. . .

مذهبی اعجازی از قرآن

تالار متفرقه مذهبی

ایرما

مدیر تالار دین و مذهب
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ناظر
نام هنری
مسیحا
آزمایشی
ناظر+رمانیکی‌خوان
مدیر
تالار دین و مذهب
شناسه کاربر
5244
تاریخ ثبت‌نام
2023-05-28
آخرین بازدید
موضوعات
124
نوشته‌ها
246
پسندها
475
امتیازها
318
محل سکونت
سرزمین هیچکسان

  • #1
قرآن به معجزات علمی بسیاری پرداخته است که از اکتشاف برخی از آن‌ها شاید نیم قرن هم نگذشته باشد. این از بزرگترین معجزات قرآن است که در 1400 سال قبل به چنین موضوعاتی پرداخته شده است. در قرآن به سوره ها و آیاتی برخورد می‌کنیم که ضمن رویکردی علمی، به بعد معنوی زندگی نیز می‌پردازند. شما می توانید با مطالعه قرآن نفیس این معجزات علمی را مشاهده کنید. در این مقاله به 7 اعجاز مهم قرآن می‌پردازیم.

بزرگترین معجزه قرآن، بررسی 7 اعجاز مهم قرآن

جاذبه زمین
اولین مورد که می توان به عنوان بزگترین معجزه قرآن بیان کرد، اشاره به جاذبه زمین، جدایی اجسام ساکن بر روی زمین و اجسام آسمانی است. در آیه 2 سوره رعد می‌خوانیم که: "اللّه الذی رفع السموات بغیر عمد ترونها: خداست آن ذات پاکی که آسمان‌ها را چنان‌که می‌نگرید بی‌ستون برافراشت."

در این آیه اشاره به نیرویی نامرئی شده که باعث جدایی آسمان و زمین از یکدیگر شده و آسمان‌ها و هر آنچه در آن‌ها وجود دارد، نسبت به زمین و هر آنچه در آن وجود دارد جداست. این موضوع اشاره به نیروی جاذبه زمین دارد که زمین و آسمان را از یکدیگر جدا کرده و اجازه درآمیختن این دو با یکدیگر را نمی‌دهد.

جاذبه زمین یکی از اعجازهای علمی است که بیش از 1400 سال قبل در قرآن توصیف شده است. همچنین در آیه 25 سوره مرسلات، نیروی جاذبه زمین توصیف می‌شود. آیه به این شرح است: " أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ کِفَاتًا: آيا زمين را جايگاه گرفتن و جذب قرار نداديم؟" و در این آیه به وضوح، به حقیقت علمی جاذبه که از کشف آن توسط سایر دانشمندان زمان زیادی نگذشته اشاره شده است.

معجزات سوره الرحمن
یکی از معجزات قرآن، نزول سوره الرحمن است. این سوره به عروس قرآن مشهور بوده و معجزات زیادی دارد. از مهم‌ترین معجزات عروس قرآن، می‌توان به شفای بیماری‌های چشمی، زایمانی با درد کمتر، بهبود طحال و دیگر امراض اشاره کرد. این سوره اهمیت بسیاری داشته و بزرگان دین توصیه داشته‌اند که این سوره مطالعه شده و یک نسخه از آن را همراه خود داشته باشید.

انبساط جهان و گسترش انبساط جهان
یکی از نظریه‌های نوظهور و درست، انبساط جهان با سرعتی بسیار بالاست. جذابیت قرآن در اعجازهای علمی و حقایقی است که به‌صورت مقتدرانه بیان می‌شوند. قرآن در سوره ذاریات بیان می‌کند که "ما آسمان را به‌صورت پیوسته گسترش می‌دهیم." گسترش نشان از انبساط جهان و پیوستگی گسترش جهان نشان از استمرار و تداوم این حقیقت علمی دارد.

این موضوع علمی در آیه 47 سوره ذاریات ارائه شده است. در این آیه می‌خوانیم: "وَالسَّمَاءَ بَنَیْنَاهَا بِاَیْد وَاِنَّا لَمُوسِعُونَ: و ما آسمان را با قدرت بنا کردیم، و همواره آن را وسعت می‌بخشیم." در این آیه به آفرینش آسمان با قدرت و گسترش آن به‌صورت همیشگی اشاره می‌شود که با یافته‌های علمی کنونی مطابقت دارد.

کمبود هوا در ارتفاعات
یکی از حقایق علمی که با رشد در علوم هوا و فضا به آن رسیده‌ایم، کمبود اکسیژن در لایه‌های بالاتر آسمان در زمین و نبود هوا در فضا است. وقتی‌که از سطح زمین بالاتر می‌روید، می‌توان به‌صورت محسوسی کمبود اکسیژن را حس کرد. این موضوع با صعود شما به بخش‌های بالاتر زمین گسترده‌تر می‌شود و به‌جایی می‌رسید که تنفس غیرممکن می‌شود.

در بخشی از آیه 125 سوره انعام می‌خوانیم: " مَن یُرِدْ أَن یُضِلَّهُ یَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَیِّقًا حَرَجًا کَأَنَّمَا یَصَّعَّدُ فِی السَّمَاء: آن کس را که به خاطر اعمال خلافش بخواهد گمراه سازد، سینه‏اش را آن‌چنان تنگ مى‏کند که گویا مى‏خواهد به آسمان بالا برود" در این آیه ضمن نکوهش گناهکاران، استعاره‌ای زیبا می‌بینیم که اشاره به تنگی نفس در آسمان‌ها دارد.
 
نام موضوع : اعجازی از قرآن دسته : متفرقه مذهبی

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین