. . .

پزشکی درمان چشم درد

تالار چشم پزشکی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1

چشم درد معمولاً به علت یک روز کاری طولانی با کامپیوتر یا آلودگی و عناصر خارجی اتفاق می‌افتد، همچنین عفونت‌های چشم نیز می‌تواند سبب چشم درد شود.برای درمان چشم درد با دکتر نیم همراه باشید.

چشم‌ها یکی از حساس‌ترین اندام‌های بدن شما هستند، بنابراین حتی درد خفیف در آن‌ها بسیار نگران‌کننده است.

چشم درد بر اساس شرایط پزشکی به دودسته تقسیم می‌شود: درد چشمی و درد مداری، که بر اساس جایی که درد را تجربه می‌کنید دسته‌بندی‌شده است.

درد چشمی​

این نوع درد بر روی سطح چشم ظاهر می‌شود و ممکن است احساس خارش، سوزش داشته باشید. چنین دردهایی معمولاً به علت یک جسم خارجی در چشم، التهاب لنزهای تماسی، سایش قرنیه، آسیب یا بلفاریت ایجاد می‌شود.

درد مداری​

این نوع درد داخل چشم دیده می‌شود و احساس درد، خرد شدن از نشانه‌های آن است. این نوع درد می‌تواند به علت گلوکزم، نوریت نوری، سینوزیت، میگرن و غیره ایجاد شود.

توجه: اگر درد شما ناشی از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی،نور یا ضربه خوردن شدید است و دید شما در حال از بین رفتن است، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

روش‌های درمان چشم درد​

در اینجا روش‌هایی را برای شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید دردهای خفیف را با روش‌های ساده خانگی از بین ببرید و سلامت چشم‌های خود را بهبود ببخشید.

پلک زدن​

اگر احساس می‌کنید که نوعی جسم خارجی در چشم شما وجود دارد که باعث درد شده است می‌توانید برای درمان درد چشم تمرین پلک زدن را امتحان کنید.

پلک زدن منظم سبب بهبود جریان اشک می‌شود که سبب حذف جسم خارجی می‌شود، همچنین پلک زدن به‌طور منظم سبب افزایش گردش خون به چشم‌ها و کاهش فشار چشم می‌شود.

  • چشم‌های خود را به‌طور کامل ببنید و سپس تا 2 بشمارید.
  • سپس پلک‌های خود را روی‌هم فشار دهید و تا 2 بشمارید.
  • سپس چشم‌های خود را بازکنید و تا 2 بشمارید.
  • این کار را چند بار برای درمان چشم درد انجام دهید.
 
نام موضوع : درمان چشم درد دسته : چشم پزشکی

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
301

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین