. . .

معرفی معرفی فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,710
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
گلی در حال فکر کردن در فیلم در دنیای تو ساعت چند است

فیلم در دنیای تو ساعت چند است؟​

  • کارگردان: صفی یزدانیان
  • بازیگران: لیلا حاتمی، علی مصفا
  • سال انتشار: ۱۳۹۳
خلاصه داستان: گلی بعد از سال‌ها برای دیدن زادگاه‌اش رشت، از فرانسه به ایران می‌آید. او به محض رسیدن، آدم‌های آشنایی را می‌بیند و خاطرات گذشته برایش زنده می‌شوند. در این بین مردی به نام فرهاد که از گذشته‌ها عاشق‌اش بوده، همه جا سایه‌به‌سایه همراه گلی است.

گلی از دیاری آمده که عاشقان‌اش به نشانه‌ی عشق قفل‌ها می‌آویزند و در دیدار با معشوق سرازپا نمی‌شناسند اما گلی همانند یک معشوق نوردیکی سرد است و انگار هیچگاه هوای پاریس به دماغ‌اش نخورده است. او در هوای نمناک و بارانی رشت مردی را ملاقات می‌کند که از ابتدای آفرینش عاشق‌اش بوده است. گویی این فرهاد است که از پاریس آمده و بسان عاشقان فرانسوی قفل‌ها آویزان کرده است. عاشقانه‌ی در دنیای تو ساعت چند است؟ اثری بی‌حال و تراش‌نخورده از زندگی آدم‌هایی است که از عشق‌هایشان دور افتاده‌اند. همه‌ی آن‌هایی که در این داستان حضور دارند دلشان دیگری را می‌خواسته اما جبری که از ابتدای تاریخ بر زندگی عشاق حکمفرما بوده آن‌ها را از رسیدن به مطلوب بازداشته است.

فیلم بیشتر از اینکه قصه‌ی گلی باشد داستان فرهاد است، یک روایت آشنا درباره‌ی آن‌هایی که سالیان سال جفای معشوق را تحمل می‌کنند، به امید روزی که بتوانند، به عشق خود برسند. تلاشی که صفی یزدانیان در اولین تجربه‌ی کارگردانی خود فارغ از روایت داستان گلی و فرهاد انجام می‌دهد، شخصیت بخشیدن به رشت است. او در تلاش برای ایجاد یک قرینگی میان پاریس و رشت، عاشقانه‌اش را در حال‌وهوای این شهر بارانی تعریف می‌کند. در دنیای تو ساعت چند است ایده‌ها خوب کار می‌کنند اما نمی‌توانند به درجه‌ای از ملودرام بودن برسند و تماشاگر را تحت تاثیر خود قرار دهند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین