. . .

آموزش طرز تهیه خوراک ماهی سالمون خوش طعم و لذیذ

تالار آموزش آشپزی

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
793
نوشته‌ها
2,093
راه‌حل‌ها
51
پسندها
4,366
امتیازها
670

  • #1

مواد اولیه:


  • فیله ماهی سالمون: ۴ تکه
  • سیر: ۲ حبه
  • روغن زیتون: ۱/۴ پیمانه
  • رنده پوست لیمو ترش: ۲ قاشق چای خوری
  • آب لیموترش: ۲ عدد لیموترش
  • ریحان و جعفری خشک شده: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • پودر تخم گشنیز: ۱/۲ قاشق چای خوری


طرز تهیه خوراک ماهی سالمون:


ابتدا باید ماهی را به خوبی پاک کرده و بشویید. بعد از اینکه آب آن کشیده شد، ماهی را به تکه های دلخواه برش بزنید. لیمو ترش را از وسط برش زده و روی ماهی ها بگذارید تا بوی خامی و بد آن گرفته شود.

مقداری روغن زیتون به ماهی افزوده و به خوبی ماساژ دهید در ادامه نیز مقداری ادویه و نمک به آن اضافه کنید. شما می توانید برای این‌ ماهی و مزه دار کردن آن نیز از مقداری نمک، فلفل و زردچوبه و ادویه سیر استفاده کنید.

می توانید از سبزی های معطر و خشک شده هم استفاده نمایید. افزودن مقداری پودر تخم گشنیز هم در این ماهی طعم عالی داشته و عطر و بوی بد آن را از بین می برد. در این بخش باید سیر را پوست کنده و با رنده ریز کنید.

در این مرحله اط طرز تهیه خوراک سالمون مقداری هم پوست لیمو ترش را رنده کرده تا عطر و بوی بهتری به ماهی شما بدهد. بعد از ترکیب کردن همگی آن مواد با یکدیگر باید ماهی را به ان آغشته کرده و مزه دار کنید. روی سطح ماهی را به خوبی باید با مواد بپوشانید.

یک سلفون روی آن قرار داده و زمان دهید تا مزه دار شود‌ و بوی خامی و بد ماهی از بین رود. یک تابه گریل روی حرارت گذاشته و ماهی را درون تابه بگذارید تا به خوبی ماهی گریل شود. ماهی را پشت و رو کرده تا هر دو سمت آن گریل شده و بعد از روی تابه بردارید.

بعد از آماده شدن، می توانید این ماهی را در ساندویچ قرار داده و نوش جان کنید. برای این خوراک می توانید از یک سس دست ساز هم استفاده نمایید. برای این سس باید ریحان خرد شده، لیمو ترش، سیر رنده شده، روغن زیتون، پنیر پارمزان، گردوی خرد شده و کمی ادویه و نمک را با یکدیگر ترکیب کرده و هم بزنید تا یکدست شود.

ابن سس را می توانید با خوراک نوش جان کرده و طعم بکر و فوق العاده ای را تجربه کنید. این سس ویژه را می توانید برای انواعی دیگر از مواد غذایی نیز داشته باشید و طعم فوق العاده ای از این سس را تجربه خواهید کرد.
 

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
793
نوشته‌ها
2,093
راه‌حل‌ها
51
پسندها
4,366
امتیازها
670

  • #2

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین