. . .

بحث و گفتگو پژوهشگر ایرانی اپل روی قابلیت سنجش نوار مغزی با ایرپاد کار می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

گواهی حق‌ اختراع جدید، اطلاعات جالبی درباره‌ی استفاده از الکترودهای بسیار کوچک در ایرپادهای این شرکت ارائه می‌دهد.

اپل اوایل ماه جاری پتنت جدیدی ثبت کرده است که به برخی ویژگی‌های سخت‌افزاری جدید ایرپادهای آینده اشاره می‌کند. حق‌ اختراع مذکور ایرپاد را با فناوری جدیدی توصیف می‌کند که امکان خواندن سیگنال‌های زیستی مثل امواج مغزی کاربران را ارائه خواهد داد.
درواقع، پتنت اپل به ایرپادهایی اشاره می‌کند که از چند الکترود کوچک بهره می‌برند. این الکترودها به هدفون‌ بی‌سیم اپل اجازه می‌دهند که سیگنال‌های زیستی مختلف را بخواند. در سند حق‌ اختراع مذکور، روش قرارگیری الکترودها در سرتاسر محفظه‌ی ایرپاد نمایش داده شده است. علاوه‌براین، ایرپادهای آینده از الکترودهای فعال و مرجع استفاده خواهد کرد که با‌توجه‌به شکل گوش کاربر، پیکربندی می‌شوند.
پتنت اپل برای سنجش سیگنال های زیستی در ایرپاد

پتنت اپل برای سنجش سیگنال های زیستی در ایرپاد

تصاویر منتشرشده از پتنت اپل نشان می‌دهد که کاربر چگونه می‌تواند با ضربه‌زدن به ایرپاد فرایند ثبت نوار مغزی را آغاز کند. این فناوری فعلاً فقط در حد گواهی حق‌ اختراع است و شاید به‌ این زودی‌ها در قالب محصول مصرفی روانه‌ی بازار نشود.
نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی پتنت جدید اپل حضور محقق ایرانی به‌ نام علی معین در تیم این پروژه است که مسئولیت تحقیقات هوش مصنوعی را برعهده داشته است.

از‌آن‌جا‌که قراردادن الکترودهای کوچک در ایرپاد، فرایند بسیار پیچیده‌ای است، اپل باید کارهای زیادی برای اضافه‌کردن این ویژگی انجام دهد. علاوه‌براین، سازنده‌ی آیفون برای ارائه‌ی قابلیت خواندن سیگنال‌های زیستی به دریافت مجوز از سازمان‌های مختلف نیاز دارد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین