. . .

خبر خیرآبادی: تیم ملی نباید در جام جهانی به دنبال نتیجه باشد/ همه مسابقات را باید فدای المپیک کنیم!

تالار ورزش متفرقه

.Mahdieh

رمانیکی حامی
نویسنده افتخاری
شناسه کاربر
940
تاریخ ثبت‌نام
2021-09-17
آخرین بازدید
موضوعات
308
نوشته‌ها
919
پسندها
3,381
امتیازها
340
سن
24
محل سکونت
√کره خاکی√

  • #1
مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نباید در همه مسابقات نتیجه گرا باشیم و بخواهیم نتیجه خوبی را کسب کنیم و قهرمان شویم.
جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص حضور تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های جام جهانی آذربایجان اظهار داشت: ببینید چیزی که باید فدراسیون و مردم عزیز کشورمان به آن توجه کنند این است که مسابقات جام جهانی مسابقات درجه سوم و چهارم بوده و نباید در چنین مسابقاتی نتیجه گرا باشیم و نباید به گونه ای باشد که در هر مسابقاتی شرکت می کنیم، بخواهیم نتیجه خوبی را کسب کنیم و قهرمان شویم. هر چند کادر فنی نتیجه گرایی را اولویت خود نمی‌داند ولی از کادر فنی این درخواست را دارم اصلا به فکر نتیجه نباشند و تمرکز خود را روی کشتی ورزشکاران بگذارند. این مسابقات نوعی رقابت تدارکاتی برای کشتی گیران فرنگی ما است، تا بتوانند خود را به خوبی محک بزنند.

وی در ادامه افزود: این مسابقات به نظرم روند آماده سازی کشتی گیران برای حضور در میادین بزرگی همچون المپیک است. هدف فدراسیون و کادر فنی تیم ملی المپیک پاریس است و باید با توجه به برنامه ریزی که دارند این کشتی گیران را برای این رقابت های بزرگ و حساس آماده کنند. این دید هم باید در اجتماع و بین مردم جا بیافتد که تیم ملی نه در کشتی بلکه در همه رشته های ورزشی نمی تواند در همه رقابت ها با دست پر برگردد. اگر بخواهیم در مسابقات بزرگ و مهم دست پر برگردیم باید به همه مواردی که هست توجه کنیم. در واقع اگر می‌خواهیم در رقابت های المپیک دست پر باشیم باید بگویم که همه مسابقات را باید فدای المپیک کنیم.

خیرآبادی درباره تفاوت رقابت های بین المللی نیز عنوان کرد: علیرضا دبیر همیشه خودش به این موضوع اشاره دارد که مسابقات المپیک 1000 است ولی مسابقات دیگر حتی 500 هم نیست. در هر صورت باید این موضوع را باید جا بیندازیم که مسابقات جام جهانی یکی از مسابقات تدارکاتی برای کشتی‌گیران و کم اهمیت است. وقتی چنین نگرشی در تیم ملی و اجتماع حاکم شود کشتی گیران هم می‌توانند به راحتی در این رقابت‌ها کشتی بگیرند تا کادر فنی هم کشتی گیرانی را که می توانند در آینده پشتوانه تیم ملی بزرگسالان باشند را شناسایی کند.

مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به حضور کشورها با 2 تیم در رقابت‌های جام جهانی تصریح کرد: این قانون اتحادیه جهانی کشتی برای حضور هر کشور با 2 تیم در رقابت های جام جهانی شرکت کنیم و در مسابقات کادر فنی هر کشتی گیری را که می‌خواهد اجازه دهد کشتی بگیرد. این اتفاق بسیار خوب و پسندیده برای کشتی است، تنها یک اشکال دارد آن هم هزینه هایی خواهد بود که فدراسیون کشتی باید متحمل شود. اما با حضور دبیر این موضوع هم بر طرف شده است تا کشتی گیران با خیال راحت در این رقابت ها حضور داشته باشند و تجربه کسب کنند. اندوخته تجربه برای کشتی گیرانی که می‌خواهند در آینده برای کشتی ایران افتخار آفرینی کنند بسیار حائز اهمیت است و امیدوارم کشتی‌گیران هم در این رقابت‌ها به دور از هر نتیجه کشتی خوبی را بگیرند.

 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
115

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین