. . .

دانستنی بهترین زمان مطالعه در طول روز چه زمانی است؟

تالار تحصیل و دانشگاه

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ویراستار
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
هیچ قانونی برای زمان مطالعه نداریم. هر وقت راحت بودید چه صبح زود و چه شب تا دیروقت می‌توانید مطالعه کنید و درس بخوانید؛ ولی چهار زمان در یادگیری مهم است که بهتر است در این زمان‌ها مطالعه کنید:



اول صبح

تازه از خواب بیدار شده‌اید و ذهنتان آماده است که مطالب را به‌راحتی در خود نگه ‌دارد؛ پس برنامه‌های روزانه‌ی خود را طوری تنظیم کنید که حتماً اول صبح نیم ‌ساعت یا یک ساعت درس بخوانید.


:17:

مطالعه در بعد از ظهر ها:

بعد از ظهر ، مغز دانش آموزان در ادغام اطلاعات جدید با آنچه که آنها می دانند مهارت دارد. در این زمان از روز ، دانش آموزان قادر به ایجاد ارتباط و معنادار کردن اطلاعاتی هستند که آموخته اند. بعضی از داوطلبان در ظهر به مدت کوتاهی می خوابند که این خواب برای مطالعه بسیار مناسب و خوب است . اگر ظهر مدت کوتاهی می خوابید حتما بعد از بیدار شدن به مطالعه بپردازید زیرا مغز استراحت کرده و آماده دریافت اطلاعات جدید است .

:18:

صبح ها و بعد از ظهر ها برای بسیاری بهترین زمان مطالعه هستند زیرا اگر در حین مطالعه سوالی پیش آمد ، همیشه می توانید با هم سن و سالان یا معلمان خود تماس بگیرید تا به سرعت موارد مبهم، شفاف سازی شود و به جواب سوالات خود برسید، زیرا این زمان فعالیت بیشتر افراد است و افراد زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر به کتابخانه مراجعه می کنند.

:16:

آخر شب

بعد از درس خواندن میخوابید و فعالیتی ندارید؛ پس مطالب فرصت پیدا می‌کنند تا از نیم‌کره‌ی راست که جایگاه حافظه‌ای کوتاه‌مدت است، وارد نیم‌کره‌ی چپ که جایگاه حافظه‌ی بلندمدت است، شوند و این کار سبب افزایش یادگیری می‌شود.

:14:

دو ساعت قبل از غروب آفتاب

به دلیل کاهش اشعه‌ی کیهانی و نوع رابطه‌ی خورشید با زمین، اختلال حواس در این زمان کم می‌شود؛ پس سعی کنید از این زمان استفاده کنید.

:2::6::11:


البته این چهار زمان برای درس خواندن مناسب هستند ولی نباید زمان‌های دیگر را از دست بدهید و سعی کنید از تمام تایم های روز به درستی استفاده کنید .

لایک فراموش نشه:bebafam:
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
242

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین