. . .

خبر لنوو هم‌زمان‌ با افت شدید درآمد، از ورود هوش مصنوعی به گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها می‌گوید

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
مدیرعامل لنوو در کنفرانس مالی جدید این شرکت گفت که از سال آینده گوشی‌ها و کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی عرضه خواهند شد.

گروه تجاری لنوو که سابقه‌ی طولانی‌مدتی در بازار کامپیوتر دارد، در گزارش مالی جدیدش از افت ۲۴ درصدی درآمد سالانه خبر داده است. درحالی‌که درآمد فصل دوم ۲۰۲۲ لنوو به ۱۳٫۷۶ میلیارد دلار رسیده بود، این شرکت در فصل اخیر ۱۲٫۹ میلیارد دلار درآمد به جیب زد. سود خالص لنوو ۱۷۶٫۵ میلیون دلار بود که نشان‌دهنده‌ی افت ۶۶ درصدی است.
افت درآمد لنوو به کاهش تقاضا برای کامپیوترهای شخصی نسبت داده می‌شود. این شرکت در فصل اخیر هزینه‌های عملیاتی‌اش را ۱۱ درصد کاهش داد تا ۸۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی کند. کسب‌و‌کار دستگاه‌های هوشمند لنوو که شامل کامپیوتر شخصی و تبلت و گوشی هوشمند می‌شود، با افت ۲۸ درصدی درآمد سالانه مواجه شد. سود عملیاتی این کسب‌و‌کار ۳۹ درصد کاهش یافت و به ۶۵۰ میلیون دلار رسید.
لنوو می‌گوید که در ناحیه‌های مختلف دنیا با چالش فروش دست‌و‌پنجه نرم کرده است. فروش محصولات این شرکت در آمریکا ۲۱ درصد کاهش یافت. با وجود کاهش قابل‌توجه درآمد در آمریکای شمالی، وضعیت انبارهای لنوو به دوران قبل از کرونا برگشته است. در ناحیه‌ی آسیا-اقیانوسیه به‌غیر از چین، درآمد ۱۷ درصد کاهش یافت. در بازار اروپا-خاورمیانه-آفریقا شاهد افت ۲۹ درصدی درآمد لنوو بودیم.
چین، بازار محلی گروه تجاری لنوو، ۲۹ درصد درآمد سالانه‌ی کمتر به خزانه‌ی این شرکت واریز کرد. افت درآمد بازار چین نتیجه‌ی کاهش تقاضا برای لپ تاپ و قطعات زیرساخت است.

لنوو می‌گوید با وجود کاهش شدید درآمد، دیدگاهی خوش‌بینانه نسبت‌به آینده‌ی صنعت کامپیوتر دارد. این شرکت در حال باثبات‌کردن شرایط است و احتمالا تا قبل از پایان سال جاری میلادی به روند افزایش درآمد برمی‌گردد و فروش لپ تاپ لنوو افزایش می‌یابد.
مدیرعامل لنوو در کنفرانس مالی جدید این شرکت گفت که توسعه‌ی هوش مصنوعی به ارتقای هرچه‌بیشتر دستگاه‌های هوشمند کمک خواهد کرد. او می‌گوید که آثار اصلی هوش مصنوعی را امسال نخواهیم دید، بلکه این فناوری سال آینده تغییرات انقلابی به‌همراه می‌آورد. مدیرعامل لنوو انتظار دارد که از سال آینده گوشی‌ها و کامپیوترهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی از راه برسند.
لنوو گفته است که در سه سال آینده ۷۰ میلیارد یوان (۹٫۶ میلیارد دلار) روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت در تلاش است کسب‌و‌کارهایشان را متنوع‌تر کند تا صرفاً به فروش کامپیوتر وابسته نباشد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
86

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 2, کاربران: 0, مهمان‌ها: 2)

بالا پایین