. . .

خبر اولین بنچمارک A17 Pro ادعاهای اپل را تأیید می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
157
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


اولین نتایج بنچمارک گیک‌بنچ از عملکرد A17 Pro نشان می‌دهد این تراشه در آیفون ۱۵ پرو واقعاً چقدر سریع‌تر از A16 Bionic آیفون ۱۴ پرو است.

آیفون‌های جدید سرانجام از راه رسیدند و دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس هردو با تراشه‌ی جدید A17 Pro عرضه می‌شوند؛ اولین سیستم-روی-چیپی که با استفاده از فرآیند ۳ نانومتری ساخته شده‌ است. اپل قبلاً تأیید کرده بود این تراشه تا ۲۰ درصد سریع‌تر از A16 Bionic عمل می‌کند و اکنون نتایج به‌دست آمده از گیک‌بنچ ایده‌ی بهتری درمورد سرعت این پردازنده ارائه می‌دهد.
اولین نتایج امتیاز گیک‌بنچ آیفون ۱۵ پرو فاش‌شده است. این معیار برای اندازه‌گیری قدرت عملکرد پردازنده است و به کاربران اجازه می‌دهد توان پردازشی را بین دستگاه‌های مختلف مقایسه کنند.
طبق اعلام اپل، پردازنده‌ گرافیکی و مرکزی A17 Pro به‌ترتیب حدود ۲۰ درصد و ۱۰ درصد سریع‌تر از A16 Bionic است و اکنون اعداد به‌دست آمده از گیک‌بنچ، ادعای غول فناوری اهل کوپرتینو را تأیید می‌کند. A17 Pro جدید در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۲۹۱۴ و ۷۱۹۹ را به‌دست آورده که حدود ۱۳ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای A16 Bionic است.
وقتی A17 Pro را با تراشه‌های قدیمی‌تر مثل A15 Bionic در آیفون ۱۳ مقایسه کنیم، تفاوت بیشتر می‌شود و تراشه‌ی جدید اپل در این سناریو تا ۴۰ درصد سریع‌تر است. A17 Pro همچنین ازنظر عملکرد چندهسته‌ای به تراشه‌ی M1 اپل که در مک و آیپد استفاده شده، نزدیک‌تر است.
آیفون ۱۵ پرو مکس

در ادامه امتیاز‌های مقایسه‌ای نسل‌های مختلف تراشه‌های آیفون آورده شده است:

  • A15 Bionic: امتیاز تک هسته‌ای ۲۱۸۳ و امتیاز چندهسته‌ای ۵۱۴۴
  • A16 Bionic: امتیاز تک هسته‌ای ۲۵۱۹ و امتیاز چندهسته‌ای ۶۳۶۷
  • A17 Pro: امتیاز تک هسته‌ای ۲۹۱۴ و امتیاز چندهسته‌ای ۷۱۹۹
  • M1: امتیاز تک هسته‌ای ۲۲۲۳ و امتیاز چندهسته‌ای ۷۹۶۰

  • نتایج فاش‌شده از عملکرد آیفون ۱۵ پرو این موضوع را هم تأیید می‌کند که گوشی مذکور ۸ گیگابایت رم دارد درحالی که آیفون ۱۴ پرو با رم ۶ گیگابایت عرضه شد. البته آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همچنان از رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برند.
بنچمارک تراشه A17 pro
امتیاز تراشه A17 Pro در معیار گیک بنچ
A17 Pro درمقایسه با A16 Bionic به‌طرز چشمگیری سریع‌تر نیست؛ اما پیشرفت‌های دیگری نیز به‌همراه دارد. به‌عنوان مثال این سیستم-روی-چیپ از معماری ۳ نانومتری بهره می‌برد که باعث کارآمدترشدن، کاهش مصرف انرژی و درنتیجه افزایش شارژدهی آیفون می‌شود. این تراشه همچنین از فناوری رهگیری پرتو برای گرافیک سه‌بعدی بهبودیافته و رمزگشایی سخت‌افزاری کدک AV1 پشتیبانی می‌کند.
تراشه‌ی A17 Pro همچنین از کنترلر USB 3 بهره می‌برد و بدین ‌ترتیب می‌تواند اطلاعات را با سرعت بسیار بالا ازطریق پورت USB C آیفون ۱۵ پرو انتقال دهد.
قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو با حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی ۹۹۹ دلار است و سفارش آن از فردا (۲۴ شهریور ۱۴۰۲) آغاز خواهد شد.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین