. . .

بحث و گفتگو از دوربین‌های گوشی‌های سری پیکسل ۸ چه انتظاراتی داریم؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
157
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

از گوگل انتظار می‌رود که دوربین‌های پیکسل ۸ را ارتقا دهد تا مجدداً بتواند در دنیای دوربین گوشی‌های هوشمند پادشاهی کند.

گوگل معمولاً گوشی‌های خود را با دوربین‌های قدرتمندی روانه بازار می‌کند که پیکسل ۷ پرو یکی از این نمونه‌ها است. دوربین‌های باکیفیت این گوشی هوشمند در مقطعی از سال گذشته میلادی توانست با کنار‌زدن دوربین‌ پرچم‌دارانی مانند آیفون ۱۴ پرومکس، به صدر رتبه‌بندی سایت Dexomark برسد.
پیکسل ۷ پرو با دوربین‌های قدرتمند خود در اواخر سال گذشته میلادی معرفی شده بود که اکنون نیز می‌تواند تصاویر باکیفیتی را ثبت کند؛ اما این تمام ماجرا نیست و گوشی‌های قدرتمند که پس از پیکسل ۷ معرفی شدند، به‌سرعت از آن پیشی گرفتند تا قابلیت‌های دوربین این گوشی نادیده گرفته شود.
اکنون با نزدیک‌شدن به زمان معرفی پیکسل ۸، از گوگل انتظار می‌رود که این دستگاه را به دوربین‌های قدرتمندتریاز نسل قبلی مجهز کند تا دوباره به پادشاهی دوربین‌ گوشی‌های هوشمند دست پیدا کند. در این مطلب از زومیت، قابلیت‌هایی را برررسی خواهیم کرد که ممکن است به دوربین‌های پیکسل ۸ اضافه شود.

افزایش کیفیت تصاویر در شب و محیط‌های کم‌نور

یکی از ویژگی‌های اصلی پیکسل ۷ پرو، ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم‌نور بود که با معرفی پرچم‌داران جدیدی مانند گلکسی S23 اولترا و ویوو X90 پرو، پرچم‌دار گوگل قافیه را به آن‌ها باخته است. تصویر زیر نمونه‌ای از عکس‌برداری در شب با دو گوشی پیکسل ۷ پرو و ویوو X90 پرو است.
تصویری از دوربین  گوشی هوشمند در شب

تصویری از دوربین  گوشی هوشمند در شب

همان‌طور‌که از تصاویر مشخص است، تصویر ثبت‌شده با ویوو X90 پرو (سمت راست) روشن‌تر از پیکسل 7 پرو (سمت چپ) است و جزئیات سوژه به‌خوبی ثبت شده‌اند. البته در نقاط پر‌رنگ سوژه مانند کیبوردهای قرمز‌رنگ روی دستگاه، عملکرد پیکسل ۷ کمی بهتر از ویوو X90 است و جزئیات تصویر در این بخش‌ها به‌خوبی حفظ شده است.
تصویر زیر مثالی دیگر از مقایسه‌ی دوربین‌های این دو گوشی است. همان‌طورکه از تصاویر مشخص است، ویوو X90 پرو (تصویر سمت چپ) عملکرد بهتری در ثبت این سوژه از خود نشان داده و نوشته‌های روی کتاب‌ها به‌خوبی خواندنی است. البته هیچ‌کدام از این دو گوشی تراز دقیقی از رنگ سفید را ارائه نکرده‌اند.
عکس ثبت شده با پیکسل 7 پرو در محیط کم نور

عکس ثبت شده با ویوو x90 پرو در محیط کم نور

اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که دو گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو احتمالاً به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور Isocell GN2 مجهز خواهند شد. اگرچه این سنسور به‌اندازه‌ی سنسور ۱ اینچی ویوو X90 پرو بزرگ نیست، می‌تواند تصاویری باکیفیت و با نویز اندک را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند. به‌طورکلی، از پرچم‌داران بعدی گوگل انتظار می‌رود که عملکرد موفقی در ثبت تصاویر در شب و محیط‌های کم‌نور داشته باشند.
کاربران با دوربین اولتراواید پیکسل ۷ پرو می‌توانند عکس‌های باکیفیتی را در طول روز ثبت کنند که محدوده‌ی دینامیکی گسترده و سطحی از جزئیات سوژه را ارائه می‌دهد. باوجوداین، گوگل می‌تواند قابلیت HDR دوربین فوق‌عریض سری بعدی گوشی‌های پیکسل ارتقا دهد. تصویر زیر نمونه‌ای از عکس‌برداری با دوربین اولتراواید پیکسل ۷ پرو است.
عملکرد دوربین اولتراواید پیکسل ۷ پرو

اگرچه در نگاه اول تصویر کیفیت رضایت‌بخشی دارد، در برخی از نقاط تاریک عکس از‌جمله بخش‌هایی از بالای پرده‌ها، نویزهای شدیدی به‌چشم می‌خورد.

بهبود فوکوس خودکار در محیط‌های کم‌نور

هرچند فوکوس خودکار در پیکسل ۷ پرو در محیط‌های با نور کافی به‌خوبی عمل می‌کند، در مکان‌های تاریک و با نور کم فوکوس خوکار این گوشی عملکرد ضعیفی از خود نشان می‌دهد. برای بررسی این موضوع، به تصویر زیر نگاه کنید که در مکانی با نور کم گرفته شده است.
فوکوس خودکار در گوشی پیکسل 7 پرو

فوکوس خودکار در گوشی ویوو X90 پرو

در تصور سمت چپ که به گوشی ویوو X90 پرو مربوط است، فوکوس به‌خوبی انجام شده و جزئیات سوژه تا حدود زیادی مشخص است. بااین‌حال، در تصویر سمت راست که فوکوس پیکسل ۷ پرو مربوط است، تصویر تار شده و کیفیت عکس بسیار ضعیف است.
اکنون این انتظار از گوگل می‌رود که فوکوس خودکار در محیط‌های کم‌نور را در سری پیکسل ۸ پرو ارتقا دهد. گوگل برای ارتقای قابلیت فوکوس خودکار در گوشی‌های جدیدش، باید سنسور 3D TOF را ارتقا دهد تا بتواند اطلاعات عمق را برای تنظیم بهتر فوکوس ارائه کند. همچنین با ارتقای این حسگر، احتمالاً خروجی عکس‌ها در سایر حالت‌های تصویربرداری از‌جمله پرتره نیز بیش‌از‌پیش باکیفیت‌تر خواهد شد.

جمع‌بندی

گوگل معمولاً برای ارتقای دوربین‌های خود زمان زیادی صرف می‌کند تا از رقبا عقب نماند. حالا از غول موتورهای جست‌وجو انتظار می‌رود که دوربین‌های نسل بعدی گوشی‌های خود را از‌نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ارتقا دهد تا دوباره بتواند در دنیای دوربین‌ گوشی‌های هوشمند پادشاهی کند.

کم‌شدن زمان نوردهی در حالت تصویربرداری نجومی

یکی از قابلیت‌های جذاب پیکسل ۷ پرو، پشتیبانی از تصویربرداری نجومی یا Astrophotography است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند تصاویر جذابی از شب‌های پرستاره ثبت کنند. هرچند این ویژگی در پیکسل ۷ جذاب به‌نظر می‌رسد، برای ثبت تصویری جذاب باید چند دقیقه‌ای دوربین را روی سوژه به‌صورت ثابت نگه داشت. این زمان اختیاری است و کاربران می‌توانند به‌صورت دستی زمان نوردهی را متوقف کنند.
تصویربرداری نجومی با پیکسل 7 پرو

با‌این‌حال، از گوگل انتظار می‌رود که سری پیکسل ۸ را به سنسورهای بزرگ‌تری مجهز کند تا بتوانند نور بیشتری جذب کنند و حداکثر زمان نوردهی در حالت عکس‌برداری نجومی کاهش یابد. علاوه‌بر‌این، سنسور بزرگ‌تر می‌تواند کیفیت تصاویر را در پرچم‌داران بعدی گوگل ارتقا دهد و به بهبود جزئیات تصاویر کمک کند.

بهبود دوربین اولتراواید (Ultra Wide)

دوربین فوق‌عریض یا اولتراواید پیکسل ۷ پرو در‌مقایسه‌با رقبا چندان قدرتمند نیست که احتمال می‌رود در سری پیکسل ۸ ارتقا پیدا کند. براساس گزارش‌ها، پرچم‌دار بعدی گوگل به دوربین اولتراواید ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور IMX 787 مجهز می‌شود که درمقایسه‌با نسل قبلی خود از میدان دید بیشتری بهره می‌برد.
در‌صورتی‌که گوگل بخواهد از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کند، اندازه‌ی پیکسل‌های این دوربین درمقایسه‌با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی پیکسل ۷ پرو کوچک‌تر و نور کمتری جذب خواهد شد. گفتنی است که گوگل با قابلیت ادغام پیکسل‌ها (Bining Pixel) می‌تواند پیکسل‌های کناری را با یکدیگر ترکیب کند تا نور بیشتری جذب پیکسل‌ها شود و خروجی نهایی تصویر باکیفیت باشد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین