. . .

معرفی پلی استیشن پورتال برای استریم بازی‌های PS5 رونمایی شد [به‌روزرسانی: تاریخ عرضه اعلام شد]

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

کنسول پلی استیشن پورتال / PlayStation Portal سونی از نمای زیرین

پلی استیشن پورتال کنسول قابل‌حمل جدیدی است که بازی‌های پلی استیشن ۵ را ازطریق وای‌فای استریم می‌کند.

به‌روزرسانی (۱۰ شهریور ۱۴۰۲): سونی در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که کنسول پلی استیشن پورتال در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۴ آبان ۱۴۰۲) روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت این کنسول ۱۹۹٫۹۹ دلار است. پیش‌فروش پلی استیشن پورتال در برخی از بازارها آغاز شده است.



خبر اصلی (۱ شهریور ۱۴۰۲): سونی پس از شایعه‌ها و افشاگری‌های فراوان، سرانجام کنسول پلی استیشن پورتال (PlayStation Portal) را رونمایی کرد. این کنسول پیش‌تر با نام پروژه‌ی Q شناخته می‌شد.
براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی سونی، پلی استیشن پورتال بازی‌های پلی استیشن ۵ را ازطریق وای‌فای استریم می‌کند و به نمایشگر هشت اینچی LCD با وضوح 1080p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه مجهز است. قیمت پلی استیشن پورتال ۱۹۹٫۹۹ دلار است و این کنسول قبل از پایان ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار می‌شود.
کنسول پلی استیشن پورتال / PlayStation Portal سونی از نمای جلو

هیدیاکی نیشینو، قائم‌مقام ارشد بخش تجربه‌ی پلتفرم در سونی می‌گوید:


پلی استیشن پورتال به‌صورت بی‌سیم ازطریق وای‌فای به PS5 شما متصل می‌شود تا بتوانید به‌سادگی بازی را از پلی استیشن ۵ به پلی استیشن پورتال منتقل کنید. پلی استیشن پورتال می‌تواند بازی‌های پشتیبانی‌شده را اجرا کند که روی پلی استیشن ۵ نصب شده‌اند و از کنترلر دوال‌سنس استفاده می‌کنند.
پلی استیشن پورتال ازطریق وای‌فای بازی‌های پلی استیشن ۵ را اجرا می‌کند
پلی استیشن پورتال در دو طرف نمایشگر هشت اینچی‌اش دو کنترلر دارد که طراحی آن‌ها شبیه دوال سنس است. این کنترلرها به تریگر تطبیقی و بازخورد هپتیک مجهزند و تجربه‌ی بازی با آن‌ها حس و حالی مشابه دوال‌سنس به شما منتقل می‌کند.
پلی استیشن پورتال محتواهای چندرسانه‌ای را نیز اجرا می‌کند. صفحه‌ی اصلی این کنسول شامل بخشی مجزا برای این نوع محتواها است. گیمر نمی‌تواند هیچ محتوایی را به‌صورت محلی روی پورتال اجرا کند و همه‌چیز ازطریق وای‌فای اجرا می‌شود.
در کمال تعجب، کنسول قابل‌حمل پلی استیشن پورتال سونی با سرویس جدید این شرکت سازگاری ندارد که بازی‌های پلی استیشن ۵ را ازطریق سرورهای ابری استریم می‌کند. سونی صراحتاً می‌گوید:


بازی‌هایی که ازطریق اشتراک پلی استیشن پلاس پریمیوم روی پلی استیشن ۵ استریم می‌شوند، [با پورتال] سازگار نیستند.
سونی می‌گوید که برای تجربه‌ی بهینه‌ی بازی‌ها روی پورتال به اینترنت حداقل پنج مگابیت‌برثانیه‌ای نیاز دارید؛ البته این شرکت اینترنت ۱۵ مگابیت‌برثانیه‌ای را پیشنهاد کرده است.
رابط کاربری صفحه اصلی کنسول پلی استیشن پورتال / PlayStation Portal سونی

پلی استیشن پورتال بلوتوث ندارد؛ بنابراین، نمی‌توانید آن را به هدفون های بی‌سیم متصل کنید. این کنسول قابل‌حمل به فناوری بی‌سیم پلی استیشن لینک (PlayStation Link) مجهز است. سونی این استاندارد را به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های خانواده‌ی پلی استیشن توسعه داده است. نکته‌ی دیگر اینکه پلی استیشن لینک صدای بدون افت کیفیت را با تأخیر اندک ارائه می‌دهد.
فعلاً ظرفیت باتری پلی استیشن پورتال اعلام نشده است و نمی‌دانیم این کنسول بازی با هربار شارژ تا چند ساعت کار می‌کند. برخی از منابع می‌گویند سونی در تلاش است تا شارژدهی پلی استیشن پورتال را با کنترلر دوال‌سنس هم‌سطح کند (۷ تا ۹ ساعت).
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
11
بازدیدها
228
پاسخ‌ها
27
بازدیدها
459

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین