. . .

خبر سهم ویندوز ۱۱ در استیم با جهش چشمگیر به ۴۰ درصد رسید

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


ظاهراً علاقه‌ی گیمرها به ویندوز ۱۱ به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافته و اکنون تعداد زیادی از کاربران استیم از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند.

نتایج ماهانه‌ی نظرسنجی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استیم منتشر شده است. این یعنی می‌توان سهم بازار هریک از نسخه‌های ویندوز را بین کاربران پلتفرم مذکور مشاهده کرد. البته Statcounter نیز گزارش داده که سهم ویندوز ۱۱ تقریباً به ۲۷ درصد رسیده اما آمارهای استیم کمی متفاوت است.
اگر با نظرسنجی ماهانه‌ی استیم آشنایی ندارید، این اقدام برای جمع‌آوری اطلاعات درمورد نوع سخت‌افزار و سیستم‌عامل کاربرانی که از پلتفرم بازی Valve استفاده می‌کنند انجام می‌شود. باید اشاره کنیم شرکت در این نظرسنجی برای کاربران اختیاری است و داده‌های آن‌ها به‌طور کاملاً ناشناس ثبت می‌شود.
براساس اعلام Valve، سهم ویندوز ۱۱ در آگوست ۲۰۲۳ با جهش چشمگیر اکنون به ۳۹٫۲۲ درصد رسیده که نسبت‌ به ماه قبل ۲٫۵۵ درصد بیشتر شده و سهم ویندوز ۱۰ نیز با کاهش ۱٫۸۹ درصدی در مقایسه با ماه گذشته به ۵۵٫۹۸ درصد رسیده است.

ویندوز ۱۰ تنها سیستم‌عاملی نیست که درصد کاربرانش در استیم کاهش یافته‌ زیرا سهم نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۷ نیز با کاهش ۰٫۱۹ درصدی به ۱٫۰۲ درصد، نسخه‌ی ۶۴ بیتی ویندوز ۸٫۱ با کاهش ۰٫۰۳ درصدی به ۰٫۲۲ درصد و نسخه‌ی ۳۲ بیتی ویندوز ۷ با کاهش ۰٫۰۲ درصدی به ۰٫۰۸ درصد رسیده است. در ادامه می‌توانید خلاصه‌ی سهم بازار نسخه‌های مختلف ویندوز بین کاربران استیم را برای ماه آگوست ببینید.

  • ویندوز ۱۰: ۵۵٫۹۸ درصد (کاهش ۱٫۸۹ درصد)
  • ویندوز ۱۱: ۳۹٫۲۲ درصد (افزایش ۲٫۵۵ درصد)
  • نسخه‌ ۶۴ بیتی ویندوز ۷: ۱٫۰۲ درصد (کاهش ۰٫۱۹ درصد)
  • نسخه‌ ۶۴ بیتی ویندوز ۸٫۱: ۰٫۲۲ درصد (کاهش ۰٫۰۳ درصد)
  • نسخه‌ ۳۲ بیتی ویندوز ۷: ۰٫۰۸ درصد (کاهش ۰٫۰۲ درصد)
به‌طور کلی خانواده‌ی همه‌ی نسخه‌ی ویندوز ۹۶٫۶۱ درصد بازار سیستم‌عامل‌ها را بین کاربران استیم به‌ خود اختصاص داده‌اند. سهم macOS اپل نیز در ماه گوست با کاهش ۰٫۲۷ درصدی به ۱٫۵۷ درصد و لینوکس با کاهش ۰٫۱۴ درصدی به ۱٫۸۲ درصد رسید.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین