. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی فیلم ماتیلدا (Matilda)

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #1
ماتیلدا
«ماتیلدا» یک فیلم خانوادگی و فانتزی‌ست که بر اساس کتاب «رولد دال» ساخته شده. در این داستان، دختر خوبی به‌نام ماتیلدا، در یک خانواده‌ی بی‌فرهنگ و کلاه‌بردار به دنیا می‌آید. او با هوشِ فوق‌العاده و قدرت ماورایی‌اش، بزرگترهای بدجنس را تنبیه می‌کند و درنهایت، معلم مهربانی، سرپرستی او را به عهده می‌گیرد. در این اثر، خشونت روانی از جانب خانواده بصورت پرتکرار نمایش داده می‌شود که می‌تواند برای کودکان ناراحت کننده باشد. ماتیلدا می‌تواند شجاعت و اعتماد به نفس را به کودکان یاد بدهد و از طرفی باعث خیال‌پردازی‌های غیرمعقول برای حل مشکلات شود.
داستان اثر

«ماتیلدا» یک دختر باهوش است که مادر و پدر خوبی ندارد. آن‌ها اهل کلاهبرداری هستند و به خواسته‌های ماتیلدا هیچ توجهی نمی‌کنند. ماتیلدا از کودکی روی پای خودش می‌ایستد و تنهایی‌اش را با کتاب‌ها پر می‌کند. یک روز پدر ماتیلدا برای راحت شدن از دست دختر باهوشش که دائم با کلاهبرداری کردن‌هایشان مخالفت می‌کند، او را به مدرسه‌ای می‌فرستد که مدیر ترسناک و خشنی دارد. برخلاف مدیر، معلم ماتیلدا، خانم هانی، یک معلم مهربان است که بچه‌ها را دوست دارد. ماتیلدا متوجه می‌شود که خانم هانی هم در کودکی خانواده‌ی خوبی نداشته. او پدر و مادرش را در کودکی از دست داده و با عمه‌ی ناتنی و بدجنسش که همان مدیر مدرسه است، زندگی کرده. درنهایت بخاطر آزارهای عمه‌ی ناتنی، خانم هانی از خانۀ خودش بیرون می‌رود و به تنهایی زندگی می‌کند. ماتیلدا که قدرت ویژه‌ای درون چشمانش دارد و با نگاه می‌تواند اجسام را حرکت بدهد، تلاش می‌کند انتقام خانم هانی را بگیرد و با ترساندن و آزار دادن مدیر مدرسه، او را فراری بدهد. خانم هانی هم که از وضع خانوادۀ ماتیلدا خبر دارد، از آن‌ها می‌خواهد تا سرپرستی ماتیلدا را به او بسپارند. حالا با شجاعت ماتیلدا، مدرسه تبدیل به یک محیط شاد شده و خانم هانی و ماتیلدا درکنار هم، تبدیل به یک خانواده‌ی خوب می‌شوند.
جزئیات اثر

کارگردان: دنی دویتو - Danny DeVito
نویسنده: نیکولاس کازان - Nicholas Kazan
نام تهیه کننده: دنی دویتو - Danny DeVito
نام بازیگران: مارا ویلسو، دنی دویتو، رئا پرلمان، امبت دیویتس - Embeth Davidtz Danny DeVito, Rhea, Perlman, Mara Wilson

نام شخصیت ها:

ماتیلدا: دختر باهوش خانواده‌ی ورم‌وود که در یک خانواده‌ی بی‌مسئولیت و بی‌فرهنگ زندگی می‌کند. او قدرت فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند با نگاهش اجسام را حرکت دهد.
هری ورم‌وود: پدر کلاهبردار ماتیلدا. او به‌جز جمع کردن پول، به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کند.
خانم هانی: معلم مهربان ماتیلدا. او تنها کسی است که ماتیلدا را می‌فهمد و او را دوست دارد.
خانم ترانچبال: مدیر بداخلاق مدرسه‌ی ماتیلدا. او به خانم هانی و تمام بچه‌های مدرسه ظلم کرده و ماتیلدا در فکر انتقام از اوست.
کشور سازنده: آمریکا
کمپانی سازنده: جرزی فیلمز - Jersey Films
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین