. . .

دیپ و وب و دارک وب

تالار عجایب

روژانم'

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
599
نوشته‌ها
1,571
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,229
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
تمام اطلاعات درباره ی دیپ و وب و دارک وب🥀
🔺• "عمق اینترنت" یا "Deep Web" چیه؟

🎗• احتمالا شنیدید که کل اینترنت مثله قضیه ی آیس برگ هست یعنی یه بخش خیلی کمی از اینترنت رو ما میبینیم و ازش استفاده میکنیم [فقط 4%] و حجم عظیمیش [یعنی 96%] دیگه ی اون از ما پنهان هست. خب دسترسی به "deep web" کاره فوق العاده آسونی هستش ولی خیلی خطرناک هست و به ریسکش نمی ارزه!

▪️• در deep web چی هست؟ : deep web محلی برای خرید و فروش اسلحه و موادمخدر برای خلافکارها...پورنوگرافی های کودک...و خرید و فروش انسان و به اشتراک گذاشتنه جرم های وحشتناک مثله ویدیوی آدم کشتن و یا ت×جـ×ـا×و×ز× و... است.

🖇• اونقدر جای نا امنی هست که حتی FBI هم اونجا رو سرچ نمیکنه چون ویروسی که به Device وارد میشه باعث میشه تمام اطلاعاتتون دست اونها بیوفته. خیلی ها از سر کنجکاوی deep web رو سرچ کردن و بعدش شدیدا پشیمون شدند. یه سری از اتفاقایی که برای بعضی از این آدما افتاده رو مینویسم.

‼️• توجه توجه: به هیچ عنوان...هرگز و هرگز دنباله deep web نرید...اونجا راحت میتونن وب کمتونو روشن کنن...تمام اطلاعاتی که باور نمیکنید دارن ازتون..بهتون بگن...خیلی ها مجبور به ترک محله زندگیشون شدن برای این اتفاق...لطفا عاقل باشید.

دیپ وب چیست؟​

دیپ وب به هر آنچه که در اینترنت است گفته می‌شود؛ محتوای دیپ وب یا وب غیرقابل مشاهده یا وب پنهان، توسط موتورهای جستجوی استاندارد مانند گوگل، قابل ایندکس نیست. دیپ وب می‌تواند شامل هر محتوایی باشد که صاحب آن توسط خزنده وب برای ایندکس شدن، بلاک شده است. دیپ وب می‌تواند شامل استفاده‌های معمول مانند Mail Web و Online Banking و پرونده‌های پزشکی، محتوای رایگان و صفحات وب سازمان‌های سری، باشد.

دیپ وب منبع اطلاعاتی تقریبا بی پایانی است. بر اساس بعضی منابع، وب ایندکس شده یا وب نرمال یا Clear Web یا Surface Web فقط حدود ۳ تا ۲۵ درصد کل وب است و بعضی دیگر معتقدند که محتوای این وب پنهان ۵۰۰ برابر وب غیر پنهان است. حتی برخی معتقدند ۹۶ حتی ۹۹ درصد اینترنت را وب پنهان تشکیل می‌دهد و تنها بخش بسیار کوچکی از طریق مرورگرهای استاندارد معمولی قابل دسترسی هستند و برای باقی باید از دیپ سرچ استفاده شود.

دارک وب چیست؟​

وب تاریک، زیرمجموعه‌ای از دیپ وب است که عمدا پنهان شده است و نیاز به مرورگر خاص خودش دارد. پس دارک وب به بخشی از اینترنت گفته می‌شود که با موتورهای جستجو ایندکس نمی‌شوند. تخمین وسعت و اندازه وب تاریک سخت است اما حداکثر تخمین برای آن ۵ درصد کل اینترنت است.

دارک وب، وب‌سایت‌هایی است که برای همه قابل دیدن است اما IP آدرس‌های سرورهایی که آن‌ها را اجرا می‌کنند، پنهان است. فهمیدن این که چه کس یا کسانی پشت این سایت‌ها فعالیت می‌کنند، کار بسیار دشواری است و به کمک موتورهای جستجوی معمولی نخواهید توانست این سایت‌ها را سرچ و پیدا کنید. برای ورود به دارک وب نیاز به مرورگرهایی مانند TOR دارید.

دیپ سرچ چیست؟ وب‌سایت‌های دارک ظاهری شبیه به وب سایت‌های معمولی دارند اما تفاوت مهم آنها این است که نام آنها به جای اینکه منتهی به com. و co. و امثال آن باشد، به onion. ختم می‌شوند. این آدرس ها توسط Tor قابل دسترسی هستند و در مرورگرهایی با پروکسی خاص می‌توانند به این سایت‌ها دسترسی داشته باشند.

همچنین سایت‌های دارک وب دارای نام‌هایی با حروف به هم ریخته هستند که به خاطر سپردنشان راحت نیست. مثلا سایت تجاری محبوب با نام Dream Market، آدرس eajwlvm3z2lcca76.onion را دارد.

دارک وب به دلیل ماهیتش، محل انجام فعالیت‌های غیرقانونی است. محققان در سال ۲۰۱۵ ظرف مدت فقط ۵ هفته ۲۷۲۳ سایت دارک وب را پیدا کردند که ۵۷ درصد آنها میزبان فعالیت‌های غیرقانونی بودند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۹ انجام شد، اوضاع بدتر هم شده بود. این تعداد، نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۲۰ درصد افزایش داشتند و ۶۰ درصد آنها به سازمان‌ها و ارگان‌ها آسیب می‌زنند. خرید نام کاربری و پسوردشان، خرید کارت ‌های اعتباری، انواع مواد و دارو، اسلحه، پول تقلبی، هک اکانت‌های نتفیلیکس و نرم افزارها و اطلاعاتی که برای ورود غیرمجاز به کامپیوتر افراد لازم است، از جمله فعالیت‌های دارک وب است. می‌توانید هکر استخدام کنید و بسیاری فعالیت‌های دیگر.

البته تمام فعالیت‌های فضای وب تاریک غیرقانونی نیست مثلا می‌توانید به کلوپ شطرنج یا Blackbook (شبکه اجتماعی تعریف شده توسط فیس بوک برای TOR) بپیوندید. از دیگر کاربردهای قانونی دارک وب عبارتند از: افرادی که در جوامع توتالیته کار می‌کنند می‌توانند از آن برای برقراری ارتباط با جهان خارج استفاده کنند. مثلا با شنیدن افشاگری‌ها در مورد جاسوسی برخی دولت‌ها در استفاده از وب، ممکن است تمایل به انتقال ارتباطات خود به دارک وب پیدا کنند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
نام موضوع : دیپ و وب و دارک وب دسته : عجایب

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین