. . .

پزشکی چگونه از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کنیم

تالار بیماری ها

.SAJAD.

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
مدیر وب‌سایت
بلاگر
نام هنری
رمانیکی
شناسه کاربر
6625
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-14
آخرین بازدید
موضوعات
53
نوشته‌ها
490
پسندها
725
امتیازها
153
سن
33
محل سکونت
gilan

  • #1
3605082.jpg

شروع فصل پاییز، زمان شیوع بیماری های ویروسی است که سرماخوردگی شایع ترین بیماری فصل سرما است. اما، با رعایت یک توصیه ساده، می توان از ابتلا به این بیماری مصون ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اجرای یک استراتژی عملیاتی برای پیشگیری از سرماخوردگی، نیاز به طراحی سخت و پیچیده‌ای ندارد؛ فقط کافی است سه کلمه ساده را به خاطر بسپارید: دستان خود را بشویید.

هیچ راز پنهانی پشت این جمله وجود ندارد، شما فقط باید سعی کنید از شیوع سرماخوردگی جلوگیری کنید.

چگونه به ویروس سرماخوردگی آلوده می‌شوید

راه اصلی انتقال سرماخوردگی لمس اشیایی است که آلوده به میکروب سرماخوردگی هستند. زمانی که فرد بیمار سرفه یا عطسه می‌کند، قطرات کوچک حاوی میکروب روی مکان‌هایی مانند دستگیره در، تلفن و صفحه کلید کامپیوتر فرود می‌آید، یا ممکن است فرد بیمار با دست، دهان و بینی خود را زمان سرفه یا عطسه بپوشاند و سپس با همان دست اشیا را لمس کند و شما نیز همان نقطه تماس داشته باشید.

موضوع جایی نگران کننده می‌شود که با دستان آلوده دهان و بینی خود را لمس کنید.

چرا شستشوی دست مؤثر است

برخی از ویروس‌ها و موجودات زنده کوچکی که باعث سرماخوردگی می‌شوند، می‌توانند ساعت‌ها روی سطوح زنده بمانند. شستن مرتب دست‌ها بهترین راهکار برای جلوگیری از ورود آنها به داخل بدن شما است. البته، اگر خودتان به این ویروس مبتلا باشید، شستن دست‌ها و بدن‌تان، مانع از انتشار میکروب خواهد شد.

آزمایشی تحت عنوان «توقف سرفه» در یک مرکز فرماندهی آموزش سربازی در ایالت ایلینوی، واقع در غرب آمریکا آغاز شد. به عنوان بخشی از این برنامه، به شرکت کنندگان گفته شد که دست‌های خود را حداقل پنج بار در روز بشویند. پس از دو سال، این تیم ۴۵ درصد موارد کمتری از بیماری‌های تنفسی را در میان سایر شرکت کنندگان تجربه کردند.

روش صحیح شستن دست‌ها

بسیاری از ما آنقدر سرمان شلوغ است که فراموش می‌کنیم دست‌های خود را به روش صحیح بشوییم.

ابتدا دستان خود را با آب خیس کنید. سپس صابون را اضافه کنید.

آنها را به مدت ۲۰ ثانیه کاملاً روی هم ماساژ دهید. اطمینان حاصل کنید که مچ دست، بین انگشتان و زیر ناخن‌ها را فراموش نکرده‌اید. اگر زمان داشتید، از یک برس ناخن استفاده کنید، زیرا میکروب‌ها اغلب زیر ناخن‌ها پنهان می‌شوند.

بعد از شستن کامل دست‌ها، آن‌ها را با یک حوله کاغذی تمیز یا خشک کن هوا خشک کنید.

اگر در یک دستشویی عمومی هستید، شیر آب را با دستمال کاغذی ببندید. سعی کنید در را با شانه باز کنید یا از دستمال کاغذی دیگری برای چرخاندن دستگیره استفاده کنید.

شستن دست‌ها را جدی بگیرید

در طول روز باید مرتب دست‌ها را بشویید. به عنوان مثال، این کار را قبل و بعد از غذا خوردن، بعد از استفاده از حمام، بعد از مدرسه، و بعد از دست زدن به گوشت خام، سبزیجات شسته نشده یا زباله انجام دهید.

همچنین پس از سرفه، عطسه یا دست زدن به حیوان خانگی دست‌های خود را کامل بشویید. اگر از کودک نگهداری می‌کنید، قبل و بعد از تعویض پوشک کودک و قبل و بعد از شیر خوردن نیز این کار را تکرار کنید.

اگر به روشویی دسترسی نداشتید و امکان شستشوی دست‌ها وجود ندارد، همیشه یک ضدعفونی کننده الکلی برای دست همراه داشته باشید که حداقل دارای ۶۰ درصد الکل باشد و تمام سطح دست، انگشتان و مچ دست خود را با آن ضد عفونی کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین