. . .

نقد و بررسی نقد فیلم زن ها فرشته اند 2

تالار سینما و تئاتر

hana81

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
20
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-26
آخرین بازدید
موضوعات
77
نوشته‌ها
230
راه‌حل‌ها
5
پسندها
800
امتیازها
173
سن
22

  • #1
فیلم زن ها فرشته اند 2 با بازی سحر قریشی و علی صادقی پس از نزدیک به دو ماه با فروشی میلیاردی به اکران خود پایان داد. در ادامه با معرفی و نقد و بررسی این فیلم همراه ما باشید.
فیلم سینمایی زن ها فرشته اند 2 تابستان امسال پس از کش و قوس‌های فراوان و درحالیکه کرونا ویروس اکران سینماها را با بحرانی بزرگ و نابودکننده مواجه کرده است، روی پرده رفت. اما تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم خیلی زود متوجه شدند که اگر چشم به اکران سینمایی فیلمشان بدوزند، نه تنها با شکستی بزرگ در اکران رو‌به‌رو خواهند شد؛ بلکه حتی فروشی ناچیز را تجربه خواهند کرد. در نتیجه فیلم زن ها فرشته اند 2 وارد چرخه اکران آنلاین شد و توانست در این مدیوم فروشی قابل توجه به دست بیاورد.

حال چند وقتیست بعد از گذشت یک ماه از آغاز اکران آنلاین فیلم زن ها فرشته اند 2 ، این فیلم از پرده اکران آنلاین پایین آمده و مطابق قانون اکران آنلاین، پخشش متوقف شده است. فیلم سینمایی زن ها فرشته اند 2 درحالی به کار خود پایان داده که با فروش بیش از یک میلیارد تومان، وارد باشگاه میلیاردی‌های اکران آنلاین شد و در کنار «خروج»، «طلا»، «زیرنظر» و «خوب بد جلف 2» فروش بالای یک میلیارد را تجربه کرد. در ادامه علاوه بر روایت داستان و معرفی بازیگران فیلم زن ها فرشته اند 2، با نقد و بررسی این فیلم همراه شما هستیم. با پلازامگ همراه باشید.
داستان قسمت دوم فیلم زن ها فرشته اند موضوعی مشابه با قسمت اول دارد. این فیلم در ادامه قسمت اول آن تولید شده است. قسمت قبلی فیلم درباره زنی است که عاشق همسرش است و بیشتر دارایی‌اش را به نام همسرش (امین حیایی) که مردی آس و پاس است، زده است. او بعد از مدتی متوجه خیانت همسرش می‌شود و قصد دارد تا اموالش را از او پس بگیرد. او با کمک یکی از دوستانش و با استفاده از علاقه همسرش به زنان تلاش می‌کند که اموالش را از چنگ او در آورد.فیلم زن ها فرشته اند 2 در ادامه قسمت یک آن ساخته شده است، اما به جز حسین فرحبخش به عنوان تهیه‌کننده و محمدرضا شریفی‌نیا به عنوان بازیگر و مسئول انتخاب بازیگران، هیچ اثری از ادامه قسمت اول آن وجود ندارد. ستارگان بزرگی چون مهتاب کرامتی، امین حیایی، لیلا اوتادی و نیکی کریمی در این فیلم حضور ندارند و تعدادی از بازیگران درجه دو و درجه سه جایگزین آنها شده‌اند. کارگردانی اثر هم به یکی از کمدی‌سازان ضعیف تمام این سال‌ها؛ یعنی آرش معیریان، رسیده است. داستان قسمت اول درباره یک موضوع کلیشه‌ای و نخ‌نما شده بود که دقیقا همان سوژه در قسمت دوم هم ادامه دارد. زنی پولدار و مرفه که عاشق مردی فقیر و آس و پاس شده است، با وجود اینکه بسیاری از اموال خود را به نام شوهرش زده و اصطلاحا دارو ندارش را به پای او ریخته است، به هنگام مسافرت با خیانت شوهرش رو‌به‌رو می‌شود. در ادامه زن که می‌خواهد مچ شوهرش را بگیرد و او را رسوا کند، به کمک زنان دیگر و قرار دادن طعمه‌های جذاب بر سر راه او میزان وفاداری همسرش را می‌آزماید و شوهرش هم هم در این آزمون سخت! او را ناامید می‌کند. حال این داستان که حتی برای یک فیلم سینمایی کشش و پرداخت لازم را ندارد و یک خط قصه ساده نخ‌نما شده است، دوباره با حضور تعدادی از بازیگران کمدی و برخی بانوان زیبارو مجددا توسط تهیه‌کننده‌ای که در سالیان اخیر با ساخت زباله‌هایی به نام کمدی روزگار می‌گذارند استفاده شده و تحت عنوان فیلم زن ها فرشته اند 2 به خورد مخاطبان بی‌گناه سینمای ایران داده شده است.

گر بخواهیم درباره فیلمنامه فیلم سینمایی زن ها فرشته اند 2 صحبت کنیم، چیزی برای گفتن وجود ندارد. یک قصه به شدت تکراری و بی‌هدف که حتی توان سرگرم کردن مخاطب را هم ندارد با مقادیری رقص و موسیقی و مزه پرانی‌های بداهه بازیگران تبدیل شده به فیلمنامه! اما اگر بخواهیم درباره بازیگران نظر بدهیم اوضاع اسفناک‌تر هم می‌شود. در درجه اول روی سخن با محمدرضا شریفی‌نیا است که از آثار ماندگاری چون امام علی به چنین آثار سطح پایینی رسیده و در اغلب مصاحبه‌های چند سال اخیر خود تاکید می‌کند که مردم عاشق چنین فیلم هایی هستند و همانطور که قشر تحصیلکرده «جدایی نادر از سیمین» و «متری شیش و نیم» می‌بینند، اقشار ضعیف از نظر سطح سواد هم فیلم زن ها فرشته اند 2 را دوست دارند! شریفی‌نیا بارها گفته معتقد است وقتی فیلم می‌فروشد، یعنی مردم دوستش دارند و باید مشابه آن ساخته شود! امثال شریفی‌نیا و حسین فرحبخش راه فروش را پیدا کرده‌اند و ذره‌ای به شعور مخاطب احترام نمی‌گذارند. درباره سایر بازیگران هم حرف خاصی وجود ندارد. بازی‌ به شدت تخت و غیرواقعی که از سحر قریشی در زن ها فرشته اند 2 می‌بینیم در کنار بازی‌های تکراری علی صادقی و نیوشا ضیغمی، حتی بازی بازیگران کارکشته‌ای چون نسرین مقانلو و مریم سعادت را هم خراب کرده است.

بهرحال فیلم دیگری از کارخانه مبتذل‌سازی علیخانی- فرحبخش وارد چرخه اکران شد و شوربختانه به اندازه فیلم‌های دغدغه‌مندی چون «طلا» و «خروج» و حتی کمدی‌هاینسبتا سالمی چون «خوب بد جلف 2» فروخته است. باید دید چه زمانی و به چه طریقی بساط فیلم‌های نازلی چون فیلم زن های فرشته اند 2 از سینمای ایران برچیده خواهد شد.‌
بازیگران فیلم زن ها فرشته اند 2 عبارتند از سحر قریشی، نیوشا ضیغمی، محمدرضا شریفی نیا، نسرین مقانلو، میر طاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی و شهین تسلیمی. حضور بازیگرانی چون نیوشا ضیغمی، محمد رضا شریفی نیا و سحر قریشی در زن ها فرشته اند 2 قطعا از عوامل جذابیت این فیلم بودند، اما وقتی فیلمنامه و داستانی در کار نیست حضور این بازیگران هم کمکی به کیفیت فیلم نکرده است.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
16
بازدیدها
340
پاسخ‌ها
10
بازدیدها
277
پاسخ‌ها
4
بازدیدها
199
پاسخ‌ها
11
بازدیدها
246

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین