. . .

روان شناسی کودکان چگونه یاد میگیرند

تالار روانشناسی خانواده

فاطره

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
نام هنری
فاطره
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
672
نوشته‌ها
1,831
راه‌حل‌ها
36
پسندها
4,184
امتیازها
590

  • #1
⛵️#به همان اندازه که مهم است یک کودک چه چیزی را یاد بگیرد، چگونگی یاد گرفتن آن مطلب نیز اهمیت دارد.

⛵️#به‌همین دلیل است که وی والدین را تشویق می‌کند که وقت بازی‌ کافی به بچه‌هایشان بدهند.

⛵️#این موضوع به افزایش قدرت یادگیری طبیعی بچه‌ها در محیط‌های معمولی روزانه کمک می‌کند.

چطور و از چه راهی همه چیز را به کودکمان آموزش دهیم​

علاوه بر موارد گفته شده ، والدین نقش مهمی در آموزش کودکان ایفا میکنند. در نظر گرفتن جنبه های دیگر که ممکن است کودک را بی انگیزه کند، به عنوان مثال:قلدری در مدرسه ، عملکرد ضعیف در مدرسه و غیره مفید خواهد بود. ما همچنین روش های ویژه برای والدین نیز داریم ، که تشخیص دهند ، مشکل از کجاست آیا درمورد ایجاد یک مکان دلپذیر برای مطالعه مطمئن نیستید؟
به راهنمایی های کاربردی برای امتحانات احتیاج دارید؟
به دنبال مشاوره ی حرفه ای با متخصصان در زمینه ی تدریس برای کودک پیش دبستانی خود هستید؟
آیا احساس میکنید که فرزندتان نیاز به بهبود دادن بخش واژگان خود دارد؟
ما روش های واقع گرایانه و اثبات شده برای هرگونه نگرانی محتمل که ممکن است شما و یا فرزندتان با آن مواجه شوید را خواهیم گفت. بیاد داشته باشید ، تحصیلات آکادمیک همه چیز نیست ؛ برای کودکان دنیای رنگارنگی فراتر از تحصیلات و مدرسه وجود دارد.

آموزش دادن به کودکان

چگونگی آموزش دادن به کودکان​

پاسخ به سوالات مهم والدین در مورد آموزش دادن به کودکان​

آیا باید به فرزندم برای انجام تکالیفش پاداش بدهم؟
این سوال یکی از سوالات نقد برانگیز است. جواب این است که "بله" همانطور که "نه" نیز هست. تشویق کردن خوب است اگر بصورت پاداش برای انجام تکالیف کودک باشد، مثلا وقتی که در امتحانات نمره ی خوبی را کسب میکند محدودیت نیز باید وجود داشته باشد. رشوه دادن به کودک ممکن است مضر نیز باشد مثلا وقتی که قول خرید چیزهایی را میدهید که بسیارگران قیمت هستند. بهتر است پاداش ها اینگونه باشند ؛ اگر تکلیفش را درست و کامل انجام داد ، با هم بیرون غذا بخورید ، غذای مورد علاقه اش را بپزید ، اجازه دهید بازی کند ، فیلم ببیند و پاداش هایی از این دست ؛ همه این ها خوب است تا زمانیکه رویاهای شما درمورد تحصیلات فرزندتان بر او غلبه نکرده باشد ، برای دریافت پاداش های بزرگ ، او را مجبور به انجام کاری نکنید.

آموزش دادن به کودکان

چگونه همه چیز را کودکان آموزش دهیم​

روش های موثر در آموزش دادن به کودکان​

یادگیری به کمک بازی
آموزش کودکان ممکن است کمی دشوار باشد.به عنوان مثال ؛ گرامر زبان انگلیسی ، ریاضیات و... .آمیختن بازی وامتحانات کوتاه به عنوان بخشی از یادگیری به ساده و سریع ترشدن آن کمک میکند به عنوان مثال ، برای پیشرفت در لغات ، میتوانید حروف الفبا را در تعدادی کاغذ نوشته و آن ها را درون ظرفی قرار دهید.از هر یک از کودکان بخواهید که یکی از آن ها بردارند و با توجه به حروف خود ، حداکثر کلمات را بگویند.

آموزش دادن به کودکان

چه روش هایی برای آموزش دادن به کودکان وجود دارد​

آموزش درخانه _ عجله نداشته باشید
این اولین قاعده برای والدینی است که میخواهند در منزل به کودکشان کمک کنند عجله نداشته باشید و کودک را وادار به انجام سریع تکالیف نکنید. همچنین ، به فرزندتان هم بیاموزید که هنگام مطالعه عجول نباشد اگر به آرامی و مداوم این کار را انجام دهید ،به نتایج موفقیت آمیز تری دست خواهید یافت چراکه به کودک کمک میکنید تا متوجه دروس شود.

بهترین روش ها برای آموزش و یادگیری کودکان​

تدریس در خانه
والدین نقش مهمی را در عملکرد فرزندان شان در مدرسه ایفا میکنند. اولین قاعده ی مهم تدریس در منزل این است که باید قاطع باشید.بخشی از آموزش شامل یادگیری فرزندتان می شود. برای این کار لازم است که موارد زیادی را رعایت کنید ، این مقاله را برای دریافت اطلاعات کافی بخوانید.

چگونه به طرز موثرتری مطالعه کنیم؟
در واقع ، مطالعه ، تنها شامل انجام صحیح تکالیف ، حفظ کردن ، پیروی از برنامه و غیره نیست. یادگیری مهم ترین بخش قضیه است. گرفتن نمره ی کامل و قبول شدن در امتحانات بدون یادگیری میتواند تنها بر تلف کردن وقت و زحمت بیهوده دلالت داشته باشد. زحمتی که برای مطالعه میگذارید باید به یادگیری ختم شود برای یادگیری بیشتر ، خواسته های خود را بیشتر کنید ، این کار به افزایش دانش شما کمک خواهد کرد.

یادگیری کودکان

برای یادگیری بهتر کودکمان چه کنیم​

دریافت پاداش و ارزیابی
همه ما برای فوق العاده بودن در کاری نیاز به نوعی تشویق و تایید داریم ؛ هر کودک میتواند پیشرفت کند ، اگر تشویق شود. در واقع دانش آموز میتواند پس از انجام تکلیف به خود پاداش دهد. به عنوان مثال ؛ خوردن غذا در رستوران یا تماشای فیلم مورد علاقه . تصدیق و تشویق در قالب پاداش ، کودکان را وادار به مطالعه با تمرکز کامل و اثر بخشی بیشتر می کند.

آموزش های که باید به کودکان داده شود​

داشتن نشانه های مثبت در مکان مطالعه
تابلوی نشانه ها با کلمات مثبت و دلگرم کننده ، ناخودآگاه فرد را تحریک کرده و و پتانسیل یادگیری را در فرد افزایش میدهد. شاید لازم باشد که به یک تخته ی کوچک به همراه چند جمله ی مثبت فکر کنید. جملاتی مثل :
من منابع زیادی برای موفقیت زیاد دارم
هر کاری که من انجام میدهم شایسته ی بهترین نتایج است
یادگیری ساده و آسان است
من میتوانم
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
91

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین