. . .

خبر پایان کابوس «باتری‌گیت» آیفون؛ اپل پرداخت جریمه ۵۰۰ میلیون دلاری را شروع می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

تیم کوک / Tim Cook لباس مشکی درحال فکر کردن

با حکم قاضی دادگاه، اپل به‌‌دلیل کاهش سرعت آیفون‌های قدیمی ۵۰۰ میلیون دلار جریمه پرداخت می‌کند. هر کاربر حدوداً ۶۵ دلار غرامت دریافت خواهد کرد.

پس از مدت‌زمانی بسیار طولانی، ماجرای بحث‌برانگیز «باتری‌گیت» اپل قرار است به‌پایان برسد؛ زیرا دادگاهی در آمریکا حکم نهایی را صادر کرده است تا پرداخت جریمه به کاربران تحت‌تأثیر باتری‌گیت آغاز شود.
به‌موجب حکم دادگاه، هر کاربر آیفون که از اپل شکایت کرده، قرار است حدوداً ۶۵ دلار دریافت کند. گفتنی است که چند میلیون نفر درخواست خود را به‌منظور گرفتن غرامت برای دادگاه ارسال کردند.
بر‌اساس گزارش مرکوری نیوز، دو نفر از دارندگان آیفون درخواست تجدیدنظر در حکم پرونده را ثبت کرده بودند؛ اما قاضی با این درخواست موافقت نکرد. آن‌ها در تلاش بودند اپل را به پرداخت جریمه‌ی سنگین‌تر مجبور کنند.
ضرب‌الأجل ثبت درخواست شکایت به ۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۶ مرداد ۱۳۹۹) برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون، دادگاه در حال بررسی پرونده بود. پرونده‌ی شکایت از اپل این شرکت را به «یکی از کلاه‌برداری‌های بزرگ تاریخ از مصرف‌کنندگان» متهم کرده بود.
ماجرای باتری‌گیت به سال‌ها پیش برمی‌گردد. در آن زمان، مشخص شد اپل با قدیمی‌شدن باتری‌های لیتیوم‌یون آیفون، سرعت عملکرد گوشی هایش را کاهش می‌دهد.
اپل در واکنش به یافته‌ی کاربران، رسماً عذرخواهی کرد و گفت که باتری آیفون‌های قدیمی را با تخفیف تعویض می‌کند. همچنین، به کاربران امکان داد تا قابلیت افت عملکرد آیفون را غیرفعال کنند. از آن زمان، اپل قابلیت‌های جدیدی به iOS اضافه کرده است تا سلامت باتری آیفون برای مدت‌زمان طولانی‌تری حفظ شود.

در سال ۲۰۲۰، اپل با پرداخت جریمه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری موافقت کرد؛ اما گفت که کار اشتباهی نکرده است. کوپرتینویی‌ها ادعا کردند که کاهش سرعت عملکرد آیفون اقدامی برای حفظ امنیت و سلامت باتری است؛ اما کاربران اعتقاد داشتند که آنان در تلاش‌اند تا مشتریانش را به خرید گوشی آیفون جدیدتر ترغیب کنند.

با وجود به‌پایان‌رسیدن پرونده‌ در آمریکا، اپل همچنان در برخی از کشورها با مشکل مواجه است. چند ماه پیش، شکایت دو‌میلیارد‌دلاری با محوریت باتری‌گیت در دادگاه بریتانیا ثبت شد؛ ولی اپل گفت که آن پرونده «بی‌اساس» است.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
215

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین