. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی فیلم سریع و خشن 10

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,710
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
thumb.jpg

نقد و بررسی فیلم Fast X​

نویسنده گپ فیلم
بدون شک یکی از پرطرفدارترین و پر بیننده‌ترین سری فیلم‌ها در چند سال اخیر، فیلم‌های Fast And Furious یا سریع و خشن است که تاکنون 9 فیلم از این مجموعه منتشر شده است. جدیدترین اثر از این سری فیلم‌ها Fast X یا Fast And Furious 10 نام دارد که ساخت آن به اتمام رسیده و قرار است در ماه‌های ابتدایی سال میلادی جاری منتشر شود. این فرنچایز که به گفته سازندگانش تقریبا به انتهای خود رسیده در فیلم قبلی یا فیلم نهم توانست نظر میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان جلب کند و حالا، همه منتظر هستند ببینند در این فیلم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. در ادامه این نقد و بررسی به داستان این فیلم می‌پردازیم، سپس با بازیگران این فیلم آشنا می‌شویم و در انتها هم به حواشی پیرامون این اثر خواهیم پرداخت. با گپ فیلم همراه باشید.
کارگردانی فیلم Fast X که یک اثر اکشن و هیجان انگیز است بر عهده لویی لتریر (Louis Leterrier) بوده و فیلم‌نامه آن را هم جاستین لین (Justin Lin) به رشته تحریر درآورده است. این فیلم در ابتدا قرار بود در ماه آوریل 2021 بر روی پرده سینماها برود اما فیلم نهم در این تاریخ منتشر شد و مراحل ساخت قسمت دهم این فرنچایز بارها و بارها به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاد. بار دیگر زمان انتشار فیلم Fast X مشخص شد و این بار قرار شد تا این فیلم در ماه فوریه 2023 بر روی پرده سینماها برود اما در نهایت این تاریخ هم تغییر کرد و 19 می 2023 برای انتشار این اثر در نظر گرفته شد. علیرغم اینکه به تاریخ انتشار فیلم بسیار نزدیک هستیم اما هنوز اطلاعات بیشتری درباره فیلم Fast X منتشر نشده است.
همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره‌ای داشتیم، مجموعه فیلم‌های سریع و خشن رو به پایان است و طرفداران این فرنچایز هم بسیار ناراحت هستند. وین دیزل پیرامون این ناراحتی‌ها در یک مصاحبه گفته است:
هر داستانی سزاوار پایان خودش است. می‌دانم که مردم هنوز احساس نیاز دارند و احساس می‌کنند این مجموعه لازم نیست تمام شود اما من فکر می‌کنم همه چیزهای خوب باید روزی پایان یابند. دلایلی برای این پایان یافتن وجود دارد و فکر می‌کنم این فرنچایز شایسته آن است.

داستان فیلم سریع و خشن 10

فیلم Fast X یا سریع و خشن 10، دومینیک تورتو وظیفه پیدا می‌کند تا از خانواده و گروه خودش در برابر سایفر محافظت کند. سایفر به تازگی با دانته که پسر هرنان ریس، سلطان مواد مخدر است متحد شده و می‌خواهد انتقام خون پدرش را بگیرد.

بازیگران فیلم Fast X

بازیگران اصلی این فرنچایز یعنی وین دیزل (Vin Diesel) ، سونگ کانگ (Sung Kang)، ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel)، میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)، تایریس گیبسون (Tyrese Gibson) و لوداکریس (Ludacris) همگی در این فیلم حضور دارند و بازی همه این بازیگران در کنار یکدیگر نوید یک فیلم جذاب را به مخاطبین می‌دهد. علاوه بر این موارد قرار است شاهد صحنه‌های فلش بک پل واکر (Paul Walker) در نقش برایان اوکانر باشیم. لیست دیگر بازیگران این فیلم در ادامه آمده است:

  • جوردانا بروستر (Jordana Brewster) در نقش میا تورتو
  • جان سینا (John Cena) در نقش جیکوب تورتو
  • جیسون استاتهام (Jason Statham) در نقش دکارد شاو
  • آلن ریچسون (Alan Ritchson) در نقش مامور ایمز
  • دانیلا ملکویر (Daniela Melchior) در نقش مسابقه دهنده برزیلی
  • اسکات ایست وود (Scott Eastwood) در نقش اریک ریزنر
  • هلن میرن (Helen Mirren) در نقش کوئینی
  • شارلیز ترون (Charlize Theron) در نقش سایفر
  • بری لارسون (Brie Larson) در نقش تس
  • ریتا مورنو (Rita Moreno) در نقش مادربزرگ تورتو

حواشی پیرامون فیلم سریع و خشن 10

ساخت این فیلم با حواشی فراوانی همراه بود که در ادامه این نقد و بررسی قصد داریم به برخی از این حواشی بپردازیم. اولین حاشیه مربوط به حضور دواین جانسون در این فیلم بود.

دواین جانسون در فیلم سینمایی Fast X باز نمی‌گردد:

در ماه نوامبر سال 2021 بود که دواین جانسون که با نام راک هم شناخته می‌شود درخواست وین دیزل برای پیوستن مجدد به تیم بازیگران این فیلم را رد کرد. راک در یک مصاحبه درباره همین موضوع اعلام کرد:
من مستقیما به وین دیزل گفتم که به فرنچایز باز نمی‌گردم. من با حرف‌هایم محکم اما صمیمانه رفتار کردم و اعلام کردم که همیشه از موفقیت بازیگران و فرنچایز سریع و خشن حمایت می‌کنم اما باید بگویم که شانسی برای بازگشت من وجود ندارد. او برای تیم سازنده آرزوی موفقیت کرده است.
بدین ترتیب شایعه عدم حضور دواین جانسون در فیلم‌های بعدی به واقعیت پیوست و این بازیگر در فیلم‌های بعدی که احتمالا یک یا دو عدد خواهد بود، حضور نخواهد داشت.

شایعه حضور تام هالند در فیلم سینمایی Fast X

در حین ساخت شایعاتی مبنی بر حضور بازیگران بیشتر در تیم این فیلم قوت گرفت. پس از اینکه حضور جان سینا و کاردی بی در این فیلم تایید شد، شایعات فراوانی مبنی بر حضور تام هالند، ستاره تیم مرد عنکبوتی مطرح شد. طبق شایعات مطرح شده، وین دیزل علاقه فراوانی در به خدمت گرفتن این بازیگر برای Fast X داشته است. طبق گزارش We Got This Covered مذاکرات اولیه‌ای هم با این بازیگر بریتانیایی صورت گرفته اما این همکاری شکل نگرفته و تام هالند در این فیلم حضور نخواهد داشت.

پایان فیلم‌های سریع و خشن دو قسمت دارد؟

همانطور که پیش‌تر هم اشاره داشتیم، قسمت آخر فیلم‌های Fast And Furious قرار است در 2 قسمت ساخته شود. وین دیزل در این زمینه گفته است که مکان‌های بسیار زیادی در سطح جهان برای پوشش قسمت آخر سریع و خشن وجود دارد. دیزل در این مورد خاطر نشان کرده است:
دلیل اینکه باید سریع و خشن 10 را به دو قسمت تقسیم کنیم، زمینه‌های زیادی است که برای پوشش وجود دارد. مناطق و مکان‌های زیادی در جای جای دنیا وجود دارد که ما باید برای ساخت فیلم از آنها بازدید کنیم.

سخن پایانی

سری فیلم‌های سریع و خشن یک مجموعه فیلم اکشن است که بر اساس مسابقات غیر قانونی، جاسوسی، دزدی و مسائل خانوادگی ساخته شده است. فرنچایز سریع و خشن از مجموعه فیلم‌های کوتاه، سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی، رویدادهای زنده، بازی‌های ویدیویی و پارک‌های موضوعی تشکیل شده است. تولید این فرنچایز بر عهده کمپانی بزرگ یونیورسال پیکچرز بوده و طبق گفته این کمپانی چیزی به پایان آخرین آثار از این فرنچایز باقی نمانده است.

ما در گپ فیلم به محض انتشار Fast X آن را به صورت دوبله شده و با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار خواهیم داد. ضمن اینکه شما می‌توانید با دنبال کردن بخش اخبار گپ فیلم از آخرین اتفاقات پیرامون این فرنچایز باخبر شوید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین