیل دو دوست یا دو دشمن به عشاق یکدیگر است. زوج اصلی همدیگر را می شناسند، اما بین آن ها رابطه عاشقانه ای وجود ندارد یا ممکن است اصلاً یکدیگر را دوست نداشته باشند.

تبدیل دو دوست به عشاق یکدیگر زمانی خوب کار می کند که درگیری یا پروژه بزرگ دیگری توجه یکی یا هر دو شخصیت اصلی را نسبت به هم منحرف می کند، بنابراین آنها تا انتهای داستان عاشق هم نمی شوند. مثلاً در فیلم Set it up دو شخصیت اصلی اینقدر ذهنشان درگیر عاشق کردن رئیس هایشان با یکدیگر است که متوجه نمی شوند که خودشان می توانند یک زوج عالی باشند.

تبدیل دو دشمن به عشاق ابزاری مناسب برای دو شخصیت است که با هم اختلاف دارند. مثلاً یکی از شخصیت ها مادر یا پدری زحمتکش است و دیگری ثروتمندیست که یک روز هم در زندگی اش کار نکرده است.

۲_یکی در بهبود دیگری کمک می کند

همانطور که بحث کردیم، قهرمان یک رمان عاشقانه غالباً متحمل زخم های عمیقی روانشناختی در گذشته شده است. این فقط ممکن است جزئیاتی مربوط به گذشته باشد، اما می تواند به عنوان منبع درگیری زوج شما نیز باشد: این آسیب ها مانع رابطه آنها یا سلامت روانی آن شخصیت می شود، بنابراین شخصیت دیگر داستان باید به بهبود دیگری کمک کند.

نمونه بارز این را می تواید در رمان "من پیش از تو" ببینیم، که در آن قهرمان زن داستان به نام لوئیزا مراقبت از یک مرد معلول به نام ویل را به عهده می گیرد. ویل در ابتدا ناراحت و افسرده است، اما سرانجام سفره دلش را باز می کند و حس منفی بسیار کمتری پیدا می کند، و همچنین ویل به لوئیزا کمک می کند که به پتانسیل های خود پی ببرد.

۳_انتخاب دوباره یکدیگر

اگر با فیلم های دفترچه خاطرات (The Notebook) یا عهد (The Vow) آشنا باشید، قهرمان مرد و زن داستان برای مدت زمان طولانی از هم جدا می شوند، یا یکی از آنها به طور کامل دیگری را فراموش خواهد کرد (به دلیل فراموشی، زوال عقل یا یک پدیده ماوراء طبیعی). سپس آنها مجدداً یکدیگر را باید انتخاب كنند و به این ترتیب ثابت می كنند كه آنها واقعاً جفت هم هستند.

همچنین به یاد داشته باشید که با وجود اینکه خوانندگان این نمونه داستان ها را دوست دارند، امّا شما باید چیز جدیدی نیز به آن اضافه کنید در غیر این صورت داستان شما کلیشه ای خواهد بود و برای خوانندگان قابل پیش بینی و خسته کننده می شود. عناصر منحصر به فردی را برای افزودن جذابیت و تعلیق، یا فقط برای صرفاً سرگرمی به داستان اضافه کنید! به عنوان مثال، "ده چیز درباره تو که ازشان متنفرم"، براساس کمدی رمانتیک کلاسیک شکسپیر به نام "رام کردن زن سرکش" (The Taming of Shrew) است، اما در دوران معاصر با نوجوان های دبیرستانی تنظیم شده است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین