. . .

معرفی متخصص گوارش کیست

تالار مشاغل تخصصی

H A D I S

مدیرتالارسرگرمی
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
:|
مدیر
تالار‌سرگرمی
شناسه کاربر
846
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-30
موضوعات
564
نوشته‌ها
1,526
راه‌حل‌ها
4
پسندها
6,133
امتیازها
368
سن
18
محل سکونت
آسمان شب

  • #1
دستگاه گوارش چیست؟

یکی از نیازهای اساسی هر موجود زنده تغذیه است که از آن طریق مواد مورد نیاز بدن خود را از محیط اطراف به دست می‌آورد. انسان نیز برای تامین انرژی و مواد مورد نیاز خود ، نیاز به تغذیه دارد.

برای آنکه بدن بتواند مواد و انرژی مورد نیاز خود را از مواد غذایی بدست آورد، مجموعه‌ای از اندام‌های مختلف همچون دهان، مری، معده، روده و سایر اندام‌ها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند.

دستگاه گوارش دستگاهی لوله‌ای و شامل مجموعه اندام‌هایی از بدن است. ابتدای آن دهان و انتهای آن مقعد قرار دارد و وظیفه هضم و جذب مواد غذایی و دفع بخشی از مواد دفعی بدن را بر عهده دارد.

دستگاه گوارش دستگاهی لوله‌ای و شامل مجموعه اندام‌هایی از بدن است.

یکی از اندام های مهم در دستگاه گوارش، کبد است. همه مواد جذب شده از غذا از طریق سیاهرگ باب کبدی وارد کبد می‌شود. کبد وظیفه ذخیره مواد غذایی مازاد و تنظیم این مواد در خون و همچنین خنثی نمودن مواد سمی جذب شده از غذا و تبدیل آن‌ها به مواد بی‌ضرر را بر عهده دارد. لذا نقش این اندام در بدن حیاتی است.متخصصگوارش چه کسی است و چه وظایفی دارد؟

در هر یک از بخش‌های مختلف این دستگاه پیچیده که ارتباط شیمیایی بدن ما را با دنیای خارج از بدن کنترل و مدیریت می‌کند، ممکن است مشکلات و بیماری‌هایی به وجود بیاید . دکتر متخصص گوارش با انجام معاینه و آزمایش، سعی در رفع مشکل در دستگاه گوارش خواهد داشت.

مراجعه به هر دکتر متخصص کبد ممکن است شما را به نتیجه مورد نظر نرساند. بهترین متخصص کبد در تهران دارای تخصص لازم برای بررسی و معالجه بیماری‌های کبد است. در صورتی که به دنبال یک متخصص گوارش خوب در تهران هستید می توانید بهترین پزشکانمتخصص گوارش و کبد در تهران را در سایت درمانکده بیابید.

پزشکان متخصص گوارش کبد و آندوسکوپی در تهران بیش از سایر شهرستان‌ها مشغول فعالیت هستند. یک دکتر دستگاه گوارش علاوه بر آموزش‌های پزشکی عمومی و تخصص داخلی باید تخصص‌های زیر را نیز داشته باشد:

تشخیص بیماری‌هافیزیولوژی دستگاه گوارشبیماری‌ها و اختلالات گوارشیروش‌ها و تجهیزات درمانی، مانند آندوسکو متخصص گوارش با انجام معاینه و آزمایش، سعی در رفع مشکل در دستگاه گوارش خواهد داشت.درون‌بینی یا آندوسکوپی چیست؟

یکی از بهترین روش‌های تشخیص بیماری های دستگاه گوارشی ، دیدن مستقیم بخش‌های داخلی دستگاه گوارش مانند معده ، روده و… است. برای این کار از ابزاری لوله مانند که دارای دوربین کوچکی در انتهای آن است، استفاده می‌شود .

لوله دستگاه درون بینی یا آندوسکوپی از طریق دهان یا مقعد وارد دستگاه گوارشی شده و دکتر گوارش، کبد و آندوسکوپی با مشاهده مستقیم اعضای دستگاه گوارش به معاینه آن‌ها می‌پردازد. پزشکان متخصص گوارش کبد و آندوسکوپی در تهران در مطب‌های خصوصی و یا بیمارستان‌ها مشغول معاینه و ارائه خدماتی از قبیل آندوسکوپی هستند.
 
نام موضوع : متخصص گوارش کیست دسته : مشاغل تخصصی

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
101
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
152
پاسخ‌ها
1
بازدیدها
192
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
222
پاسخ‌ها
15
بازدیدها
447
پاسخ‌ها
14
بازدیدها
479

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین