. . .

نقد سریال ۱۳ دلیل برای اینکه...

تالار سینما و تئاتر

Maedeh

مدیر مخبر
پرسنل مدیریت
مدیر
خبرنگار
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
نام هنری
Maiy
مدیر
مخبر
شناسه کاربر
91
تاریخ ثبت‌نام
2020-10-14
آخرین بازدید
موضوعات
442
نوشته‌ها
3,257
راه‌حل‌ها
2
پسندها
6,373
امتیازها
463
محل سکونت
خسته آباد✨️

  • #1
اتفاقی که برای هانا بیکر Hannah Baker افتاد، خیلی بد بود.” این جمله واکنش یکی از شخصیت‌ها به داستان سریال «۱۳ دلیل برای اینکه» 13 Reasons Why است؛ اما آیا واقعاً این جمله درستی است؟ آیا واقعاً سرنوشت هانا بیکر یک اتفاق بود؟ بلایی بود که هانا بر سر خودش آورد؟ یا بلایی بود که بر سرش آمد؟
این‌ها سؤال‌هایی است که احتمالاً با دیدن این سریال شبکه‌ی نت‌فلیکس Netflix که بر اساس رمانی از جی اشر Jay Asher ساخته شده است، در ذهنتان شکل می‌گیرد. این سریال داستان غم‌انگیز خودکشی دختر نوجوانی را کاملاً صریح و بدون حاشیه به تصویر کشیده است، به‌نحوی‌که بعضی لحظات تماشای سریال واقعاً سخت می‌شود.
در حقیقت بعد از سال‌ها تماشای سریال‌های نت‌فلیکس با خیل عظیمی از صحنه‌های قتل‌های فجیع، آزار و اذیت‌های فراوان، خشونت‌های فراوان مواجه شده‌ایم. به‌طوری‌که تماشای برنامه‌های نت‌فلیکس گاها بسیار دردآور و سخت است، اما این اولین بار است که یک قسمت از یک سریال غیر اقتباسی این شبکه این‌طور فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد.کارگردانی و مدیریت اجرایی تولید این کار بر عهده تام مک‌کارتی Tom McCarthy (کارگردان «اسپات لایت» Spotlight) بوده است. داستان درست بعد از خودکشی هانا (با بازی کاترین لانگ‌فورد Katherine Langford) شوک پدر و مادر و دوستان او از این مرگ غیرمنتظره روایت می‌شود. مرگ هانا، کلی Clay (با بازی دیلان مینت Dylan Minnette) را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است، فردی که مشخص می‌شود ارتباطش با هانا از آن چیزی که فکر می‌کنیم بیشتر بوده است. کلی که تحت تأثیر این حادثه است، جعبه کفشی پر از نوار کاست پیدا می‌کند. هانا قبل از مرگش این نوارها را ضبط کرده و در هرکدام توضیح داده است که چرا خودش را کشته است. در هر قسمت هانا یک نفر جدید را متهم کرده و ماجرای اتفاقات بین او و این شخصیت را تعریف می‌کند. درنتیجه به‌مرور با شخصیت‌‌های جدید و تأثیر آن‌ها بر روی زندگی هانا آشنا می‌شویم. با پیشرفت داستان پازل سریال کامل‌تر شده و «۱۳ دلیل برای اینکه» عمیق‌تر و قوی‌تر از قبل می‌شود.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین