. . .

پزشکی سیاهی دور چشم را با این روش ها درمان کنید

تالار چشم پزشکی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,129
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
برنا/ دایره های تیره زیر چشم بسته به رنگ پوست ممکن است بنفش یا آبی تا قهوه ای تیره یا سیاه به نظر برسند. این حلقه ها به ندرت دلیلی برای نگرانی دارند؛ اما ممکن است افراد بخواهند آن ها را به دلیل زیبایی ظاهری کاهش دهند. در بعضی موارد، دایره های تیره زیر چشم می تواند نشان دهنده نیاز به تغییر در شیوه زندگی باشد، مانند بهبود عادات خواب یا رژیم غذایی.

ممکن است افراد با درمان های خانگی ساده بتوانند بروز حلقه تیره رنگ زیر چشم را کاهش دهند. اگرچه برخی از این راه حل ها از نظر علمی اثبات نشده اند، اما ارزش آن را دارند که امتحان شوند؛ زیرا بسیاری از آن ها ارزان هستند و عوارض جانبی ندارند.

مصرف شکلات سیاه، ماهی و گردو
شکلات تلخ غنی از فلاونول است که به افزایش جریان خون کمک می کند. مصرف روزانه حدود 30 گرم از آن و مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی سالمون و گردو می توانند جریان خون به پوست را بهبود بخشند.

افراد باید اطمینان حاصل کنند که هر شب خواب کافی داشته باشند تا به کاهش یا جلوگیری از ایجاد حلقه های تیره رنگ کمک کند. بالاتر قرار دادن سر روی بالش های بلندتر ممکن است به کاهش حلقه های تیره رنگ و تورم اطراف چشم کمک کند. بهتر است برای روبالشی ها از پارچه های لطیف و ضدحساسیت استفاده شود.

خیار
قرار دادن برش های خیار بر روی چشم می تواند باعث تسکین خستگی چشم ها شده و تورم را کاهش دهد. مقدار آب زیاد و ویتامین C خیار به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک می کند. خیار همچنین حاوی سیلیس است که برای داشتن بافتی سالم ضروری است.

سیب زمینی
سیب زمینی حاوی ویتامین C، یک آنتی اکسیدان شناخته شده برای درمان سرطان، سرماخوردگی و بیماری های چشمی است. آنتی اکسیدان ها سلول های آسیب دیده پوست را ترمیم می کنند و تولید ملانین پوست که یکی از دلایل لکه های تیره است را کاهش می دهند. پس از پوست کردن سیب زمینی و شستشوی کامل آن، سیب زمینی ها را برش داده و آن ها را روی چشم قرار دهید.

گلاب
مطالعات ثابت کرده اند گلاب یک محصول ضدالتهابی است که باعث نرمی، طراوت و از بین رفتن قرمزی پوست می شود. هنگامی که گلاب به رژیم زیبایی روزانه و شبانه شما اضافه شود، می تواند دایره های تیره ی زیر چشم را از بین ببرد. پنبه ای را با گلاب خیس کرده و آن را مستقیم روی پلک های بسته ی خود قرار دهید و استراحت کنید.

کمپرس سرد
گذاشتن کمپرس سرد بر روی چشم ها می تواند عروق خونی را منقبض کرده و ظهور حلقه های تیره را کاهش دهد. برای کمپرس سرد می توانید از شیر خنک نیز استفاده کنید. اسیدلاکتیک موجود در شیر به از بین بردن چین و چروک، تمیز کردن منافذ و ترمیم پوست به عنوان لایه بردار کمک می کند.

چای های کیسه ای
تی بگ ها یا همان چای های کیسه ای می توانند به کاهش حلقه های تیره رنگ و پف زیر چشم کمک کنند. کافئین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و گردش خون در اطراف چشم ها را تحریک می کند.

بدین منظور فرد می تواند دو کیسه چای را در آب جوشانده و قبل از اینکه خنک شود آن ها را روی هر چشم قرار دهد. گذاشتن چای کیسه ای جوشیده شده ابتدا در یخچال و سپس استفاده از آن می تواند یک اثر خنک کننده نیز روی چشم ها داشته باشد. بدین منظور می توان از چای های کیسه ای سیاه، سبز یا گیاهی استفاده کرد.

ماساژ صورت
گردش خون ضعیف در اطراف چشم می تواند باعث ظهور حلقه های تیره شود، بنابراین ماساژ ملایم صورت در اطراف ناحیه چشم می تواند به بهبود گردش خون کمک کند.

یکی از روغن های خوب برای ماساژ ملایم صورت روغن نارگیل است که حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه است. این اسیدهای چرب می توانند با کاهش التهاب و افزایش گردش خون از ایجاد تیرگی زیر چشم جلوگیری کنند. قبل از اینکه به رختخواب بروید، به مدت 30 ثانیه روغن نارگیل خالص با دمای اتاق که با روش فشار سرد تهیه شده است را روی صورتتان ماساژ دهید. برای دیدن نتایج ممکن است چند هفته وقت لازم باشد.

محصولات مراقبت از پوست آنتی اکسیدانی
کرم های صورت و محصولات زیر چشم که حاوی آنتی اکسیدان هستند می توانند به کاهش ظهور حلقه های تیره کمک کنند. ویتامین های E و C آنتی اکسیدان هایی هستند که به درمان این دایره های تیره کمک می کنند.

آرایش صورت
اگرچه آرایش باعث اصلاح حلقه های تیره نمی شود، اما ممکن است برخی افراد بخواهند از کانسیلرهای زیر چشم برای اهداف زیبایی استفاده کنند.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
10
بازدیدها
274

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین