. . .

معرفی حیوانات عجیب دنیا قسمت ۱

تالار حیات وحش

ملیکا√

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
1058
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
48
نوشته‌ها
107
پسندها
136
امتیازها
123
محل سکونت
دل دریا

  • #1
بازی با جاذبه زمین!
یکی از اهالی سانفرانسیسکو می‌تواند به طور دیدنی و شگفت انگیزی سنگ‌ها را روی هم بچیند..
واقعیت‌های عجیب و غریب در طول تاریخ
او می‌تواند تعادل سنگ‌ها را با هر اندازه و شکلی به راحتی حس کند و دقیقا سنگی را بصورتی قرار دهد که سر جایش باقی بماند. مردم زیادی کار‌های وی را دنبال می‌کنند و همۀ وقت اینکار وی را تحسین می‌کنند.

ماهی کور مکزیکی در غار
نیاکان این ماهیان با وارد شدن در غار تاریک و گزینش طبیعی چشمان خود را از دست می‌دهند.
واقعیت‌های عجیب و غریب در طول تاریخ
این ماهیان با جوانه‌های چشایی بهتر و حس بویایی و پوست بدون فلس و افزایش چربی می توانند دوره‌های نامنظم و تنش‌های کمبود خوراکی را به خوبی تحمل کنند.


جنگلی با روح‌های سرگردان
جنگل «آئوکیگاهارا» یکی از وحشتناکترین مناطق ژاپن به شمار می‌رود؛ جایی که به اعتقاد مردم این کشور «یورئی»‌ها یا روح‌های سرگردان در بین شاخ و برگ درختان این جنگل مخوف پرسه می‌زنند و با زمزم‌های آرام از مرگ می‌گویند.
هرچند وزش باد و پیچیدن آن در بین شاخ و برگ درختان این جنگل باعث به وجود آمدن چنین صدای مخوفی می شود، اما سابقه این مکان رعب آور باعث شده خیلی‌ها از تنها ماندن در جنگل آئوکیگاهارا هراس داشته باشند.
آئوکیگاهارا که بین محلی‌ها با نام «جنگل تاریک» هم شناخته می شود و در کوهستان فوجی قرار گرفته، همۀ جای آن از درخت‌های انبوه انباشته شده است.

کرمی که هرگز نمی‌میرد
موجودات بسیار کمی هستند که می‌توانند خود را بازسازی کنند. مثل ستاره دریایی که وقتی اندامی را از دست میدهد آن را بازسازی می کند. یا مارمولک‌ها که وقتی که دمشان را قطع میکنند دوباره رشد می کند.
اما شاید عجیب‌ترین موجود، یک نوع کرم پهن به نام planaria هست که با قطع سر، دوباره سرش جوانه زده و رشد می‌کند! اگر سر planaria را قطع کرده و ریز ریز کنید، هر کدام از آن ریزه‌ها به یک کرم اخیر تبدیل میشود!

گوجه فرنگی وحشتناک
نوعی گوجه فرنگی استرالیایی هست که اگر بریده شود، در عرض دو دقیقه از سفیدی به قرمزی می‌گراید و پس از پنج دقیقه قرارگرفتن در معرض هوای آزاد به رنگ قرمز تیره درمی‌آید.

میوه شکلاتی
گیاه ساپوت سیاه «black sapote» احتمالاً تنها میوه‌ای در دنیاست که مزه آن شبیه به پودینگ شکلاتی هست.
این میوه نه تنها خوشمزه هست، بلکه برای افرادی که در رژیم میباشند هم بسیار مناسب هست. ظاهر آن شاید گول زننده باشد، ولی در واقع چربی آن بسیار کم هست. همینطور چهار برابر بيشتر از پرتقال ویتامین ث دارد و مقدار زیادی کلسیم و فسفر در آن یافت می‌شود.


مرد یخی
۵ هزار و ۳۰۰ سال پیش مردی در حوالی رشته کوه‌های آلپ ایتالیا به قتل رسید.او وقتی کشته شد تازه نهار خورده بود و معده‌ای پر و مبتلا به نوعی انگل داشت. این مرد کشاورز در معده‌ خود یکی از نژاد‌های قدیمی باکتری Helicobacter pylori را حمل میکرد که شبیه به نژاد‌های جدیدتر آسیایی این باکتری هست.
باکتری H. pylori عامل زخم معده هست. پژوهشگران با بررسی ژنوم این باکتری متوجه چیز‌های جالبی درمورد‌ی این مرد یخی باستانی که وی را «اوتزی» «Otzi» نامیده‌اند، شدند. اجداد او این باکتری را از آسیایی‌ها و نه آفریقایی‌ها به ارث برده‌اند
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین