. . .

آموزش ۵ ابزار رایگان و پولی که نویسندگی و تولید محتوای متنی را برایتان آسان می‌کنند

تالار آموزش دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

ربات و کاربری پشت لپ‌تاپ

ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوا با ظهور هوش مصنوعی شکل جدید و کاربردی‌تری به‌خود گرفتند. درادامه ۱۰ ابزار کمکی نویسندگی را معرفی می‌‌کنیم.

از زمان معرفی هوش مصنوعی ChatGPT توسط OpenAI انواع و اقسام کسب‌وکارها تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و ازسویی دیگر، در مواردی نگرانی از حذف برخی مشاغل توسط هوش مصنوعی شدت گرفته است. اما، همیشه حداقل دو جنبه مثبت و منفی را می‌توان برای هرچیزی متصور شد، هوش مصنوعی شاید تعدادی از مشاغل را از بین ببرد؛ اما در مقابل مشاغل دیگری ایجاد می‌کند یا شکل و شمایل انجام وظایف در برخی مشاغل را تغییر می‌دهد.
درحال‌حاضر، ابزارهای متنوع هوش مصنوعی طراحی شده‌اند که در بین آن‌ها می‌توان ابزارهای هوش مصنوعی مولد یا برنامه‌نویس، خلاصه‌نویس، تبدیل عکس به ویدئو و... را پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم به بهترین ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی بپردازیم.
نویسندگی یکی از مشاغلی است که در ابتدای معرفی هوش مصنوعی و چت‌بات‌ها بسیار در توجه قرار گرفت و عده‌ای گمان بردند که کار نویسندگی و تولید محتوای متنی با وجود انواع ابزارهای هوش مصنوعی به پایان رسیده است.
اما اکنون می‌توانیم ببینیم که نبود عناصر اصلی سازنده یک محتوای متنی انسانی در متن‌های تولیدشده توسط هوش مصنوعی و برخی ترفند‌ها امکان تشخیص محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را فراهم می‌کند. بنابراین، شاید بهتر باشد که به‌جای نگرانی درباره ازدست دادن شغل در مسیر سازنده‌تری قرار بگیرید و در حوزه تخصص خود به انواع هوش مصنوعی و ابزارهایی که ارائه می‌کنند، مسلط شوید.

بهترین ابزارهای کمکی نویسندگی

ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی محدوده وسیعی از ابزار را شامل می‌شود که برخی از آن‌ها را می‌توان برای ایده‌پردازی، نگارش متن و مقاله کامل مورد استفاده قرار داد. بنابراین، چگونگی استفاده شما از ابزار هوش مصنوعی کمکی نویسندگی بستگی به نوع نیاز و خلاقیت شما دارد.
از سویی دیگر، ابزار تحلیلی مبتنی‌بر هوش مصنوعی وجود دارند که در آینده به آن خواهیم پرداخت. درحال‌حاضر ابزار تحلیلی مرتبط با تولید محتوای متنی شامل مواردی نظیر گوگل ترندز می‌شوند که تصویری کلی از فراوانی موضوعات رایج ارائه می‌کنند.
درادامه تعدادی از بهترین ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی را معرفی می‌کنیم. دقت داشته باشید که ترتیب قرارگیری ابزار در این مقاله بدون رتبه‌بندی انجام شده است و نشانه‌‌ی برتری آن‌ها نسبت به‌هم نخواهد بود.

پلتفرم Rytr

صفحه وب‌سایت پلتفرم rytr

سرویس Rytr نمونه‌ای از پلتفرم‌های نوشتاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی با یکی از بزرگ‌ترین اثرگذاری‌های ممکن بین تمام ابزارهای نوشتاری هوش مصنوعی در بازار است. این سرویس ابزار هوش مصنوعی چندمنظوره‌ای به‌حساب می‌آید که می‌توان در جنبه‌های مختلفی برای تولید محتوای متنی از آن بهره‌مند شد.
برای مثال، سرویس Rytr فریم‌ورک‌های کپی‌رایتینگ، الگوهای آماده برای وبلاگ نویسی و کاربرد آسانی برای نگارش توضیحات محصول ارائه می‌کند. بنابراین، با استفاده از این پلتفرم دیگر هرگز مثل قبل نخواهید نوشت.
پلتفرم Rytr با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به‌سرعت و به‌راحتی محتوای متنی با کیفیتی ایجاد می‌کند. کاربران می‌توانند با کمک قابلیت‌های آن محتواهایی متناسب با برنامه‌های مختلف در صنایع متفاوت ازجمله بازاریابی، ای‌کامرس تولید کنند.
رابط کاربری آسان پلتفرم Rytr فرایند سرراستی را پیش‌روی کاربر قرار می‌دهد که حتی مبتدی‌ترین افرادی که تجربه چندانی از کار با هوش مصنوعی نداشته‌اند بتوانند با آن کار کنند و نتیجه دلخواه را دریافت کنند. بنابراین، با کمک Rytr Chat نویسندگان می‌توانند محتواهای به‌خصوصی را با پرامپت نویسی و ارسال فرمان‌های برپایه پرامپت ایجاد کنند.
ویژگی‌های کلیدی Rytr

  • محتوای متنی تولیدشده با هوش مصنوعی با پشتیبانی از بیش‌ از ۳۰ زبان.
  • وجود بیش‌ از ۴۰ الگو و کاربر مختلف که باعث می‌شود نوشتن پرامپت‌های جزئی ضرورتی نداشته باشد.
  • رابط کاربری ساده با امکان ویرایش مقالات بلند و پشتیبانی از دارک مود.
  • افزونه سازگار با مرورگر کروم که قدرت هوش مصنوعی را به برنامه‌های محبوب شما، مانند ویرایشگر وردپرس و ایمیل‌ها می‌آورد.
  • یکپارچه‌سازی شده با Semrush برای به‌دست آوردن دقیق‌ترین کلیدواژه‌ها و پیشنهاد آن‌ها در زمان استفاده از الگوهای Blog Idea و Blog Outline.
امکان استفاده از این پلتفرم به صورت رایگان وجود دارد هرچند برای استفاده از تمام ظرفیت آن باید برای خرید طرح‌های اشتراکی آن اقدام کنید که در بین موارد مشابه ارزان‌ترین طرح‌ها را ارائه می‌کند. طرح پایه پلتفرم Rytr با ماهانه ۹ دلار دردسترس مشتریان قرار می‌گیرد.
متأسفانه برای دسترسی به این پلتفرم با آی‌پی ایران با مشکل مواجه خواهید شد.




پلتفرم Jasper

صفحه وب‌سایت پلتفرم jasper

پلتفرم Jasper دیگر ابزار کمکی نویسندگی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است در ابتدا با نام Jarvis شناخته می‌شد. این پلتفرم شامل تعدادی از قدرتمندترین ابزارهای کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی است که محتوای طولانی، محتوای سئویی، پست‌های بلاگ، ایمیل بازاریابی و... را دربر می‌گیرد.
افزون براین، پلتفرم Jasper دوره‌های آموزشی و کنفرانس‌های مفیدی را فراهم می‌کند که در بین کاربران ابزارهای هوش مصنوعی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.
پلتفرم Jasper با سرویس‌های گران‌تری عرضه می‌کند که به تناسب آن کیفیت بهتری دارند. محتوای تولیدشده با Jasper از کیفیت بالایی برخوردار است و با وجود ابزار متنوع دست کاربر را برای هرچیزی باز می‌گذارد.
ویژگی‌های کلیدی Jasper

  • امکان فعالیت یکپارچه با دیگر ابزارهای قدرتمند نظیر Surfer SEO، افزونه گوگل کروم و پلتفرم محبوب و کاربردی Grammaly.
  • ایجاد طبقه‌بندی اسناد مختلف، وجود پشتیبانی و آموزش‌هایی که توسط شرکت تولید شده‌اند.
  • در تمام طرح‌های استفاده از این پلتفرم قابلیت استفاده از هوش مصنوعی مولد نیز ارائه می‌شود.
  • حالت Boss Mode برای کاربری در مقیاس بزرگ‌تر و دریافت خروجی بیشتر و همکاری میان تیم‌ها.
  • دسترسی به اینترنت نیز دارد؛ بنابراین، درباره جدیدترین وقایع نیز می‌تواند متن تولید کند.
پلتفرم Jasper بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها و نویسندگانی است که چندین فرایند را باید دنبال کنند و با کمک این برنامه قادر خواهند بود بخش اعظمی از وظایف را به صورت خودکار انجام دهند. امکان استفاده رایگان از این پلتفرم به صورت محدود وجود دارد و طرح پایه آن از ۴۹ دلار ماهانه آغاز می‌شود.
متأسفانه برای دسترسی به این پلتفرم با آی‌پی ایران با مشکل مواجه خواهید شد.




پلتفرم Copy.ai

صفحه وب‌سایت پلتفرم Copy.ai

پلتفرم Copy.ai یکی دیگر از پلتفرم‌های پرطرفدار بین بهترین ابزار کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی است که نزدیک به ۶ میلیون کاربر به‌خود اختصاص می‌دهد. محتوای تولیدشده با این پلتفرم به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است که مناسب محتوای بلاگ باشد. همچنین، می‌توان با تنظیم عناصر ارائه‌شده محتوای مناسب شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی دریافت کنید.
پلتفرم Copy.ai ابزارهای نوآورانه و یکپارچه فراوانی برای متخصصان حوزه فروش و بازاریابی ارائه می‌دهد. درصورت استفاده هوشندانه از قابلیت‌های این پلتفرم به راحتی می‌توان خروجی تیم را افزایش داد.
برای مثال، API این پلتفرم برای CRM یا لینکدین می‌تواند داده‌های مشتریان احتمالی را از CRM یا پروفایل‌های لیندکین برای کمک به ایجاد یک پیام جذاب و سفارشی که عناصر شخصی‌سازی‌شده‌ نیز در دل خود دارند و با رعایت اصول کپی‌رایتینگ نوشته شده است، استخراج کند.
ویژگی‌های کلیدی پلتفرم Copy.ai

  • اتصال API به نرم‌افزارهای CRM، لینکدین و دیگر ابزار فروش یا بازاریابی برای دریافت بهترین تأثیر.
  • قابلیت Chat By Copy.ai تجربه‌ای مانند گفت‌وگو با ChatGPT ایجاد می‌کند که وظایف فروش و بازاریابی را می‌تواند بهینه‌تر کند؛ همچنین، وجود کتابخانه پرامپت می‌تواند کمک بسیار زیادی برای دستیابی به بهترین نتیجه به شمار رود.
  • قیمت‌گذاری طرح‌ها براساس تعداد نسل‌های هوش مصنوعی به‌جای تعداد کلمات یا کاراکترهای متن انجام می‌شود و بدین‌ترتیب چندین نسل در هر خروجی ارائه می‌دهد تا درنتیجه متوجه تفاوت محتوای تولیدشده توسط آن در مقایسه‌ با رقبا بشوید.
خوشبختانه، پلتفرم Copy.ai طرح رایگان دارد و طرح پایه آن از ۴۰ دلار ماهانه آغاز می‌شود که مناسب بازاریابان و تیم فروش کسب‌وکارها خواهد بود. متأسفانه برای دسترسی به این پلتفرم با آی‌پی ایران با مشکل مواجه خواهید شد.




پلتفرم Frase.io

صفحه وب‌سایت پلتفرم frase

پلتفرم Frase.io ابزار کمکی نویسندگی هوش مصنوعی قدرتمندی است که در جنبه‌های مختلف فرایند خلق محتوا می‌تواند کارآمد باشد. این ابزار کمک می‌کند محتوای باکیفیت و دست اول ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما را تشویق به تعامل کند و به اطلاعات آن‌ها اضافه کند.
بنابراین، پلتفرم Frase.io از تحقیق گرفته تا نگارش و ویرایش محتوا همراه شما خواهد بود فرقی نمی‌کند که شما بلاگر باشید یا در حوزه بازاریابی محتوایی فعالیت کنید یا فقط فردی باشید که به نویسندگی علاقه‌مند است، درهرصورت با کمک این ابزار می‌توانید سطح نوشته‌های خود را در مسیر درستی ارتقاء دهید.
با فناوری پیشرفته پلتفرم Frase کسب‌وکارها می‌توانند خیلی سریع و راحت محتوای با کیفیتی داشته باشند. علاوه‌براین، ابزارهای پیشرفته SEO نیز در این پلتفرم ارائه می‌شوند تا از بهینه‌سازی هرچه بهتر محتوا برای موتورهای جستجو اطمینان حاصل کند.
پلتفرم Frase.io محتوای منتشرشده را بررسی می‌کند و قدم‌های اجرایی و مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای شما فراهم می‌کند تا زمان ارزشمند شما را حفظ کند.
ویژگی‌های پلتفرم Frase.io

  • ساخت خلاصه از محتوا از جستجوی SERP در ۶ ثانیه و تولید الگوهای خلاصه محتوا متناسب با نوع محتوایی که بیشتر نیاز دارید.
  • ویرایشگر مقالات بلند که امکان نوشتن را برای شما فراهم می‌کند در حالتی که می‌توانید در هر زمانی ادامه‌ نگارش متن را به هوش مصنوعی بسپارید.
  • بهینه‌سازی محتوا برای SEO با استفاده از مدل NPL.
  • یکپارچه‌سازی این پلتفرم با گوگل Search Console عملکرد محتوا را ردیابی کنید و محتوای تاریخ‌گذشته را پیدا کنید تا بتوانید برای رفع مشکل آن اقدام کنید.
  • دسترسی به این ابزار کمکی نویسندگی با آی‌پی ایران امکان‌پذیر است.
پلتفرم Frase به طور کلی بیشتر مناسب وب‌سایت‌های محتوامحور است که محتوای زیادی دارند. با کمک این پلتفرم محتوای قدیمی و غیرکاربردی را شناسایی کنند. بررسی و پیدا کردن محتواهای غیرکاربردی قدیمی فرایند وقت‌گیری است که با اتکا به هوش مصنوعی سریع‌تر به نتیجه خواهد رسید.
متأسفانه، پلتفرم Frase.io فاقد طرح رایگان است؛ اما طرح پایه آن از ماهانه ۱۴٫۹۹ دلار آغاز می‌شود.




پلتفرم Writesonic

صفحه وب‌سایت پلتفرم WriterSonic

پلتفرم Writesonic نرم‌افزار کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی است که ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌دهد و طرح رایگان آن که با GPT 3.5 بهینه شده است امکان تولید ۱۰ هزار کلمه به صورت رایگان را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. البته، طرح‌های اشتراکی این پلتفرم دسترسی به GPT 4 را فراهم می‌کند.
همراه با پلتفرم Writesonic می‌توانید در صورت نیاز از ابزارهای Photosonic و ChatSonic نیز به‌طور یکپارچه استفاده کنید و سرویس ‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی خود را به‌راحتی گسترش دهید. علاوه‌براین، ابزارهای مناسب ویرایش برای محتوا نیز ارائه می‌شود.
ویژگی‌های کلیدی پلتفرم Writesonic

  • ابزار هوش مصنوعی کپی‌رایتینگ برای ساخت پست‌های مناسب بلاگ، صفحات فرود (Landing Page) و دیگر الگوهای پرکاربرد.
  • ویرایشگر مشارکتی (SonicEditor) به چند عضو تیم به‌صورت هزمان اجازه ویرایش متن را خواهد داد.
  • تولیدکننده صفحه لندیگ پلتفرم WriterSonic همچنین امکان کدنویسی صفحه را نیز فراهم می‌کند.
  • پلتفرم WriterSonic به‌خوبی با Surfer SEO و Zapier یکپارچه‌سازی می‌شود.
  • تمام طرح‌های اشتراکی این پلتفرم به ChatSonic دسترسی دارند که سرویس چت‌باتی در سبک GPT-4 است و به موضوعات کنونی رایج دسترسی دارد.
    • دسترسی به این ابزار کمکی نویسندگی با آی‌پی ایران امکان‌پذیر است.
طرح رایگان پلتفرم WriterSonic در کنار طرح اشتراکی پایه ماهانه ۱۹ دلار ارائه می‌شود؛ البته، دانشجویان و شرکت‌های غیرانتفاعی تا ۳۰ درصد تخفیف دریافت خواهند کرد.



جمع‌بندی

بهترین ابزار‌های کمکی نویسندگی و تولید محتوای متنی قرار نیست که تمام فرایند کار را به صورت خودکار انجام دهند؛ بنابراین آشنایی با آن دسته از ابزارهای هوش مصنوعی و طرز کارشان به نویسندگان این امکان را خواهد داد که در صورت نیاز از تمام ظرفیت آن بهره‌مند شوند.
این ابزار را می‌توان در کنار ابزارهای تحلیلی مورد استفاده قرار داد تا بازدهی و راندمان کاری به صورت انفجاری بالا برود. البته، فراموش نکنید که استفاده از این ابزار با زبان فارسی (تازه اگر پشتیبانی کنند) درحال‌حاضر توصیه نمی‌شود، بماند که پرداخت هزینه ماهانه آن‌ها با توجه به ارزش دلار برای کاربران ایرانی توجیه اقتصادی ندارد.
 
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین