. . .

آموزش طرز تهیه پارافه آناناس

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم پارافه آناناس
پودر ژله آناناس1 بسته
آب جوش1 لیوان
پودر ژلاتین1 قاشق غذاخوری پُر
کمپوت آناناس1 قوطی
بستنی وانیلی2.5 لیوان
خامه صبحانه150 گرم

برای تهیه پارافه آناناس خوشمزه و مخصوص ابتدا به مدت نیم ساعت بستنی را در دمای محیط و خارج از فریزر قرار می دهیم تا نرم شود. در ادامه پودر ژلاتین را در یک کاسه ریخته و با یک لیوان آب جوش حل می کنیم.
سپس رو بخار کتری قرار می دهیم و هم می زنیم تا کاملا حل شود و شفاف شود. سپس کنار می گذاریم. پودر ژلاتین را درون یک کاسه کوچک ریخته و با نصف لیوان آب کمپوت آناناس مخلوط می کنیم. بعد از 30 ثانیه حالت اسفنجی پیدا می کند.
کاسه را روی حرارت غیر مستقیم یا روی بخار کتری قرار می دهیم تا کاملا حل شود. سپس با محلول ژله آناناس مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم تا در دمای محیط کاملا سرد شود. در یک کاسه متوسط خامه را می ریزیم.
سپس با همزن می زنیم تا یک دست شود. سپس بستنی نرم شده را به آن اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بعد محلول ژله آناناس خنک شده را اضافه می کینم و هم می زنیم تا یکدست شود.
در این مرحله آناناس های کنسروی را به صورت نگینی خرد کرده و با مواد مخلوط می کنیم. قالب مورد نظر را با روغن چرب کرده و مواد را داخل آن می ریزیم و به مدت سه ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا ببندد.
توجه داشته باشید که می توان به جای آب کمپوت آناناس از شیر یا آب استفاده کرد که اختیاری می باشد، اما دسر با آب آناناس خوشمزه تر می شود. این دسر را می توان با حلقه های آناناس و خامه فرم گرفته شده تزیین نمود.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین