. . .

خبر ماشین زمان: سونی اریکسون K750؛ همکاری به‌یادماندنی سامورایی‌ها و وایکینگ‌ها

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
134
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


گوشی سونی اریکسون k750

سونی اریکسون K750، یکی از نوستالژیک‌ترین گوشی‌های تاریخ است که در سال ۲۰۰۵ به پرفروش‌ترین گوشی‌ سال تبدیل شد.

قبل از پیدایش و گسترش گوشی‌ هوشمند امروزی و حکمرانی برند‌های مثل اپل و سامسونگ، سونی اریکسون یکی از پادشاهان بی‌رقیب دنیای گوشی موبایل بود. این برند که امروزه دیگر خبری از آن نیست، به همراه نوکیا و موتورولا، بخش عمده‌ای از بازار گوشی موبایل جهان را از آن خود کرده بودند. در این بین، گوشی سونی اریکسون K750 که به ندرت امروزه می‌توان آن را پیدا کرد، در سال ۲۰۰۵ پادشاهی می‌کرد و توانست عنوان پرفروش‌ترین گوشی سال را از آن خود کند.
گوشی سونی اریکسون k750 با رنگ مشکی

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که چرا این گوشی به محبوبیت بسیاری دست پیدا کرد و پشت پرده‌ای داستان پیدایش آن چه بود؟ در این مقاله از زومیت قصد داریم به گذشته سفر کنیم و با بررسی این گوشی‌، به پرسش‌های فوق پاسخ دهیم.

داستان پیدایش سونی اریکسون K750

سونی اریکسون قبل از اینکه بخواهد گوشی Sony Ericsson K750 را روانه بازار کند، گوشی Sony Ericsson W۸۰۰ را به بازار عرضه کرده بود. ساخت و طراحی این گوشی هوشمند از دستگاه واکمن معروف الهام گرفته شده بود. سونی حتی قصد داشت این گوشی هوشمند را Walkman نامگذاری کند که البته از این موضوع منصرف شد.



سونی اریکسون این دستگاه را با هدف پشتیبانی از انواع فایل‌های موسیقی و امکان ذخیره پرتعداد فایل‌های موسیقی روانه بازار کرد. در همین راستا، سونی اریکسون W800 با قابلیت پشتیبانی از فایل‌های MP3 و ACC و مموری ۵۱۲ مگابایتی روانه بازار شد. قابلیت‌هایی که در عصر حاضر پیش پا افتاده محسوب می‌شوند، در آن زمان برای یک گوشی موبایل بی‌نظیر به حساب می‌آمدند.
مدتی پس از عرضه‌ W800، سونی اریکسون قصد داشت که گوشی جدیدی را با هدفی فراتر از جذب مخاطبان بازار موسیقی عرضه کند. در نتیجه، گوشی سونی اریکسون K750 با هدف جذب مخاطبان عکاسی با گوشی موبایل روانه بازار شد. در واقع، این دستگاه با ترکیبی از قابلیت‌های پخش موسیقی و دوربین حرفه‌ای به دنیا معرفی شد.
گوشی نوستالژی سونی اریکسون به دلایل مختلفی در بین کاربران محبوب شد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دلایل محبوبیت سونی اریکسون K750


دوربین

یکی از مهم‌ترین دلیل‌های موفقیت سونی اریکسون K750 در سال ۲۰۰۵، دوربین ۲ مگاپیکسلی آن بود. دوربین این گوشی موبایل برای کاربران جذاب بود و کاربران با استفاده از آن می‌توانستند تصاویر باکیفیتی را ثبت کنند. این دوربین، دارای قابلیت فوکوس خودکار بود و امکان فیلمبرداری با آن نیز وجود داشت. دوربین گوش سونی اریکسون K750 در پنل پشتی دستگاه و در کنار فلش LED قرار گرفته بود. فلش LED این گوشی عملکرد نسبتاً خوبی داشت و می‌توانست نور کافی در محیط‌های کم نور یا شب را برای عکس‌برداری تأمین کند.
دوربین گوشی سونی اریکسون K750

پس از معرفی سونی اریکسون K750، نوکیا نیز در ماه‌ آوریل همان سال از گوشی N90 رونمایی کرد. وجه تشابه این گوشی نوکیا با سونی اریکسون K750 در این بود که هر دو دستگاه به دوربین ۲ مگاپیکسلی مجهز شده بودند. در همین راستا، این دو دستگاه سرآغازی برای عرضه گوشی‌های موبایل با دوربین ۲ مگاپیکسلی بودند.

طراحی

یکی دیگر از مواردی که باعث شده بود تا سونی اریکسون K750 در بازار محبوب شود این بود که از طراحی جذاب و کاربر پسندی بهره می‌برد. این گوشی جمع و جور و خوش‌دست، فقط ۱۰۰ گرم وزن داشت. علاوه بر سبک وزن بودن، سونی برای محافظت از سنسور دوربین این گوشی نیز یک پوشش کشویی در نظر گرفته بود. این پوشش کشویی علاوه بر اینکه از دوربین محافظت می‌کرد، باعث جذاب‌تر شدن دستگاه نیز شده بود.
طراحی گوشی سونی اریکسون K750

بدنه این گوشی موبایل از پلاستیک ساخته شده بود و به همین دلیل در برابر ضربه دیدن، مقاومت ضعیفی داشت. سونی برای اینکه کاربران بتوانند در جهت‌های مختلف گوشی حرکت کنند، یک کلید joysticks در بالای دکمه‌های گوشی در نظر گرفته بود که عملکرد نسبتاً خوبی داشت. البته این کلید پس از استفاده طولانی مدت، از کار می‌افتاد.

قیمت سونی اریکسون K750

سونی اریکسون 750 در آن زمان در مقایسه با قیمت گوشی سایر برندها، قیمت نسبتاً خوبی داشت. خریداران ایرانی می‌توانستد با ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان این گوشی موبایل را خریداری کنند. در نتیجه، قیمت نسبتاً مناسب سونی اریکسون K750، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این گوشی موبایل در بین کاربران به حساب می‌آمد.

سایر مشخصات سونی اریکسون K750

سونی برای پنل نمایشی این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۱.۸ اینچی استفاده کرده بود. این نمایشگر، شاید در مقایسه با نمایشگر گوشی‌های هوشمند امروزی، خیلی کوچک به نظر برسد اما در مقایسه با گوشی‎‎‌های بازار آن زمان بزرگ به حساب می‌آید. پنل نمایشی این دستگاه، از نوع TFT بود که از رزولوشن ۱۷۶ در ۲۲۰ بهره می‌برد.
حافظه ذخیره‌سازی این دستگاه، فقط ۳۸ مگابایت بود که البته کاربران با کارت حافظه جانبی می‌توانستند فضای ذخیره‌سازی آن را تا ۲ گیگابایت ارتقا دهند. از جمله دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از درگاه مادون قرمز، بلوتوث، باتری ۹۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی اشاره و پشتیبانی از فناوری GPRS اشاره کرد.

قابلیت‌های کمتر شناخته‌شده سونی اریکسون K750

گوشی سونی اریکسون K750 از چند قابلیت جذاب و کاربردی بهره می‌برد که تعداد کمی از کاربران از اطلاع داشتند. در ادامه، به دو مورد از این قابلیت‌ها اشاره می‌کنیم.

قابلیت Quick Share

اگر به پایین پنل جلویی سونی اریکسون K750 نگاه کرده باشید، حتماً عبارت Quick Share را مشاهده کرده‌اید. کاربران در گذشته، با استفاده از مادون قرمز یا در حالت بهتر از بلوتوث برای انتقال فایل‌ها بین دو دستگاه استفاده می‌کردند. البته داده‌ها با استفاده از بلوتوث سریع‌تر منتقل می‌شوند. با این حال، سونی برای این گوشی یک قابلیت جدید در نظر گرفته بود که Quick Share نام داشت.
قابلیت Quick Share گوشی سونی اریکسون k750

قابلیت Quick Share به کاربران این امکان می‌داد تا فایل‌ها و داده‌های خود را با سرعت بالاتری نسبت به مادون قرمز و بلوتوث منتقل کنند. به بیانی دیگر، Quick Share نمونه‌‌ای شبیه به برنامه‌های مانند Nearby Share بود.

امکان رمزگذاری فایل‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب سونی اریکسون K750 این بود که کاربران می‌توانستند فایل‌ها را رمزگذاری کنند. در واقع، افراد این امکان را داشتند که برای فایل‌های موردنظر خود پسورد تعیین کنند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کرد تا فایل‌ها یا عکس‌های خود را رمزگذاری کنند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به بررسی یکی از نوستالژی‌ترین گوشی‌های تاریخ، یعنی سونی اریکسون K750 پرداختیم. این گوشی موبایل در زمان خود یکی از بهترین‌های بازار بود و کاربران با استفاده از آن می‌توانستند عکس‌های باکیفیتی ثبت کنند. علاوه بر ثبت تصاویر باکیفیت، این گوشی بسیار خوش دست بود و همچنین از طراحی جذابی بهره می‌برد. افزون بر این، این گوشی جزو خوش قیمت‌ترین گوشی‌ها در سال ۲۰۰۵ به حساب می‌آمد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
295
پاسخ‌ها
0
بازدیدها
94

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین