. . .

عکس موزه اورسی پاریس

تالار موزه‌ها
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
فرازین
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
969
نوشته‌ها
2,270
راه‌حل‌ها
27
پسندها
3,446
امتیازها
436
سن
19
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1
موزه اورسی (Musée d'Orsay) دومین موزه پربازدید در پاریس است. این موزه در سال ۱۹۸۶ میلادی در مقابل رودخانه سن پاریس افتتاح شد و در‌واقع یک ایستگاه قدیمی قطار مورد بازسازی قرار گرفته است. اورسی خانه نقاشی‌های امپرسیونیستی و پست‌امپرسیونیستی است که بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ میلادی خلق شده‌اند. در اینجا از اکثر نقاشان صاحب‌نام امپرسیونیسم و پست‌امپرسیونیسم اثرهای زیادی پیدا می‌شود.

مشهورترین نقاشی این طبقه تابلوی نهار در چمنزار اثر ادوار مانه است که در سال ۱۸۶۳ کشیده شد. در این طبقه اثر مشهور ادگار دگا با نام چهار رقاص نیز به چشم می‌خورد. همچنین اثر مشهور رنوآر با نام رقص در مولَن دُلا گالِت در همین جا قرار دارد.

یکی دیگر از نقاشی‌هایی که تاریخ هنر را به شدت تحت‌تاثیر قرار داد نیز همین‌جا است؛ کلیسای جامع روان فرانسه اثر کلود مونه. مونه که توجه و مطالعه خود را صرف کشیدن بازتاب‌های نور کرده بود، این کلیسا را در نورهای مختلف نقاشی کرد. از دل پنجره‌ای در طبقه سوم، نمای زیبایی از مومق و کلیسای معروف قلب مقدس بر فراز آن به چشم می‌خورد که بهتر است آن را از دست ندهید.

موزه اورسی پاریس

طبقه دوم موزه اورسی پاریس میزبان آثار هنرِ نو یا همان آرت نوو است. در برخی اتاق‌های این طبقه شما می‌توانید مجموعه‌ای از مجسمه‌‌ها، مبلمان و سایر وسایل تزئینی به سبک هنر نو را مشاهده می‌شود. بعضی از این وسایل نادر توسط معمار مشهور فرانسوی هکتور گومار و همچنین چارلز لوئیس تیفانی و رُنه لالیک خلق شده‌اند. به‌علاوه برخی از مهم‌ترین و مشهورترین نقاشی‌های موزه نیز در این طبقه حضور دارد. آثار بعضی از مهم‌ترین پست‌امپرسیونیست‌ها مانند ونسان ونگوگ و پل گوگن را می‌توان اینجا پیدا کرد.

در طبقه همکف بعضی از آثار متأخر و کمتر شناخته شده از ادوار مانه، پل سزان، اوژن دولاکروا و ژان آگوست دومینیک اَنگْرِ را خواهید دید. از دیگر آثار این طبقه می‌توان به کارهای نقاشان آکادمیک و کارهای تجربی گوستاو مورو اشاره کرد.

موزه اورسی پاریس
 
نام موضوع : موزه اورسی پاریس دسته : موزه‌ها
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
116
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
84
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
73
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
81
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
85
پاسخ‌ها
3
بازدیدها
81
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
120
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
127
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
98
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
156

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین