. . .

دانستنی نقشه ذهنی بسازید و حافظه تان را تقویت کنید

تالار تحصیل و دانشگاه

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ویراستار
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
با طراحی یک نقشه ذهنی به راحتی و به وضوح می توانید انبوهی از اطلاعات را در ذهن خود سازماندهی و ذخیره کنید. این کار به ویژه برای درک فصل های یک کتاب درسی تکنیک بسیار خوبی است.

در ابتدا عنوان اصلی را در مرکز ترسیم کنید (مثلا در داخل یک دایره) و سپس عنوان های فرعی تری را به صورت انشعاباتی در کنار آن قرار دهید.

سپس جزییات مهم را به صورت شاخه ای به آن ها اضافه کنید. استفاده از اشکال هندسی برای رده بندی مباحث برحسب اهمیت شان، بسیار زیاد برای تقویت حافظه مفید است. مثلا در درس ریاضی (حسابان) اگر مبحث حد و پیوستگی را مطالعه می کنید، عنوان دایره اصلی می تواند "حد" باشد. دایره های فرعی تر می توانند عناوینی مانند حد در بی نهایت، حد های مبهم، حدهای مثلثاتی و ... داشته باشند.

هم چنین دایره حدهای مبهم خودش می تواند به چند قسمت تقسیم شود که در آن های انواع حدهای مبهم بیان شده اند. می توانید نکات مهم مربوط به هر یک از عنوان ها را با یک فِلِش، کنار آن دایره بنویسید. استفاده از تکنیک نقشه ذهنی علاوه بر تقویت حافظه روش مناسبی برای خلاصه نویسی محسوب می شود. هم چنین ساخت نقشه ذهنی به شما کمک می کند تصویر نقشه را بهتر در ذهن خود ثبت کنید .
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
524
پاسخ‌ها
5
بازدیدها
432

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین