. . .

آموزش طرز تهیه کرپ وانیلی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم کرپ وانیلی
آرد شیرینی1 و ½ پیمانه
شکر2 قاشق سوپخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
کره3 قاشق سوپخوری
شیر1 پیمانه
آب گازدار1 پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری

برای این که یک کرپ وانیلی خوشمزه و لذیذ بپزید، اول در درون یک کاسه به انتخاب خودتان مواد خشک را اضافه کنید. این مواد خشک چه چیز هایی هستند؟ آرد سفید را به همراه وانیل، شکر بکینگ پودر را در درون ظرف خودتان بریزید.
سپس این مواد را خیلی خوب و با حوصلۀ تمام، هم بزنید تا گوله های آرد در درون مواد شما باقی نماند. اما برای جلوگیری از این کار بهتر اشت که آرد تان را حداقل سه بار الک کنید، این کار مانع از گوله شدن موادتان می شود.
در مرحله بعدی، هر چه مواد تر و خیسی که در دستور پخت گفته شده را در یک ظرفی جدا از ظرفی که شما آرد و … را با هم مخلوط کردید این کار را انجام بدهید، یعنی کرۀ آب شده را به همراه شیر و آب گاز دار را به هم اضافه کنید.
سپس خیلی خوب و با دقت با هم مخلوط کنید. خب در این مرحله شما باید همۀ مواد تر و خشک را به هم اضافه کنید تا مخلوط شوند، این مواد را بهم بزنید و بگذارید خمیر شما به عمل بیاید. حالا با انجام این کار ها خمیر شما، حاضر شد.
حالا روی ظرف خمیر تان را خیلی خوب و با دقت هر چه تمام تر، تاکید می کنیم، با دقت آن را با نایلون و یا پارچۀ مناسب بپوشانید، به خمیر خود به مدت 10 دقیقه زمان بدهید. اگر خمیر به خوبی پوشانده نشود ممکن است خشک شود.

بعد از ده دقیقه که خمیر شما استراحت کرد و به اندازۀ کافی پف نمود، حاضر است که به درون دمای داغ فر برود و پخته شود. به این نکته هم توجه کنید، چیزی که باعث می شود، خمیر شما پف کند و نان شما زیبا و البته خوشمزه بشود، بکینگ پودر است.
پس از اضافه کردن آن در کرپ یا هر نوع نان دیگری غافل نشوید. حالا، در مرحلۀ آخر، ماهی تابه نچسب را روی حرارت ملایم گرم کنید و کمی کره، روی کف ماهیتابه بمالید. کمی از مایۀ کرپ را در درون ماهی تابه بریزید.
سپس سریع ماهی تابه را حرکت دهید، به طوری که یک لایۀ نازک از خمیر تمام سطح ماهی تابه را بپوشاند. وقتی لبه های کرپ شروع به حباب زدن و پختن کرد ندرا برگردانده تا طرف دیگر هم بپزد. (حدود 45 ثانیه زمان برای هر طرف کافی است.)
حالا کرپ های گرم را با دستمال و البته دستمال تمیز آشپز خانه بپوشانید تا خشک نشوند. کرپ مثل پنکیک قابل سرو با انواع خامه ها و شکلات های صبحانه به همراه میوه های تازه است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین