. . .

خبر مایکروسافت به‌اشتباه ۳۸ ترابایت از اطلاعات محرمانه را فاش کرد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ساختمان مرکزی شرکت

مایکروسافت با سهل‌انگاری، ۳۸ ترابایت داده‌ی محرمانه در گیت‌هاب فاش کرد. در بین این داده‌ها، اطلاعات مشتریان مایکروسافت دیده نمی‌شود.

یکی از زیرمجموعه‌های مایکروسافت که روی هوش مصنوعی تحقیق می‌کند، به‌اشتباه ۳۸ ترابایت داده‌ی حساس و محرمانه را در گیت‌هاب منتشر کرد. اطلاعات فاش‌شده شامل رمز عبور، کلید دسترسی، بکاپ سیستم و بیش‌ از ۳۰٬۰۰۰ پیام در مایکروسافت تیمز می‌شود.
توکن SAS معیوب سرورهای مایکروسافت

مؤسسه‌ی امنیتی Wiz می‌گوید حدوداً دو ماه پیش متوجه افشای اطلاعات محرمانه‌ی مایکروسافت شده است. در بین اطلاعات فاش‌شده، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی توکن SAS (کد ساخته‌شده در آژور برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی) هم دیده می‌شود.
SAS در حالت عادی مشاهده‌ی داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کند، اما نسخه‌ی اصلاح‌شده مجوز کامل را به تمامی کاربران می‌دهد. کسانی که به توکن SAS موردبحث دسترسی داشتند، می‌توانستند تمامی فایل‌ها را حذف یا جایگزین کنند. مؤسسه‌ی Wiz می‌گوید مشکل توکن SAS از سال ۲۰۲۰ وجود داشته است.
Wiz به محض کشف اطلاعات فاش‌شده، جزئيات این ماجرا را با مایکروسافت در میان گذاشت. دو روز بعد، توکن SAS معیوب از دسترس خارج شد. غول ردموندی در بیانیه‌ای می‌گوید که در بین ۳۸ ترابایت داده‌ی فاش‌شده هیچ اطلاعاتی از مشتریان دیده نمی‌شود.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین