. . .

آموزش چند ترفند برای شروعی جذاب و مهیج در داستان نویسی

تالار مطالب آموزش نویسندگی

شکارچی

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
4
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
19
نوشته‌ها
242
پسندها
1,030
امتیازها
153
محل سکونت
جهنم سیگاری🚶🏿‍♂️🚬

  • #11
۹. اگر شک داشتید، چند گزینه‌ی دیگر را هم امتحان کنید

معمولا به نویسندگان توصیه می‌شود چند عنوان برای نوشته‌ی خود انتخاب کنند و از دوستان و خانواده نظر بخواهند که کدام بهتر است. این کار را برای جمله‌ی شروع نیز امتحان کنید. تا وقتی که انتخاب‌های دیگر را بررسی نکنید، نمی‌توانید بفهمید که شروع شما از این بهتر می‌شود یا خیر.
 

شکارچی

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
4
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
19
نوشته‌ها
242
پسندها
1,030
امتیازها
153
محل سکونت
جهنم سیگاری🚶🏿‍♂️🚬

  • #12
۱۰. وقتی که به پایان داستان رسیدید، دوباره شروع آن را بخوانید
گاهی اوقات داستان در طول روند نوشتن چنان تغییر می‌کند که با شروع خود (هر چند هم عالی باشد) پیوستگی کافی را نخواهد داشت. تنها راه شما این است که مانند عنوان که پس از پایان داستان دوباره بازنگری می‌شود، شروع خود را نیز دوباره مورد بازنگری قرار دهید. البته این به آن معنا نیست که شروع خود را به طور کل به دور بیندازد. می‌توانید آن را نگه دارید شاید برای پروژه‌های بعدی به کارتان آمد.

یک شروع خوب نمی‌تواند داستانی که در سایر بخش‌ها ضعف دارد را نجات بدهد. همچنین شما نمی‌توانید داستان‌تان را صرفا به خاطر یک شروع خوب به چاپ برسانید. اما در محیط ادبی یعنی جایی که مجله‌ها و انتشارات تعداد کثیری نوشته دریافت می‌کنند، یک شروع متمایز کمک می‌کند تا نوشته‌ی شما بهتر خود را معرفی کند. یک شروع متمایز شاید بتواند نماینده‌ای از کل داستان‌تان باشد. زمانی که سردبیر نوشته‌ی شما را می‌خواند، شاید حتی به جای عنوان، شروع‌ داستان‌تان به یادش بماند. مثلا «ماجرا از جایی شروع شد که ساعت‌ها با نواختن ۱۳ ضربه، ساعت یک را اعلام می‌کردند» (۱۹۸۴ نوشته‌‌ی جرج اورول). حتی وقتی که بقیه‌ی داستان از ذهن سردبیر یا خواننده محو شود، شروع خوب می‌تواند با میخی به دیوار حافظه‌اش بچسبد.

برگرفته از: writersdigest
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین