. . .

آموزش طرز تهیه روکر آناناس

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای ۶ نفر
آناناس۶ حلقه
پنیر خامه ای۱۵۰ گرم
شیر۲ لیوان
خامه۲۰۰ گرم
مغز گردو½ پیمانه
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
شکر۱ پیمانه
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
ژله آناناس۱ بسته

برای تهیه روکر آناناس خوشمزه ابتدا پودر ژلاتین را به همراه نصف پیمانه آب داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس به روش بن ماری روی بخار آب قرار می دهیم و هم می زنیم تا ژلاتین به طور کامل در آب حل و شفاف شود.
شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند و شکر و نشاسته به طور کامل در شیر حل شوند، سپس مواد را از صافی رد می کنیم و مجددا داخل کاسه می ریزیم.
حالا کاسه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا گرم شود، سپس ژلاتین بن ماری شده را به کاسه اضافه می کنیم و مواد را چند دقیقه به طور مداوم هم می زنیم تا کمی غلیظ شوند و غلظتی شبیه به فرنی پیدا کنند.
پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، کاسه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه پنیر خامه ای و خامه را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس مغز گردوی خرد شده را اضافه می کنیم.
پس از اینکه مخلوط شیر خنک شد، مخلوط پنیر خامه ای و خامه را به همراه آناناس های خرد شده به کاسه اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه پودر ژله را با یک لیوان آب درست می کنیم.
حالا ژله اماده شده را داخل قالب می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. پس از اینکه ژله سفت شد مواد دسر را روی ژله می ریزیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر خودش را بگیرد و آماده شود.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین