. . .

معرفی ماهی سیچلاید گورخری

تالار حیات وحش

شاهزاده آبی مرداد

رمانیکی نقره‌ای
محروم
شناسه کاربر
1221
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-20
آخرین بازدید
موضوعات
386
نوشته‌ها
1,988
راه‌حل‌ها
1
پسندها
8,482
امتیازها
558
محل سکونت
جزیره عشق❤️❤️

  • #1
این ماهی فوق العاده مقاوم است و مراقبت از آن آسان است و برای نگهبانان ماهی مبتدی ایده آل است.

ماهی سیچلاید گورخری نام خود را از نوارهای عمودی سیاه و سفید روی بدن خود گرفته است.

در این مقاله ، ما در مورد همه چیزهایی که باید در مورد نگهداری آنها از جمله نیازهای غذایی ، جفت مخزن ایده آل ، تنظیم مخزن ، انواع رنگ صورتی و سفید ، نحوه کنترل پرخاشگری و موارد دیگر بدانید ، صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات سیچلاید گورخری​

دسته بندیرتبه بندی
سطح مراقبت:در حد متوسط
مزاج:خشونت آمیز
رنگ:سیاه سفید
طول عمر:بیش از ۸ سال
اندازه:تا ۶ اینچ
رژیم غذایی:همه چیز خوار
خانواده:سیچلاید
حداقل حجم مخزن:۳۰ گالن
راه اندازی مخزن:آب شیرین: چوب دریایی و غارها
سازگاری:محدود: تهاجمی
ماهی سیچلاید گورخری (Archocentrus nigrofasciatus) ، همچنین به عنوان ماهی سیکلید گورخری شناخته می شود ، ماهی آب شیرین بومی رودخانه های گرم آمریکای جنوبی است .

بیشتر در جویبارها و رودخانه های بزرگتر یافت می شود و خود را در کنار صخره ها و شاخه های فرو رفته قرار می دهد.

ماهی سیچلاید گورخری یکی از محبوب ترین اعضای خانواده سیچلاید است که بعد از اسکاروانجل فیش است . محبوبیت آنها در دنیای آکواریوم داری به دلیل سرسختی ، نیازهای مراقبت کم و رنگ آمیزی پر جنب و جوش است. همچنین به دلیل پذیرش در جفت گیری ، یک ماهی خوب برای پرورش دهنده مبتدی برجسته می سازد.

طول نرها تا ۶ اینچ و ماده ها به ۴.۵ اینچ می رسد. آنها یک ماهی کوچک هستند که به فضای مخزن زیادی احتیاج ندارند. حداقل اندازه توصیه شده ۳۰ گالن است.

به طور کلی برای مبتدیان ، آنها فقط نباید به دلیل ماهیت تهاجمی و قلمرو طلب خود در مخزن ماهی سیچلاید گورخری دیگر قرار گیرند.

رفتار های سیچلاید گورخری​

ماهی سیچلاید گورخری یک ماهی فعال است که به دلیل رفتارهای تهاجمی و قلمروطلبی اش مشهور است. این رفتار در بین بسیاری از سیکلیدها رایج است.

اگر ماهیی به قلمرو او ت×جـ×ـا×و×ز× کند ، با تعقیب و آزار دیگر ماهی ها از خود دفاع می کند.

آنها بیشتر وقت خود را در نزدیکی قلمرو خود در غارها و مواد گیاهی خواهند گذراند.

آنها به عنوان پرورش دهندگان پرکار ، والدین فوق العاده ای می سازند . بنابراین توانایی والدین آنها یکی دیگر از رفتارهای رایجی است که خواهید دید. آنها پدر و مادری محتاط هستند و آنها را در حال پرورش بچه ماهی خود خواهید دید.



ظاهر سیچلاید گورخری​

ماهی سیچلاید گورخری


ماهی سیچلاید گورخری نام خود را از ظاهر نوارهای سفید و سیاه خود گرفته اند. آنها همچنین به عنوان سیکلید گورخری نامیده می شوند.

در بزرگسالان ، آنها ۸/۹ نوار سیاه در طول بدن خاکستری خود خواهند داشت. نرها باله های مقعدی و پشتی بزرگتری خواهند داشت ، در حالی که ماده ها با رنگ آمیزی بیشتر کوچکتر خواهند بود.

در حالی که اکثریت آنها سیاه هستند ، به دلیل پرورش انتخابی ، اکنون می توانید انواع صورتی ، سفید و طلایی را پیدا کنید. صورتی ها به طور فزاینده ای رایج هستند و بدنه ای صورتی/زرد و بدون خطوط عمودی دارند.

جالب اینجاست که همه ماهی سیچلاید گورخری یک شکل هستند ، بنابراین شما باید صبر کنید تا بلوغ ج×ن×س×ی داشته باشند تا تفاوت بین مردان و زنان را مشخص کنید.

در حالی که بسیاری از اعضای خانواده سیچلاید ماهی های بزرگی هستند ، ماهی سیچلاید گورخری متفاوت خانواده است ، با رشد نرها به ۶ اینچ و ماده ها به ۴.۵ اینچ.

ماهی سیچلاید گورخری چقدر بزرگ می شود؟​

ماهی سیچلاید گورخری نر می تواند تا ۶ اینچ رشد کند ، در حالی که ماده تا ۴.۵ اینچ رشد می کند.

تشخیص جنیسیت ماهی سیچلاید گورخری​

بیان تفاوت بین ماده و نر ماهی سیچلاید گورخری بسیار ساده است.

نرها بلندتر خواهند بود و عموماً باله های پشتی و مقعدی بزرگتری خواهند داشت.

برای ماهی ها غیر معمول ، ماده ها رنگ روشن تری خواهند داشت و پس از بلوغ ج×ن×س×ی ، لکه های زرد/قرمز روی شکم آنها دیده می شود. او همچنین نوارهای مشکی روشن تری نسبت به همتای مرد خود خواهد داشت.

الزامات زیستگاه و مخزن​

ماهی سیچلاید گورخری


ماهی سیچلاید گورخری به طور طبیعی در رودخانه های گرم آمریکای مرکزی ، از کاستاریکا تا پاناما زندگی می کند .

علاوه بر رودخانه ها ، آنها در نهرها نیز یافت می شوند. آنها از آبهای کند حرکت می کنند و برای بسترهای شنی و صخره ای عادت دارند. در طبیعت می توان آنها را در زیر شاخه های افتاده و نقوش پراکنده سنگی پنهان کرد.

آنها به دلیل زیستگاه وسیع طبیعی خود یاد گرفته اند که در شرایط مختلف آب زنده بمانند و به همین دلیل ماهی های بسیار مقاوم هستند.

با این اوصاف ، هنگام راه اندازی آکواریوم خود می توانید از سنگ ها و گیاهان زیادی استفاده کنید ، آنها همچنین از جریان کندی لذت می برند. در مورد بستر باید به دنبال استفاده از ماسه باشید ، همچنین می توانید از چوب دریفت استفاده کنید.

شناگران قوی هستند و دوست دارند تانک ها را دوباره مرتب کنند ، بنابراین مطمئن شوید که از گیاهان قوی استفاده می کنید و آنها را محکم زیر خاک میکارید.

آنها حتی گاهی اوقات شناخته شده اند که لایه زیرین را بیرون آورده و آشفتگی زیادی ایجاد می کنند!

شرایط مخزن​

از آنجا که آنها به آب گرم آمریکای جنوبی عادت دارند ، باید اطمینان حاصل کنید که دمای آب را بین 79 تا 84 درجه فارنهایت حفظ کنید. به دلیل مقاوم بودن آنها لازم نیست نگران سطح pH باشید ، اما سعی کنید آن را در محدوده 6.6-7.8 نگه دارید.

ماهی سیچلاید گورخری به چه مخزنی نیاز دارد؟​

اگر قصد دارید یک جفت ماهی سیچلاید گورخری نگه دارید ، کوچکترین تانک با اندازه مناسب ۳۰ گالن خواهد بود. اما به دلیل ت×جـ×ـا×و×ز× آنها ، ما یک مخزن بزرگتر از ۴۰ گالن را توصیه می کنیم.

اگر می خواهید آنها را تکثیر دهید ، باید حداقل از یک مخزن ۵۰ گالنی استفاده کنید .

تغذیه سیچلاید گورخری​

ماهی سیچلاید گورخری


در زیستگاه طبیعی خود ، در رودخانه های گرم در سراسر آمریکای مرکزی ، ماهی سیچلاید گورخری حشرات کوچک ، لارو پشه ها و بقایای گیاهی را می خورند.

آنها همه چیز خوار طبیعی هستند و اهل خورد و خوردن زیاد نیستند. آنها بیشتر چیزهایی را که در آکواریوم قرار داده شده می خورند.

همه چیز خوار به این معنی است که آنها هم از مواد گیاهی و هم از گوشت استفاده می کنند.


در حالی که ماهی سیچلاید گورخری می تواند از طیف وسیعی از غذاها زنده بماند ، هدف شما باید پرورش ماهی سیچلاید گورخری سالم باشد ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی آنها نیازهای تغذیه ای آنها را برآورده می کند.

مانند همیشه ، توصیه می کنیم که رژیم غذایی آنها باید پولکی با کیفیت بالا باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که این گرانول به طور خاص برای ماهی سیچلاید گورخری تولید شده است.

علاوه بر پولکی و گرانول آنها ، می توانید از غذاهای زنده مانند کرم های خونی ، کرمهای سیاه ، دافنی و میگوهای شور استفاده کنید. اگر نمی توانید انواع تازه را پیدا کنید ، انواع منجمد کافی است. علاوه بر گوشت ، می توانید آنها را با سبزیجات سفید مانند: کاهو ، کلم بروکلی و هویج تغذیه کنید.

وقتی به آنها غذا می دهید ، اطمینان حاصل کنید که در طول روز به جای یک بخش بزرگ ، به آنها قسمت های کوچکتر بدهید. این قسمت بزرگ می تواند مخزن را آلوده کرده و شرایط آب را بی ثبات کند . به جای آن ۲-۳ بار در روز به آنها غذا دهید.

سازگاری سیچلاید گورخری​

با این حال ، آنها بسیار قلمروطلب هستند و اگر ماهی وارد قلمرو “او” شود ، بسیار خصمانه و تهاجمی خواهند بود. به طور کلی آنها انتخاب خوبی برای یک تانک محلی ندارند.

اگر مبتدی هستید ، توصیه می کنیم ماهی سیچلاید گورخری را در مخزن خود بدون گونه های دیگر نگهداری کنید. این ساده ترین راه برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در سایر ماهیان است. با این حال ، اگر شما تجربه ای دارید و به دنبال افزودن ماهی سیچلاید گورخری به یک تانک اجتماعی هستید ، باید برخی قوانین را رعایت کنید.

ابتدا ، باید اطمینان حاصل کنید که آنها را با ماهی های کوچکتر یا کمتر تهاجمی نگه ندارید. شما فقط باید آنها را با گونه های بزرگتر که می توانند ایستادگی کنند ، نگه دارید ، به عنوان مثال:

نگه داشتن سیچلاید گورخری با هم​

شما می توانید سیچلاید گورخری را کنار هم نگه دارید ، هرچند که باید برای پرورش آنها آماده باشید.

همچنین شما نباید جفت های خود را در یک مخزن اجتماع نگه دارید زیرا درخواست ت×جـ×ـا×و×ز× و مشکل دارید. اگر نمای کلی رفتار را در بالا بخوانید ، می دانید که آنها در بهترین زمان قلمرو دارند ، در دوره های تخم ریزی ، ت×جـ×ـا×و×ز× بدتر می شود.

با توجه به متفاوت بودن هر سیچلاید گورخری ، اظهارنظرهای کلی دشوار است ، اما به طور کلی شما یک مرد را خواهید دید که کل مخزن را تحت کنترل خود دارد اگر آکواریوم برای آنها بسیار کوچک باشد. بنابراین مطمئن شوید که حداقل از یک مخزن ۵۰ گالنی استفاده می کنید.

تکثیر سیچلاید گورخری​

ماهی سیچلاید گورخری


در حالی که بسیاری از گونه ها در آکواریوم های خانگی تکثیر نمی شوند ، ماهی سیچلاید گورخری مستثنی هستند. فقط مطمئن شوید یک تانک به اندازه کافی بزرگ (۵۰ گالن) با چیدمان مناسب دارید.

آنها در حدود ۷ ماهگی به بلوغ ج×ن×س×ی می رسند ، بنابراین در آن زمان آماده تکثیر خواهند بود. بدیهی است که شما به یک ماده و نر نیاز دارید (بخش ظاهر را در بالا بخوانید) و آنها تقریباً در تمام طول سال تخم ریزی می کنند.

در طبیعت ، ماده ها تخم های خود را در داخل غارها یا روی سنگ ها می گذارند ، بنابراین شما باید تا حد امکان از داخل مخزن تکثیر دهنده خود تقلید کنید. می توانید از سنگهای مسطح یا گلدانهای گل برای ایجاد غار استفاده کنید. راستش را بخواهید آنها خیلی سر و صدا ندارند بنابراین تقریباً هر کاری انجام می دهد.

از نظر پارامترهای آب ، راهنمایی های فوق (در بخش شرایط زیستگاه و مخزن) را با یک استثنا دنبال کنید. آب را تا ۸۴ درجه فارنهایت گرم کنید.

هنگامی که نرها %%%% را بارور کردند ، ماده از %%%% ها محافظت می کند و نر از محیط محافظت می کند.

پس از ۴ روز می توانید انتظار داشته باشید که تخم ها بیرون بیایند و حدود ۳۰ سیچلاید گورخری کوچک به دست خواهید آورد ! در این مرحله شما متوجه خواهید شد که والدین بزرگی چه می کنند زیرا برای آنها غذا و سرپناه پیدا می کنند و ماهی های دیگر را از آنها دور می کنند.

پس از ۵ روز دیگر باید انتظار داشته باشید که کیسه زرده خود را رها کرده و شروع به شنا کنند.

به عنوان یک نکته جانبی ، این می تواند زمانی باشد که پدر می تواند نسبت به بچه ماهی تهاجمی باشد. برای جلوگیری از این امر می توانید او را از مخزن برداشته و سرخ کرده را نزد مادر خود بگذارید.

آیا سیچلاید گورخری برای آکواریوم شما مناسب است؟​

امیدوارم اکنون شما به اندازه کافی بدانید تا بفهمید که آیا ماهی سیچلاید گورخری ماهی مناسب آکواریوم شما است یا خیر.

طبیعت مقاوم ، سهولت مراقبت و رنگهای زنده آنها را برای مبتدیان ایده آل می کند. علاوه بر این ، آنها همچنین برای مبتدیانی که به دنبال پرورش ماهی هستند مناسب هستند.

به دلیل ماهیت سرزمینی آنها توصیه نمی شود آنها را با گونه های دیگر قرار دهید ، در عوض باید آنها را در یک مخزن جداگانه نگهداری کنید.

آیا ماهی سیچلاید گورخری را نگه می دارید؟ تجربه خود را با آنها در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید…



شرایط آکواریوم سیچلاید گورخری چیست ؟
باید اطمینان حاصل کنید که دمای آب را بین 79 تا 84 درجه فارنهایت حفظ کنید. به دلیل مقاوم بودن آنها لازم نیست نگران سطح pH باشید ، اما سعی کنید آن را در محدوده 6.6-7.8 نگه دارید.
 
نام موضوع : ماهی سیچلاید گورخری دسته : حیات وحش

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین