. . .

معرفی آیا خالقان مانگای Death Note از کشتن «این شخصیت خاص» پشیمان هستند؟

تالار بحث و بررسی انیمه و مانگا

A.i.h

رمانیکی جذاب
رمانیکی
شناسه کاربر
163
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-21
آخرین بازدید
موضوعات
102
نوشته‌ها
451
پسندها
673
امتیازها
240
محل سکونت
...

  • #1
سری Death Note (دفترچه مرگ) از پرطرفدارترین سری‌ها در میان مخاطبان مانگا و انیمه است. مانگای Death Note از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ در مجله‌ی مشهور شونن جامپ به چاپ رسیده و ۱۰۸ فصل دارد. استودیوی Madhouse سری انیمه‌ای براساس این مانگا ساخته است، که ۳۷ قسمت دارد. انیمه و مانگای دفترچه مرگ محبوبیت زیادی دارد، اما به‌خاطر یک اشتباه کلیدی معروف است که باعث آن شد، که نیمه‌ی دوم آن به خوبی نیمه‌ی اولش به‌نظر نرسد.

Death Note داستان یک دانش‌آموز باهوش به نام لایت (Light) است، که با کمک یک دفترچه‌ی جادویی که می‌تواند هر کسی را که نامش بر روی آن نوشته شود، بکشد، شروع به پاک کردن دنیا از انسان‌های شرور می‌کند. مقامات بین‌المللی از یک کارآگاه مرموز که نامش «L» است، برای خنثی کردن تلاش‌های او درخواست کمک می‌کنند.
نوشته‌ی پیش‌رو قسمت‌هایی از سری‌های Bakuman و Death Note (دفترچه مرگ) را فاش می‌سازد.

مرگ L، دومین شخصیت مهم سری Death Note در اواسط داستان، طرفداران آن را شوکه ساخت. فصل‌های بعدی آن نیز به آرامی جذابیت فصل‌های اولیه را از دست دادند. شخصیت‌های جدید Near و Mello که به عنوان جایگزین L معرفی شدند، هرگز به اندازه‌ی او هیجان‌انگیز نبودند. به همین ترتیب، نیمه‌ی دوم دفترچه مرگ با همان تحسین قبلی روبرو نشد. انیمه و مانگای Death Note، حول تضاد ایدئولوژیکی میان دو شخصیت اصلی آن، یعنی لایت و L ساخته شده‌بود. حتی می‌توان ادعا کرد که L به اندازه‌ی لایت، شخصیت اصلی داستان است و نه شخصیتی فرعی که بتوان او را به راحتی کشت. بدون وجود تضاد ایدئولوژیکی این دو، نیمه‌ی دوم سری دفترچه مرگ، از آن شطرنج ذهنی نیمه‌ی اول، به انیمه‌ای تنها درباره‌ی لایت تغییر یافت.
انیمه و مانگای Death Note، حول تضاد ایدئولوژیکی میان دو شخصیت اصلی آن، یعنی لایت و L ساخته شده‌بود.
 

A.i.h

رمانیکی جذاب
رمانیکی
شناسه کاربر
163
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-21
آخرین بازدید
موضوعات
102
نوشته‌ها
451
پسندها
673
امتیازها
240
محل سکونت
...

  • #2
مانگای بعدی خالقان Death Note، یعنی Ohba و Obata، مانگایی با عنوان Bakuman است. این مانگا داستان دو مانگاکا به نام‌های Mashiro و Takagi را بیان می‌کند، که برای ایجاد مجموعه‌ای با نام مستعار Ashirogi Muto به جامپ می‌پیوندند. این مانگا از تجربه‌ی شخصی Ohba و Obata که در جامپ کار می‌کردند، الهام گرفته است، اما این تنها شباهت آن به زندگی واقعی آن‌ها نیست.
آن‌ها در بخش‌های بعدی Bakuman تصمیم می‌گیرد تا مانگایی به نام «Reversi» را آغاز کنند، که بسیار شبیه به Death Note است و داستان یک دانش‌آموز ژاپنی به نام Schwarz را بیان می‌کند که قدرت یک شیطان را داراست. Schwarz از قدرت خود برای اهداف شیطانی در جامعه استفاده می‌کند، تا این‌که یک شیطان روشنایی با نام Weiss، با او به مخالفت می‌پردازد. نبرد ایدئولوژیکی میان این دو شخصیت، همانند نبرد میان لایت و L است. حتی سوژه‌ی عشقی Schwarz نیز به Misa در دفترچه مرگ شباهت دارد، هر دوی آن‌ها به عنوان ابزاری توسط شخصیت اصلی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.
پس از این‌که «Reversi» مشهور می‌شود، کمپانی جامپ خیالی در Bakuman از Ashirogi Muto می‌خواهد تا مجموعه‌ی خود را فراتر از آن‌چه در ابتدا برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، گسترش دهند. در بخش‌های بعدی، این دو در تقلای یافتن مسیر ادامه‌ی مانگای خود هستند و به دنبال یافتن بهترین مسیرند. در ابتدا، آن‌ها در فکر جایگزین کردن Weiss بودند، که شبیه به کاری بود که Ohba و Obata با جایگزینی L انجام دادند، شخصیت منفی جدید برای یک آرک جدید. با این حال، ادیتور به آن‌ها می‌گوید که Reversi بدون وجود تقابل Weiss و Schwarz، دیگر Reversi نخواهد بود. سپس این دو تصمیم می‌گیرند تا برای شخصیت‌های اصلی قدرت‌های جدید و تغییرات اساسی ایجاد کنند، تا تعارض میان آن پس از نبردشان هم تاحدی حفظ شود. در نهایت آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که بهترین تصمیم این است که طبق برنامه‌ی اولیه خودشان، این سری را به پایان طبیعی خودش برسانند. Reversi سرانجام با آخرین نبرد بین Schwarz و Weiss و کشته شدن هر دو شخصیت به پایان خود می‌رسد.
 

A.i.h

رمانیکی جذاب
رمانیکی
شناسه کاربر
163
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-21
آخرین بازدید
موضوعات
102
نوشته‌ها
451
پسندها
673
امتیازها
240
محل سکونت
...

  • #3
Bakuman یک اثر خیالی است و به صورت رسمی اثبات نشده که نظر واقعی Ohba و Obata باشد. با این حال، تفاوت میان پایان مانگای Death Note و مانگای Reversi در Bakuman نشان می‌دهد که احتمالا خود نویسندگان نیز پایان متفاوتی را برای اولین سری خود ترجیح می‌دهند. این مساله‌ای غیرمعمولی نیست که طرفداران از پایان یک مانگا ناراضی باشند، اما اگر خود مانگاکاها هم ناراضی باشند، مقداری متفاوت است. انتخاب نهایی نشان ‌داده‌شده در Bakuman، می‌تواند نشانه‌ای از پایان انتخابی Ohba و Obata برای دفترچه مرگ باشد، در صورتی که آن‌ها می‌توانستند در زمان به عقب برگردند. اما این مساله که آیا واقعا نویسندگان از کشتن زودهنگام L و به تاخیرانداختن پایان مانگای Death Note پشیمان هستند یا خیر، اهمیتی ندارد، زیرا شکی نیست که انتخاب آن‌ها اثر خود را بر ژانر شونن و طرفدارانش گذاشته است. اما تفکر به این‌که اگر L زنده می‌ماند، داستان مانگای Death Note چگونه پیش می‌رفت، تفکر جالبی است.
 

tor_anj.kh

مدیرکل بازنشسته
مدیر بازنشسته
شناسه کاربر
24
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
331
نوشته‌ها
3,364
راه‌حل‌ها
110
پسندها
30,510
امتیازها
718
محل سکونت
صدف مخروبه

  • #4
اسپویل خیلی بدی بود -______-
قلبم شکست😭
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین