. . .

خبر قضات به اسناد تاریخی حقوقی دسترسی پیدا می‌کنند

تالار اخبار حقوق
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

هاویر

رمانیکی نقره‌ای
کاربر ثابت
شناسه کاربر
185
تاریخ ثبت‌نام
2020-12-02
آخرین بازدید
موضوعات
378
نوشته‌ها
1,696
راه‌حل‌ها
3
پسندها
12,456
امتیازها
639
سن
20
محل سکونت
باشگاه پنج صبحی ها

  • #1


قضات به اسناد تاریخی حقوقی دسترسی پیدا می‌کنند
تهران قضات به پرونده‌ها و اسناد حقوقی قوه‌قضاییه در آرشیو ملی با هدف کاهش اطاله دادرسی دسترسی پیدا می‌کنند.
به گزارش روز دوشنبه از پژوهشگاه قوه‌قضاییه، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اسناد و کتابخانه ملی و پژوهشگاه قوه‌قضاییه در راستای رفع نیازهای علمی کشور و نظام جمهوری اسلامی امضا شد.

در مراسم امضای تفاهم‌نامه که بین دکتر سید حجت اله علم‌الهدی، ‌ رییس پژوهشگاه قوه‌قضاییه و دکتر حامد ایرانشاهی، مدیرکل خدمات آرشیوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، طرفین ضمن تأکید بر نقش اسناد در پژوهش‌های تاریخ حقوق و استعلامات مکرر مراجع قضایی از اسناد تاریخی قوه‌قضاییه که در آرشیو ملی نگهداری می‌شود، بر ایجاد همکاری علمی فی‌مابین تأکید کردند.

دکتر سید حجت اله علم‌الهدی نیز بر عزم راسخ پژوهشگاه قوه‌قضاییه بر استفاده از اسناد تاریخی حقوقی و قضایی به عنوان یک منبع قابل اتکا در پژوهش‌های حقوقی با هدف رفع معضلات دستگاه قضا تأکید کرده و تأسیس مرکز اسناد حقوقی در پژوهشگاه در دو سال اخیر را با همین هدف بیان کرد.

همچنین دکتر ایرانشاهی به فقدان پژوهش‌های روشمند تاریخ حقوق و به تبع آن عدم استفاده از اسناد تاریخی در روند تحقیقات حقوقی و همچنین فقدان مطالعات و مرکزی جهت پژوهش‌های تاریخ حقوق اشاره کرد.

در این مراسم، همچنین تسهیل دسترسی پژوهشگران و قضات به پرونده‌ها و اسناد حقوقی قوه‌قضاییه در آرشیو ملی با هدف کاهش اطاله دادرسی مورد تاکید قرار گرفت و موافقت‌نامه راه‌اندازی «سامانه اسناد حقوقی کشور» میان طرفین امضا شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
7
بازدیدها
143

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین