. . .

خبر مک استودیو M3 اولترا گرافیک ۸۰ هسته‌ای خواهد داشت

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

مک استودیو

ظاهراً اپل تصمیم دارد تعداد هسته‌های پردازنده‌ی مرکزی M3 ultra را نیز از حداکثر ۲۴ هسته در M2 Ultra به ۳۲ هسته افزایش دهد.

به گفته‌ی مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه‌ی Power On، ظاهراً اپل درحال آزمایش تراشه‌ M3 Ultra است که تعداد هسته‌های پردازنده‌ مرکزی آن از ۲۴ در M2 Ultra به ۳۲ افزایش خواهد یافت و بدین‌ترتیب به سیستم-روی-چیپ توانمندتر تبدیل خواهد شد. گزارش‌های توسعه‌دهنده همچنین پیکربندی پایه‌ی پردازنده‌ گرافیکی M3 اولترا را این‌بار ۶۴ هسته و نسخه‌ی رده‌بالای آن را ۸۰ هسته در نظر می‌گیرد.
درحال‌حاضر می‌توانید مک‌ مجهز به M2 Ultra را خریداری کنید که شامل پردازنده‌ی گرافیکی ۶۰ یا ۷۶ هسته‌ای است و بدین‌ترتیب حداقل روی کاغذ ازنظر گرافیکی تفاوت زیادی با نسل بعدی این تراشه نخواهد داشت. این سیستم-روی-چیپ ازنظر تعداد هسته‌های پردازنده‌ی گرافیکی در مقایسه‌ با M1 Ultra در مک استودیو، جهش درخورتوجهی دریافت کرد.
مک استودیو مجهز به M2 Ultra، همین حالا هم قدرت زیادی دارد و حتی مک‌ بوک‌ مجهز به M2 Max، آنقدر توان پردازشی دارد که باعث شده خرید مک پرو گران‌قیمت ۲۰۲۳ برای بسیاری از کاربران توجیه اقتصادی نداشته باشد.
طبق گزارش بلومبرگ، اپل ماه اکتبر مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M3 ازجمله iMac جدید را عرضه خواهد کرد. کامپیوترهایی که از M3 Pro یا M3 Max بهره خواهند برد نیز احتمالاً تا سال آینده رونمایی نمی‌شوند. گورمن پیش‌بینی می‌کند تراشه‌ی M3 Ultra براساس برنامه‌ی زمان‌بندی قبلی اپل، در اولین‌ فرصت در اواخر سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین