. . .

آموزش آموزش کیک، شیرینی و درسرهای مختلف

تالار آموزش آشپزی

نینا

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
270
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
5
نوشته‌ها
128
راه‌حل‌ها
1
پسندها
463
امتیازها
123

  • #1
سلام سلام.
خوب همون جوری که از اسم تاپیکمون پیداست، من قراره هر روز براتون کیک و شیرینی و درسرهای مختلف رو آموزش بودم.😍
حالا به غیر از اینکه خودم طرز درست کردن شیرینی رو درسر و برای شما دوستان عزیز آموزش میدم، اگر شما دوستان عزیز، درخواست دیگه ای داشتین ویا مثلا درست کردن شیرینی خاصی مد نظرتون بود، اعلام می کنین و من براتون طرز تهیه اش رو می ذارم.

حالا اگه انتقادی و یا پیشنهادی داشتین می تونید مطرح کنید.

امیدوارم از طرز تهیه دسر و شیرینی ها لذتش رو ببرید.

و حالا یه خبر دیگه☺ حالا اگه یکی تون دوست داشتین و یکی از شیرینی ها و دسرهامون رو درست کردین می تونین اینجا عکسش رو بفرستید.😙😙
 

نینا

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
270
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
5
نوشته‌ها
128
راه‌حل‌ها
1
پسندها
463
امتیازها
123

  • #2
redvelevet-step13-768x432.jpg.md.webp

کیک ردولوت

امروز می خوام درست کردن این کیک خوشمزه رو براتون آموزش بدم.😍



کیک ردولوت یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کیک‌هاست. شاید با خود بگویید که اسم این کیک به چه معنی است؟ ردولوت به معنی مخمل سرخ می‌باشد که اغلب از این کیک در تولد، ولنتاین و حتی مراسم‌های خانگی استفاده می‌شود. این کیک به صورت لایه لایه می‌باشد که در بین لایه‌ها می‌توان از خامه، کرم پنیری و کرم کره‌ای استفاده کرد و طعم جذابی به آن داد.

مواد لازم برای تهیه کیک ردولوت
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفید قنادی 2.5 پیمانه
شکر 1.5 پیمانه
روغن مایع 1/2 پیمانه
باتر میلک ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱ قاشق چایخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
سرکه سفید ۱ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر ۱ قاشق مرباخوری سر پر
رنگ قرمز خوراکی به مقدار لازم
طرز تهیه کیک ردولوت:
1- پس از اینکه مواد اولیه‌ای که در بالا توضیح داده شد را آماده کردیم در مرحله اول باید باتر میلک را درست کنیم. برای تهیه باتر میلک یک لیوان شیر را روی حرارت قرار می‌دهیم تا گرم شود ولی نجوشد. سپس یک قاشق مرباخوری سرکه سفید اضافه کرده و مخلوط بدست آمده را کنار می‌گذاریم. آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار آن را الک می‌کنیم.

2- تخم مرغ‌ها و وانیل را پس از اینکه در حدود دو دقیقه با هم مخلوط کردیم، سپس شکر را به آن اضافه می‌کنیم.

3- پس از ترکیب مخلوط بدست آامده، نیاز است که در حدود 5 دقیقه آن را با دور تند همزن ترکیب کنیم تا به حالت کاملا کشدار و کرم رنگ تبدیل شود.


دوستان نظر دادن یادتون نره💖
 

نینا

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
270
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
5
نوشته‌ها
128
راه‌حل‌ها
1
پسندها
463
امتیازها
123

  • #3
__-min9da8996d76049ed4.md.jpg
دسر پاناکوتای زعفرانی

زمان آماده سازی: 30 دقیقه

زمان پخت: 15 دقیقه

برای 6 یا 8 نفر

مواد لازم برای پاناکوتا زعفرانی
خامه صبحانه 1 بسته (200 گرم)
شیر 3 پیمانه
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری
شکر ½ پیمانه






زمان آماده سازی
30 دقیقه

زمان پخت
15 دقیقه

برای
6 یا 8 نفر
مواد لازم برای پاناکوتا زعفرانی
خامه صبحانه 1 بسته (200 گرم)
شیر 3 پیمانه
پودر ژلاتین 3 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ 3 قاشق غذاخوری
شکر ½ پیمانه

پاناکوتا (به انگلیسی: Panna Cotta) یه نوع دسر ایتالیایی ست که از ترکیب خامه و ژلاتین و در داخل قالب تهیه میشه. واژه پاناکوتا در زبان ایتالیایی به معنی خامه پخته شده ست. دسر پاناکوتا در طعم های مختلف تهیه میشه مث پاناکوتای انبه، طرز تهیه دسر پاناکوتای نعنایی، طرز تهیه پاناکوتای وانیلی، طرز تهیه پاناکوتای قهوه. در این مطلب من می خوام طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی رو بهتون آموزش بدم. دوست دارم اول کمی با خواص بی نظیر زعفران یا زرپران که یکی از گرون ترین و ارزشمندترین ادویه های جهان محسوب میشه آشنا بشین. زعفران دارای خواص بیشماری برای بدن و پوست و مو هست. از جمله اینکه موجب روشنی پوست میشه و در درمان آکنه و جوش صورت بسیار تاثیرگذاره. به درمان ریزش مو نیز کمک می کند. اما شاید مهم ترین خاصیت زعفران کمک به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی و ایجاد حس شادی و نشاط باشه. همچنین پیشنهاد می کنم مطلب 10 خاصیت زعفران را هم بخونین تا با خواص دیگه زعفران هم آشنا بشین. پاناکوتا زعفرانی یه دسر فوق العاده خوشگل، خوش طعم و خوش عطر که خیلی راحت و در چند مرحله درست میشه. اگه از طرفدارای پر و پاقرص دسر هستین، با من همراه بشین و از درست کردن، خوردن و ایجاد حس شادی و نشاط این دسر هیجان انگیز لذت ببرین.



طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی


مرحله اول: آماده سازی پودر ژلاتین
برای درست کردن دسر پاناکوتا زعفرانی جذاب و خوش عطر، در مرحله اول در یک کاسه پودر ژلاتین را با ½ پیمانه شیر سرد مخلوط کنید. سپس به روش بن ماری یا حرارت غیر مستقیم پودر ژلاتین را کاملاً در شیر حل کنید.


مرحله دوم: مخلوط کردن شیر و شکر پاناکوتا زعفرانی
در مرحله دوم شکر را با باقی مانده شیر مخلوط کنید. سپس روی حرارت ملایم گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا شکر به خوبی در شیر حل شود.

مرحله سوم: افزودن خامه به دسر
حالا خامه را نیز به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید و پیوسته هم بزنید تا خامه به خوبی با شیر و شکر ترکیب شود و یک دست شوند.




مرحله چهارم: اضافه کردن پودر ژلاتین حل شده به پاناکوتا زعفرانی
در این مرحله از تهیه پاناکوتا زعفرانی، پودر ژلاتین حل شده را نیز به مایه دسر پاناکوتا زعفرانی اضافه کنید و مدام هم بزنید.



مرحله پنجم: افزودن زعفران
در پایان زعفران حل شده غلیظ را نیز به مایه پاناکوتا زعفرانی اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا خامه بپزد ولی قبل از اینکه خامه بجوشد شعله گاز را خاموش کنید.



مرحله ششم: ریختن پاناکوتا زعفرانی در قالب
حالا پاناکوتا زعفرانی را در قالب دلخواه بریزید و پس از اینکه کمی خنک شد برای حدود 4 الی 5 ساعت در یخچال بگذارید تا دسر ببندد.


-min-2.md.jpg
نکات کلیدی تهیه پاناکوتا زعفرانی
– برای خوش عطر شدن پاناکوتا زعفرانی می توانید مقدار ¼ پیمانه گلاب نیز به آن اضافه کنید.

– برای تهیه پاناکتا زعفرانی از خامه پاکت صورتی استفاده کنید.

– با نصف پیمانه شکر دسری کم شیرین خواهید داشت. اگر دوست دارید دسر شیرینی بیشتری داشته باشد یک چهارم یا نصف پیمانه شکر بیشتر اضافه کنید.

– دسر را میتوانید در قالب ژله تهیه کنید و بعد مانند ژله با فرو کردن ظرف در آب داغ آن را به صورت قالبی در بیاورید.
 

نینا

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
270
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
5
نوشته‌ها
128
راه‌حل‌ها
1
پسندها
463
امتیازها
123

  • #4
D985D8A7DAA9D8A7D8B1D988D986-768x401.md.jpg
طرز تهیه شیرینی ماکارون حرفه‌ای

شیرینی ماکارون، نوعی شیرینی فرانسوی است که با سفیده تخم مرغ و شکر درست می‌شود و معمولا وسط آن با شکلات، مربا یا خامه پر می‌شود. این شیرینی به خاطر طعم و رنگ‌های مختلف محبوبیت زیادی دارد. شیرینی ماکارون به صورت سنتی دارای طعم تمشک کوهی و شکلاتی است اما امروزه با رنگ و طعم‌های مختلفی درست می‌شود.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماکارون
سفیده تخم مرغ
سه عدد
شکر سفید
۵۰ گرم
پودر بادام
۱۲۰ گرم
نمک
یک‌چهارم قاشق سوپ‌خوری
پودر شکر
۲۰۰ گرم
رنگ خوراکی
کرم تارتار
یک‌چهارم قاشق مربا خوری
مواد لازم برای تهیه کرم شاه‌توت
شکر
۶۰ گرم
کره کاله
۶۰ گرم
تمشک یا شاه‌توت
۱۵۰ گرم
طرز تهیه شیرینی ماکارون
مرحله اول
سفیده تخم مرغ‌ها را از شب قبل داخل یخچال نگه داشته و هنگام استفاده چند دقیقه زود‌تر از یخچال خارج کنید تا دمای آن با محیط برابر شود.

به وسیله یک همزن برقی، سفیده‌ها را هم بزنید تا کمی پف کند سپس شکر سفید و کرم تارتار را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید. توجه کنید سفیده باید آنقدر سفت شده باشد که وقتی ظرف را وارونه می‌کنید، مواد تکان نخورد.

رنگ خوراکی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید، در نظر داشته باشید که شیرینی بعد از پخت ۲ تا ۳ درجه روشن‌تر می‌شود. بهتر است از رنگ‌های ژله‌ای با کیفیت خوب استفاده کنید.

مرحله دوم
پودر بادام و شکر را الک کرده و به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید. این قسمت مهم‌ترین قسمت پخت ماکارون است، اگر میزان هم زدن مواد به اندازه کافی نباشد، ماکارون‌ها ترک خورده و سطح صاف و یکدستی نخواهند داشت اگر بیش از حد نیز زده شوند، پایه ماکارون ایجاد نمی‌شود؛ در واقع غلظت مواد باید طوری باشد که وقتی مواد را با یک قاشق برمی‌دارید، مواد نباید از قاشق بریزد. بر حسب تجربه ۷۰ مرتبه هم زدن کافی است.

مرحله سوم
روی سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید، مواد را داخل قیف ریخته و روی کاغذ دایره‌هایی به قطر 3 سانتی‌متر فرم دهید. فاصله بین ماکارون‌ها را رعایت کنید.

برای جلوگیری از ترک خوردن ماکارون‌ها، چند مرتبه سینی را روی میز کار بزنید تا حباب‌ها از خمیر بیرون آیند سپس بگذارید 20 تا 30 دقیقه حتی یک ساعت بیرون فر در دمای محیط بمانند.

هنگام قرار دادن سینی در فر ماکارون‌ها نباید چسبناک و خیلی خشک باشند.

دمای فر را به 300 درجه فارنهایت کاهش دهید، سینی را داخل فر بگذارید و بعد از 10 دقیقه سینی را سر و ته کنید (زمان پخت 20 دقیقه). سینی را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن ماکارون‌ها را جدا کنید.

طرز تهیه کرم شاتوت
کره را با همزن برقی هم بزنید تا کمرنگ شود سپس شکر را آرام آرام اضافه کنید. ۳ قاشق غذا‌خوری آب شاه‌توت‌ به کرم کره‌ای اضافه کرده و هم بزنید سپس مخلوط را داخل قیف بریزید. ماکارون ‌ها را برگردانده کرم شاتوت را روی یکی ریخته و ماکارون دیگری روی آن قرار دهید سپس در ظرفی مناسب چیده و میل کنید.



ماکارون فرانسوی را با هر طعم و رنگی که دوست دارید، می‌توانید درست کنید.
 

نینا

رمانیکی فعال
رمانیکی
شناسه کاربر
270
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-03
آخرین بازدید
موضوعات
5
نوشته‌ها
128
راه‌حل‌ها
1
پسندها
463
امتیازها
123

  • #5
-.jpg
طرز تهیه کیک خیس خانگی

طرز تهیه کیک خیس شکلاتی :
امروزه خیلی ها علاقه مند هستند تا کیک های مختلف را در خانه درست کنند و وقتی حرف از کیک خیس شکلاتی به میان میاید علاقه چند برابر می شود . کیک خیس به دلیل بافت نرم و شکلات زیادی که دارد بسیار خوشمزه می باشد. ما در نمناک سعی کردیم متداول ترین طرز تهیه کیک خیس را به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کیک خیس شکلاتی :
در تعیین مقدار مواد اولیه کیک خیس شکلاتی از لیوان استفاده شده است و فرقی ندارد که شما از چه لیوانی استفاده کنید فقط تمام مواد اولیه را با یک لیوان اندازه گیری کنید تا تناسب مواد اولیه بهم نخورد.

تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع 1/5 لیوان
شکر 1/5 لیوان
پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری پر
شیر به دمای محیط رسیده 1/5 لیوان
آرد سفید قنادی 2 لیوان
وانیل شکری 1 قاشق چایخوری
بکینگ پودر
2 قاشق چایخوری

بهترین دستور تهیه کیک خیس شکلاتی :
کیک خیس طرز تهیه های مختلفی دارد و هرکس بسته به ذائقه خود میزان شکلات و مواد دیگر آن را تغییر می دهد ما در این طرز تهیه تلاش کردیم بهترین طرز تهیه کیک خیس را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول
ابتدا یک قالب مناسب برای تهیه کیک خیس انتخاب می کنیم و برای اینکه کیک به ظرف نچسبد به اندازه چند قطره روغن درون ظرف ریخته و تمام ظرف را چرب می کنیم و سپس مقداری آرد(خیلی کم) به قسمت های چرب شده به مانند تصویر زیر می ریزیم.

مرحله دوم
سپس شکر و پودر کاکائو را درون ظرف دیگر اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو باز شود.

مرحله سوم
سپس شیر را به ظرف اضافه می کنیم و ابتدا با قاشق هم می زنیم چون اگر خشک باشد نمی توان از هم زن استفاده کرد و بعد از اینکه مقداری با قاشق هم زدیم با هم زن برقی به طوری که شکر و پودر کاکائو در شیر حل بشود هم می زنیم.

مرحله چهارم
بعد از اینکه حدود سه دقیقه با هم زن مواد را هم زدیم، روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه می کنیم و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد غلظت پیدا کند و بعد از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار می گذاریم تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنیم.

مرحله پنجم
در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک ظرف جداگانه میشکنیم تا از سالم بودن آن مطمئن شویم و تخم مرغ ها را دونه دونه به مواد اضافه می کنیم و با هم زن مخلوط می کنیم.

مرحله ششم
آرد، بکینگ پودر و وانیل را مخلوط می کنیم و چند بار الک می کنیم و سپس آن را به آرامی و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم.

مرحله هفتم
مواد را درون قالبی که آغشته به روغن و آرد کرده بودیم می ریزیم و برای اینکه کیک پف کند ته قاشق را آغشته به روغن مایع می کنیم و سوراخ هایی را درون مایه ایجاد می کنیم. این کار به نظر ساده باعث می شود کیک پف زیادی کند.

مرحله هشتم
قالب را حدود 30الی 35 دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم و بعد از آن قالب را از فر خارج می کنیم و برای اینکه مطمئن شویم کیک پخته شده چاقو را در کیک فرو میکنیم و اگر موادی به کیک نچسبید یعنی کیک پخته شده است.

مرحله نهم
سپس به صورت دلخواه کیک را برش می زنیم و همانطور که داغ هست یک لیوان مواد شکلات که کنار گذاشته بودیم را روی آن می ریزیم و چند دقیقه صبر میکنیم تا شکلات به خورد کیک برود.

کیک خیس شکلاتی

نکات مهم تهیه کیک خیس شکلاتی :
در مرحله ششم وقتی آرد را به مواد اضافه میکنیم نباید زیاد هم بزنیم که باعث می شود پف کیک گرفته شود.
15 دقیقه قبل از اینکه شروع به پختن کیک بکنیم باید فر را گرم کنیم و در دمای 170 درجه بگذاریم.
تا 20 دقیقه بعد از آن که قالب را درون فر گذاشتید در فر را باز نکنید که باعث می شود پف کیک گرفته شود.
برای تزیین کیک از خلال پسته ، خلال بادام و شکلات چیپسی می توانید استفاده کنید.


نکات تکمیلی در مورد کیک خیس
کیک خیس جزو کیک و شیرینی - انواع کیک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 25دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 35دقیقه میباشد .
کیک خیس را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد .
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین