- شناسه کاربر
- 91
- تاریخ ثبتنام
- 2020-10-14
- آخرین بازدید
- موضوعات
- 442
- نوشتهها
- 3,261
- راهحلها
- 2
- پسندها
- 6,374
- امتیازها
- 463
- محل سکونت
- خسته آباد✨️
مغز استخوان جذاب شروع میشود و با پیشبردن همزمانِ دو داستان، مخاطب را بهخوبی با خود همراه میکند. اما نمیتواند در ادامه از پسِ سنگ بزرگی که برداشته بربیاید.
حمیدرضا قربانی در دومین فیلمِ بلند سینمایی خود این بار با فیلمنامهای از علی زرنگار کار کرده است. فیلمنامهای که در سطوحی جذاب عمل کرده است و در قدم اول، با موضوعِ بحثبرانگیز و گرهِ ابتداییِ خود، مخاطب را به همراهی با فیلم علاقهمند میکند، اما همزمان در سطوحی ناامیدانه قدم برمیدارد و درنهایت نه میتواند به خواستههای خود برسد و نه میتواند مخاطب را با رضایت از سالنِ سینما بدرقه کند.
میتوان رد پای تمهای دلخواهی زرنگار و قربانی را در مغز استخوان هم ردیابی کرد. زرنگار در بدون تاریخ، بدون امضا (۱۳۹۵) ـ در فیلمنامهای که با وحید جلیلوند نوشت ـ به موضوع قتل و قصاص پرداخته بود و قربانی هم در خانهای در خیابان چهلویکم (۱۳۹۴)، و نیز در فیلم ویدئویی سه ماهی (۱۳۹۲)، قتل و قصاص و ابتلا به سرطان را دستمایههایی برای کارِ خود انتخاب کرده بود.
حمیدرضا قربانی در دومین فیلمِ بلند سینمایی خود این بار با فیلمنامهای از علی زرنگار کار کرده است. فیلمنامهای که در سطوحی جذاب عمل کرده است و در قدم اول، با موضوعِ بحثبرانگیز و گرهِ ابتداییِ خود، مخاطب را به همراهی با فیلم علاقهمند میکند، اما همزمان در سطوحی ناامیدانه قدم برمیدارد و درنهایت نه میتواند به خواستههای خود برسد و نه میتواند مخاطب را با رضایت از سالنِ سینما بدرقه کند.
میتوان رد پای تمهای دلخواهی زرنگار و قربانی را در مغز استخوان هم ردیابی کرد. زرنگار در بدون تاریخ، بدون امضا (۱۳۹۵) ـ در فیلمنامهای که با وحید جلیلوند نوشت ـ به موضوع قتل و قصاص پرداخته بود و قربانی هم در خانهای در خیابان چهلویکم (۱۳۹۴)، و نیز در فیلم ویدئویی سه ماهی (۱۳۹۲)، قتل و قصاص و ابتلا به سرطان را دستمایههایی برای کارِ خود انتخاب کرده بود.
نام موضوع : نقد و بررسی فیلم مغز استخوان
دسته : سینما و تئاتر