. . .

پزشکی چگونه با سردرد خداحافظی کنیم

تالار مغز و اعصاب

شکارچی

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
4
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
19
نوشته‌ها
242
پسندها
1,030
امتیازها
153
محل سکونت
جهنم سیگاری🚶🏿‍♂️🚬

  • #11

۱۰. خوردن یک سیب در روز، شما را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز می‌کند​

سیب و سرکه سیب هردو می‌توانند به‌عنوان درمان خانگی سردرد به‌کار روند. آنها به بازگرداندن تعادل اسیدی-قلیایی در بدن کمک می‌کنند. دکتر سوپریا بالی می‌گوید:‌ «نصف فنجان سرکه‌ی سیب را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و این مخلوط را در یک قابلمه دَردار بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید، یک حوله روی سرتان بگذارید و بخار آن را به‌آرامی استنشاق کنید (خودتان را بخور دهید). این روش، سردردهای سینوسی را فورا تسکین خواهد داد.»

اگر با سردرد از خواب بیدار شدید، روی یک تکه سیب مقداری نمک بپاشید و بخورید و پس از آن مقداری آب گرم بنوشید. یا دو قاشق چای‌خوری سرکه‌ی سیب را به یک لیوان آب با عسل و آب‌لیمو اضافه کنید و دو تا سه بار در روز بنوشید.
 

شکارچی

رمانیکی محروم
رمانیکی
شناسه کاربر
4
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-25
موضوعات
19
نوشته‌ها
242
پسندها
1,030
امتیازها
153
محل سکونت
جهنم سیگاری🚶🏿‍♂️🚬

  • #12

۱۱. قدرت پیشگیری​

آیا انجام برخی از حرکات یوگا مانند وضعیت شتر می‌تواند سردرد شما را تسکین دهد؟ بله، یوگا حرکات فیزیکی، تمرینات تنفسی و مراقبه را باهم ترکیب می‌کند تا موجب افزایش میزان آرامش فرد شود. یوگا، در افزایش تمرکز ذهن مؤثر است، عضلات شما را می‌کِشد و بدن شما را به نحوی حرکت می‌دهد که به از بین بردن تنش کمک می‌کند. انجام تمرینات یوگا به‌طور منظم، بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ چون در هر صورت پیشگیری، بهتر از درمان است.

نکته: به‌طور آگاهانه تلاش کنید تا نفس‌های کامل و عمیقی بکشید که در دیافراگم شروع می‌شوند و سپس ریه‌هایتان را پر می‌کنند. این کار، مقدار زیادی اکسیژن تازه را در خون شما به جریان می‌اندازد و به آرام کردن ذهن و بدن‌تان نیز کمک خواهد کرد.

امیدوارم مطالب قرار گرفته در تایپک برایتان مفید بوده باشد.
منبع: chetor
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 2, کاربران: 0, مهمان‌ها: 2)

بالا پایین