. . .

معرفی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با USB-C در دل و تیتانیوم بر تَن از راه رسیدند

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

نیمه بالایی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل / iPhone 15 Pro Max

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با فریم تیتانیومی، پردازنده‌ی سه نانومتری و دوربین توانمند، برای بزرگان صنعت موبایل خط‌و‌نشان می‌کشند.

اپل در مراسم Wonderlust گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را رونمایی کرد. پرچمدارهای جدید اپل تغییرات ریز و درشت زیادی تجربه‌ کرده‌اند و مهم‌ترین گوشی‌های این شرکت در حداقل سه سال اخیر محسوب می‌شوند.
دو آیفون رده‌بالای اپل به بدنه‌ی تیتانیومی مجهزند و همچون اپل واچ اولترا و اپل واچ اولترا ۲ دکمه‌ی اکشن (Action Button) دارند. این دکمه‌ی فشاری جای اسلایدر میوت را گرفته است. اپل می‌گوید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قدرتمندترین گوشی‌های تاریخش هستند.
تیم کوک خوشحال دربرابر آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قدرتمندترین گوشی‌های تاریخ اپل هستند
بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپل، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس (همچون آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس) اپل به‌ترتیب نمایشگر ۶٫۱ اینچ و ۶٫۷ اینچ دارند. این نمایشگر برخلاف نمایشگر مدل‌های استاندارد از نوع Super Retina XDR با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز (فناوری ProMotion) است.
اپل می‌گوید پرچمداران جدیدش به‌لطف بدنه‌ی تیتانیومی، دارای بالاترین استحکام در صنعت موبایل هستند. تیتانیوم امروزه برای ساخت فضاپیما مورداستفاده قرار می‌گیرد.
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌لطف تیتانیوم «سبک‌ترین آیفون‌های پرو در تاریخ» محسوب می‌شوند. این دو گوشی همچنین باریک‌ترین حاشیه‌ی نمایشگر را در بین کل گوشی‌های اپل دارند. آیفون‌های جدید در بخش جلویی و پشتی از سرامیک شیلد استفاده می‌کنند که به روایت اپل، مستحکم‌ترین شیشه‌ی صنعت موبایل است.
نوارهای تیتانیوم در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، زیرلایه‌ی جدیدی از جنس آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی را پوشانده‌اند. اپل با بهره‌گیری از تکنیکی ویژه، این دو فلز را با استحکام بسیار بالا به‌ یک‌دیگر پیوند داده است. فریم آلومینیومی آیفون‌های جدید روی پخش حرارت ناشی از قطعات داخلی اثر مثبت می‌گذارد و تعمیر شیشه‌ی پشتی را بسیار ساده‌تر می‌کند.
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌جای اسلایدر میوت، به دکمه‌ی جدیدی مجهزند که دکمه‌ی اکشن نام دارد. این دکمه‌ی فشاری، قابل‌شخصی‌سازی است و می‌توانید وظایف مختلفی مثل فعال‌کردن دوربین یا فلاش، فعال‌سازی ضبط صدا و حالت فوکوس و ترجمه و ذره‌بین و موارد این‌چنینی را برایش تعریف کنید. دکمه‌ی اکشن با قابلیت Shortcuts نیز سازگاری دارد.
دکمه‌ی اکشن از بازخورد هپتیک بهره می‌گیرد و جلوه‌های بصری مخصوصی در داینامیک آیلند دارد. برای استفاده از دکمه‌ی اکشن،‌ باید آن را فشار دهید و نگه دارید.دو گوشی جدید اپل از پردازنده‌ A17 Pro استفاده می‌کنند. A17 Pro به ادعای اپل سریع‌ترین پردازنده‌ی دنیای موبایل است و می‌تواند حتی برخی از کامپیوترهای رده‌بالا را نیز به‌چالش بکشد.
A17 Pro اولین پردازنده‌ی سه نانومتری دنیا است و به رهبری اپل در بازار پردازنده‌های موبایلی ادامه می‌دهد. در حال حاضر پردازنده‌ی هیچ‌یک از گوشی‌های اندرویدی از نوع سه نانومتری نیست.
پردازنده‌ی مرکزی (سی‌پی‌یو) تراشه‌ی جدید اپل به‌لطف بهبود ریزمعماری و طراحی، ۱۰ درصد قوی‌تر از نسل قبل است و موتور عصبی (Neural Engine) تا دو برابر عملکرد بهتر نشان می‌دهد. این تراشه‌ی ویژه برای قابلیت‌هایی مثل تصحیح خودکار متن یا Personal Voice (در سیستم‌عامل iOS 17) کاربرد دارد.
نیم رخ آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل

حاشیه باریک نمایشگر آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل

آیفون‌های پرو نسل جدید به اولین پردازنده‌ی سه نانومتری دنیا مجهزند
سیستم-روی-چیپ A17 Pro از گرافیک بازطراحی‌شده استفاده می‌کند. به گفته‌ی اپل، آیفون‌های پرو ۲۰۲۳ بهتر از هر آیفون دیگری بازی‌های موبایلی را اجرا می‌کنند. گرافیک موجود در A17 Pro تا ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل است و از ۶ هسته استفاده می‌کند.
اپل فناوری رهگیری پرتو را به شیوه‌ی سخت‌افزاری به آیفون اضافه کرده است (نسخه‌ی سخت‌افزاری تا چهار برابر عملکرد بهتر از نسخه‌ی نرم‌افزاری دارد). رهگیری پرتو جلوه‌های گرافیکی را بسیار واقع‌گرایانه‌تر می‌کند و پیش‌تر شاهد اضافه‌شدن آن به برخی از پردازنده‌های پرچمدار اندرویدی بودیم.
اپل در کنفرانس مطبوعاتی Wonderlust اعلام کرد که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس به‌لطف پردازنده‌ی پرقدرت A17 Pro می‌توانند بازی‌های سنگینی مثل Resident Evil Village و Resident Evil 4 و Death Stranding و Assassin’s Creed Mirage را به‌راحتی اجرا کنند.
پردازنده‌ی A17 Pro اپل به دی‌کدر اختصاصی AV1 مجهز است تا ویدیوها با کیفیت بالاتر و به شیوه‌ی بهینه‌تر اجرا شوند. به‌علاوه، در داخل سیستم-روی-چیپ جدید اپل از کنترلر متفاوتی نسبت‌به نسل قبل استفاده شده است تا آیفون برای اولین‌بار در تاریخ به استاندارد USB 3 مجهز شود.
گوشی‌های iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max به درگاه USB-C مجهزند تا اپل پس از ۱۳ سال با درگاه منسوخ لایتنینگ خداحافظی کند. مزیت‌های USB-C صرفا به افزایش سرعت شارژ منتهی نمی‌شود. اپل می‌گوید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اولین گوشی‌های دنیا با سرعت انتقال ۱۰ گیگابیت‌برثانیه هستند. با این تغییر مهم، انتقال عکس و فیلم از آیفون به دستگاه‌های دیگر بسیار ساده‌تر می‌شود.
آیفون‌های اپل همواره جزو فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین بوده‌اند و این گفته برای مدل‌های ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس نیز صدق می‌کند. دو آیفون جدید اپل از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند که توانایی ثبت تصاویر ProRAW و HEIF را با چهار برابر وضوح بیشتر دارد. دوربین فوق عریض نسبت‌به نسل قبل تغییر نکرده است.
نمای نزدیک دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل

آیفون ۱۵ پرو از دوربین تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی سه برابری استفاده می‌کند و بزرگ‌نمایی دوربین تله‌فوتوی آیفون ۱۵ پرو مکس به پنج برابر می‌رسد (برای اولین‌بار در تاریخ آیفون).
اپل در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش به عبارت «لنز پریسکوپی» اشاره نکرد، اما گفت دوربین تله‌فوتوی آیفون ۱۵ پرو مکس «طراحی چهار منشوری» دارد. در دوربین‌های پریسکوپی از منشور برای هدایت نور و افزایش فاصله‌ی کانونی استفاده می‌شود. این دوربین تله‌فوتو از سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و ماژول سنسور-شیفت سه‌بعدی بهره می‌گیرد.
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس «ویدیوی سه‌بعدی» برای اپل ویژن پرو ضبط می‌کنند
بر اساس گفته‌ی اپل، آیفون‌های رده‌بالای جدید این شرکت در محیط‌های کم‌نور تصاویر پرجزئیات‌تری می‌گیرند و رنگ‌ها را سرزنده‌تر نمایش می‌دهند. اپل می‌گوید آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند «بعد جدیدی به ضبط ویدیو اضافه کنند» و از پس ضبط «ویدیوی مکان‌مند» برای اپل ویژن پرو برمی‌آیند.
هر دو گوشی جدید اپل به نسل دوم تراشه‌ی Ultra Wideband مجهزند تا عملکرد قابلیت Precision Finding به‌شدت بهبود یابد. به‌لطف این تغییر، آیفون می‌تواند در شلوغ‌ترین ناحیه‌ها هم موقعیت مکانی را با دقت بالا ثبت کند. آیفون‌های جدید اپل از Wi-Fi 6E و استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کنند.
رنگ بندی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس و iPhone 15 Pro اپل

اپل سال گذشته آیفون را به سیستم ارتباط ماهواره‌ای مجهز کرد. این سیستم در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس با قابلیت Roadside Assistance via Satellite به‌روزرسانی شده است. ازاین‌پس کاربران آمریکایی آیفون که در جاده به مشکل می‌خورند و به وای‌فای و شبکه‌ی سلولار دسترسی ندارند، می‌توانند ازطریق ماهواره به شرکت AAA که بزرگ‌ترین امداد جاده‌ای ایالات متحده محسوب می‌شود اطلاع دهند. Roadside Assistance via Satellite به‌مدت دو سال رایگان خواهد بود.
قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو در کانفیگ پایه (با ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی) ۹۹۹ دلار و قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس در کانفیگ پایه (با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی) ۱٬۱۹۹ دلار است.
پیش‌فروش هر دو گوشی جدید اپل از جمعه‌ی این هفته شروع می‌شود. اپل تاریخ عرضه‌ی آیفون‌های جدید را ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۳۱ شهریور ۱۴۰۲) اعلام کرده است.
آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در رنگ‌های «مشکی تیتانیومی، سفید تیتانیومی، آبی تیتانیومی و طبیعیِ تیتانیومی» روانه‌ی بازار می‌شوند. رنگ «طبیعی تیتانیومی» شبیه طلایی به‌نظر می‌رسد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین