. . .

آموزش عوامل پیری را بشناسیم

تالار روانشناسی اجتماعی

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
645
نوشته‌ها
1,733
راه‌حل‌ها
31
پسندها
3,996
امتیازها
585

  • #1

[COLOR=var(--color-content-heading)]عادات موثر در پیری زودرس[/COLOR]

[COLOR=var(--color-content-heading)]دیر خوابیدن[/COLOR]

مسلما برای شما نیز بارها پیش آمده که به دلایل مختلف، شب هایی را دیر بخوابید. باید بدانید که این موضوع نباید به [COLOR=var(--color-content-link)]عادتعوارض خطرناک شب بیداری برای بدن انسان برای شما تبدیل شود. زیرا عوارض مختلفی برای بدن شما خواهد داشت. از جمله مهم ترین عوارض آن، ایجاد پف چشم و افتادگی و خستگی پلک‌های چشم است که موجب می‌شود ظاهر شما پیرتر نشان داده شود.[/COLOR]

sleephearthealth1200_uyh4.jpg


[COLOR=var(--color-content-heading)]ورزش نکردن[/COLOR]

به هیچ عنوان ورزش را از برنامه روزانه خود حذف نکنید. ورزش کردن میزان تولید هورمون های مفید را افزایش می‌دهد. از طرفی دیگر در کنترل فشار خون بالا و بهبود خلق و خو نیز نقش بسزایی دارد. در نتیجه روزانه ۳۰ دقیقه یا بیشتر ورزش کنید تا پیری را به تاخیر بیندازید.

[COLOR=var(--color-content-heading)]مصرف دخانیات[/COLOR]

مسلما همه شما با عوارض خطرناک مصرف دخانیات آشنایی دارید. سیگار کشیدن و مصرف هر نوع ماده مخدری، عوارض خطرناکی برای بدن خواهد داشت. از جمله عوارض بارز آن، ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی، پیری و مرگ زودرس می‌باشد.
9e6976b8-7b8d-46d8-9a2e-03f53b1658f2_lyop.jpg

[COLOR=var(--color-content-heading)]مصرف بیش از حد شیرینی جات[/COLOR]

برخی افراد این تصور را دارند که مصرف بیش از حد شیرینی جات فقط موجب افزایش وزن آنها خواهد شد. اما این یک تصور غلط است. در صورتی که میزان شیرینی جات در بدن افزایش یابد، علاوه بر افزایش وزن، احتمال بروز دیابت و ناراحتی پوستی به ویژه آکنه و چین و چروک نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه بهتر است که میزان مصرف شیرینی جات را کاهش داده و از شکلات تلخ با قند پایین استفاده کنید.

[COLOR=var(--color-content-heading)]مالیدن بیش از حد چشم ها[/COLOR]

پوست زیر چشم بسیار حساس و نازک بوده و به راحتی آسیب می‌بیند. حال با مالیدن بیش از حد چشم ها، کلاژن موجود در زیر چشم شکسته شده و چین و چروک بوجود می‌آید. بجای اینکار دو کیسه چای سبز را پس از دم کردن چای و خنک شدن آن، به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم بگذارید.
rubbing-eyes-blog-img_daa2.jpg

[COLOR=var(--color-content-heading)]عدم استفاده از عینک آفتابی[/COLOR]

زمانی که نور آفتاب به چشم ها برخورد می‌کند، بصورت ناخودآگاه چشم هایمان را می‌بندیم. همین کار در دراز مدت موجب ایجاد چین و چروک روی پوست و پیری خواهد شد. به این منظور حتی در زمستان از عینک آفتابی استفاد کنید تا آسیب کمتری به چشم ها و پوست صورت وارد شود.

[COLOR=var(--color-content-heading)]رژیم غذایی ناسالم[/COLOR]

رژیم نامناسب و ناسالم می‌تواند روند پیری را تسریع کند. بعنوان مثال مصرف ناکافی میوه و سبزیجات و یا مصرف بیش از حد مواد غذایی ناسالم مانند غذاهای سرخ کردنی و فست فود، در سریع تر شدن این روند تاثیر خواهد گذاشت.
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
162

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین