در سال ۲۰۱۶ دو اسپینآف مورد انتظار از دوتا از جریانسازترین فرانچایزهای تاریخ سینما داشتیم و هر دو تایشان هم دلسردکننده ظاهر شدند. اولی «روگ وان» (Rogue One)، اولین قسمت فرعی سری «جنگ ستارگان» بود که به خاطر تکیه کردن بیش از اندازهاش به عناصر داستانی فیلمهای قبلی، در باتلاق گذشته گیر کرده بود و به جای نوستالژیکبودن، حوصلهسربر میشد و دومی هم همین «جانواران شگفتانگیز و زیستگاه آنها»، پیشدرآمدی بر مجموعهی «هری پاتر» است. «جانوران شگفتانگیز» به دلیل دیگری فیلم غیرقابلقبولی از آب درآمده است. اگر «روگ وان» به خاطر داستان تکراریاش مورد موآخده قرار گرفت، مشکل «جانوران شگفتانگیز» همان چیزی است که این روزها گریبانگیر فیلمهای متعددی که نقش آغازکنندهی فرانچایزهای جدیدی را برعهده دارند میشود: درهمبرهم بودن و پیچیدگی اذیتکنندهی خط داستانی که جلوی پرورش و گسترش ویژگیهای خوب فیلم را میگیرد و آن را درگیر مقدمهچینیهای بیاهمیتی میکند که در فیلمهای بعدی نتیجه میدهند. اگر «هری پاتر» حاصل مجموعهسازی هالیوود دههی قبل بود که روی برنامهریزیهای طولانیمدت و حریصانه تمرکز نداشت و ارائهی فیلمی خوب در وهلهی اول را در دستور کار قرار میداد و در صورت موفقیت آن به دنبالهها فکر میکرد، «جانوران شگفتانگیز» محصولِ هالیوود پسا-«هری پاتر» و دنیای سینمایی مارول است که از همان روز اول، نقشهی ده-بیستتا فیلم بعدی را نیز میریزد.
آخرین ویرایش توسط مدیر:
نام موضوع : نقد و برسی فیلم جانوران شگفت انگیز و زیست گاه آنها
دسته : سینما و تئاتر