. . .

معرفی دیدنی شهر ری

تالار گردشگر ایران

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
هنرجو
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,792
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,241
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #1

طبیعت شهر ری


وقتی از آب‌وهوای خشک صحبت می‌کنیم نباید انتظار پوشش گیاهی غنی داشت. عمده گیاهان این منطقه که می‌شود درباره‌شان صحبت کرد، گیاهان دارویی مثل خاکشیر، گل‌گاوزبان، کرچک، پونه و کاسنی است که در بسیاری از نقاط این شهر رشد می‌کنند و می‌توان آن‌ها را در بازار قدیمی شهر ری‌، تهیه کرد.

جاذبه های طبیعی

  • تالاب عشق آباد

تصویری از تالاب عشق آباد در شهر ری

یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر ری تالاب عشق آباد است که در ۲کیلومتری روستایی به همین نام در بخش قلعه نو و در ۲۵کیلومتری مرکز شهرستان ری قرار دارد‌. این تالاب از مراکز زیبای تهران و جای خوبی برای دیدن پرندگان مهاجر و محلی است و می‌تواند سوژه خوبی برای عکاسی باشد. تا کنون ۱۵۱ گونه پرنده در این تالاب، همچون گنجشک خانگی، دم جنبانک ابلق‌، کلاغ سیاه، کلاغ ابلق، زاغی، سنقر تالابی، کورکور سیاه، کبوتر چاهی‌، قمری خانگی‌، آبچلیک پاسرخ، خروس کولی، خوتکا‌، نوک خنجری و چلچله دیده شده است.
اگر چه حجم آب تالاب در ‌فصل‌های مختلف تغییر می‌کند؛ اما با این حال میزبان انواع پرندگان بومی، عبوری و مهاجر در طول سال است‌. در حاشیه این تالاب گیاه نی به‌وفور دیده می‌شود و چمن شور پاگربه، خارشتر، قیچ، اسفند، جگن، چمن شور ساحلی، درمنه، گندمک‌، شکر تیغال از جمله گیاهان اطراف این تالاب هستند.
  • چشمه علی

نمایی از چشمه علی در شهر ری

یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف تهران و نزدیک به شهر ری‌، چشمه علی است که در جنوب تهران و شمال ری قرار دارد‌. این چشمه جدا از آنکه یک جاذبه طبیعی محسوب می‌شود، جاذبه تاریخی هم هست و قدمت آن به ۸هزار سال پیش بر می‌گردد. این چشمه از وسط صخره‌ای بزرگ بیرون آمده و به سوی جنوب و سپس جنوب شرق جاری است‌.
تپه باستانی‌، برج و باروهای قدیمی ری و چشمه زیرزمینی برخی از علائم و نشانه‌های تاریخی در این چشمه ‌است. کشف سفالینه‌هایی سرخ رنگ با نقش و نگار‌های مختلف در تپه نزدیک این چشمه، اهمیت تاریخی آن را نشان می‌دهد. همین طور نقش برجسته‌ای از فتحعلی شاه در حین تاج‌گذاری‌ روی صخره این چشمه وجود دارد.
همچنین نقل است در گذشته فرش فروش‌ها و مردم منطقه، فرش‌ها و قالیچه‌های خود را در آب چشمه‌علی می‌شستند؛ چرا که معتقد بودند آب این چشمه ویژگی‌ای دارد که فرش را پاک و روشن می‌کند و باعث درخشندگی آن می‌شود. گفته می‌شود آب این چشمه از جاجرود و قیطریه می‌آید و پس از عبور از راه‌های زیرزمینی، از دل صخره می‌جوشد.
 
نام موضوع : دیدنی شهر ری دسته : گردشگر ایران

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
هنرجو
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,792
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,241
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #2
  • دشت ری​

نمایی از دشت ری


دشت ری یکی از مهم‌ترین دشت‌ها در استان تهران است که در شهر ری و در جنوب تهران واقع شده است. این دشت یک منطقه‌ مسکونی با زمین‌های وسیع کشاورزی است. تا کنون چندین پژوهش باستان‌شناسی هم در این منطقه صورت گرفته است. اگر از هیاهوی شهری خسته شده باشید‌، می‌توانید به این دشت سری بزنید و در پناه سکوت و آرامش آن روزی خوب را برای خود بسازید.

تاریخچه شهر ری​

تصویری قدیمی از شهر ری


شهر ری از کهن‌ترین شهرهای جهان است که تاریخ پیدایش آن به زمان آریایی‌ها می‌رسد و با قدمتی بیش از ۸هزار سال سابقه، یکی از قدیمی‌ترین مراکز تمدن به شمار می‌رود. در «وندیداد»، کتاب مقدس زرتشتیان، از زبان اهورامزدا گفته شده است که دوازدهمین کشور باشکوهی که آفریده شده‌، رغه یا همان ری است.

همین طور نام این شهر در کتاب «ژوبیت» با عنوان راگو و در کتاب «مجمع‌التواریخ» با نام «ماه‌جهان» آمده است. این شهر در گذشته بخشی از سرزمین قوم ماد بود که از آن به‌عنوان «ماد راگیان» یا «ماد رازی» نام می‌بردند. علاوه بر این ری که به «ارشکیه» معروف بود، در دوره اشکانیان پایتخت بهاره شاهان شد و در دوره آل بویه و سلجوقیان هم مدت‌ها به‌عنوان پایتخت آن‌ها اهمیت خاصی داشت‌.

برخی نیز محلِ تولد زرتشت و مادرش را شهر ری دانسته‌اند. در کتاب مقدس زرتشیان نام آن بارها با اسم راگا آمده است. ری در دوران هخامنشیان نیز از مناطق مهم و آباد ایران بود و یکی از اماکن سیاسی سرزمین ایران به حساب می‌آمد. همه این‌ها حاکی از این است که شهر ری، در طول تاریخ، اهمیت فراوانی داشته و البته وجود آثار تاریخی متعدد در این سرزمین هم گویای این امر است‌.

مشاهیر شهر ری​

  • ابوبکر محمد زکریای رازی​

تصویری از زکریا رازی


این شهر تاریخی، بزرگ‌مردان زیادی به خود دیده است که از نام خیلی‌هایشان در تاریخ به نیکی یاد می‌شود‌. ابوبکر محمد زکریای رازی، فیلسوف‌، شیمی‌دان و پزشک ایرانی یکی از مشاهیر شهر ری‌‌‌ است که در سال ۳۱۳ هجری قمری در این شهر به دنیا آمد.

رازی با خلق آثاری در زمینه پزشکی‌، شیمی‌، فلسفه و به‌عنوان کاشف الکل، جوهر گوگرد و نفت سفید یکی از چهره‌های ماندگار در ایران و دنیاست و به گفته جرج سارتن، پدر تاریخ علم، رازی بزرگ‌ترین پزشک ایران و جهان اسلام در زمان قرون وسطی بود.

  • شیخ کلینی​

نمایی از مقبره شیخ کلینی


شیخ ابوجعفر محمد بن یعقوب بن اسحاق رازی معروف به کُلِـینی، یا همان شیخ کلینی دیگر مردِ بزرگ شهر ری‌‌‌ است که در روستای کلین از روستاهای اطراف این شهر به دنیا آمد. شیخ کلینی به‌عنوان مؤلف کتاب «اصول الکافی»، یکی از کتب اربعه شیعه‌، یکی از معرف‌ترین فقها و محدِثان شیعه در نیمه اول قرن چهارم از جمله شخصیت‌های بزرگ محسوب می‌شود که نام او در تاریخ به نیکی مانده است.

 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
هنرجو
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,792
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,241
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #3
  • فخر رازی​

نمایی از مقبره فخر رازی


دیگر بزرگ‌مرد این خطه، فخر رازی است، که به‌عنوان فقیه، متکلِم، فیلسوف، مفسِر و حکیم، تألیفات زیادی در این زمینه دارد و آثار ارزشمند او هنوز هم به‌عنوان منابع معتبر علمی استفاده می‌شود.

  • حاجی سیدرضا فیروزآبادی​

تصویری از حاجی سیدرضا فیروزآبادی


حاجی سیدرضا فیروزآبادی سیاستمدار، روحانی و نیکوکار ایرانی، یکی دیگر از مشاهیر شهر ری‌‌‌ است که از نمایندگان مجلس شورای ملی در ۴ دوره مختلف ‌است و مؤسس بیمارستان فیروزآبادی این شهر ‌‌است.

ابن قارن رازی، عبدالرحمن صوفی، یحیی بن معاذ، ابوالفضل هروی و… از دیگر مشاهیری هستند که در شهر ری‌‌‌ به دنیا آمده‌اند. علاوه بر این، امروزه نیز در قبرستان ابن بابویه این شهر افراد بزرگی همچون غلامرضا تختی، شیخ صدوق، رجبعلی خیاط، بدیع‌الزمان فروزانفر، علی اکبر دهخدا، محمدعلی مظفری، حسین فاطمی، حسین بهزاد، میرزاده عشقی، رحیم مؤذن‌زاده اردبیلی و محمدعلی فروغی به خاک سپرده شده‌اند. این نشان می‌دهد شهر ری‌‌‌ علاوه بر اینکه زادگاه مشاهیر بزرگ است، آرامگاه بسیاری از مشاهیر هم هست.

جاذبه‌های تاریخی​

  • برج طغرل​

تصویری از برج طغرل در شهر ری


برج طغرل یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر ری‌‌‌ است که در شرق آرامگاه ابن بابویه قرار دارد و یکی از آثار تاریخی دوره سلجوقیان است. این برج با ارتفاع ۲۰ متر‌، با نمایی خشتی و آجری و در مساحتی بالغ بر ۴۸ متر مربع ساخته شد و امروزه به‌صورت استوانه‌ای افراشته خودنمایی می‌کند.

برج طغرل علاوه بر اینکه مدفن طغرل بیک، اولین پادشاه سلجوقی است‌، در گذشته به‌عنوان ساعت نیز از آن استفاده می‌شد. برای همین است که بر بدنه خارجی بنا، ۲۴ کنگره‌ وجود دارد. با تابش خورشید بر هر کدام از آن‌ها، می‌توانستند زمان را محاسبه کنند.
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
هنرجو
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,792
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,241
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #4
  • آتشکده بهرام​

نمایی از آتشکده بهرام در شهر ری


یکی دیگر از آثار تاریخی شهر ری‌‌‌‌، آتشکده بهرام است که در ۱۲کیلومتری جنوب شرقی شهر ری‌‌‌ به سمت ورامین روی تپه‌ای باستانی قرار گرفته است‌. این آتشکده از دوره ساسانیان به یادگار مانده و بنا بر آن چه می‌گویند‌، آتشگاه بهرام گور ‌است.

ازآن‌جاکه بـقایای کاخ روی ۲ پایه بزرگ بنا شده و از فاصله دور به میل شباهت دارد، این بنا به تپه میل هم مشهور است‌. سنگ، ساروج، خشت و گل مصالح تشکیل‌دهنده تپه هستند که با ۲۵ متر پهنا و ۲۰ متر درازا ساخته شده است‌. نیزارهای اطراف تپه نیز نشان می‌دهد که در گذشته در نزدیکی این آتشکده‌، دریاچه‌ای وجود داشته که امروزه خشک شده ‌است.

  • دخمه گبری​

نمایی از قلعه گبری در شهر ری


دخمه گبری در شهرک علائین و در جنوب شرقی شهر ری‌‌‌ قرار دارد و یکی از جاذبه های تاریخی شهر ری‌‌‌ است که قدمت آن به ۲هزار و ۲۵۰ سال قبل می‌رسد. این قلعه در زمان ساسانیان و در مساحتی بالغ بر ۳هزار متر مربع، به‌صورت دژی مستحکم با ۴ برج تدافعی و دیدبانی ساخته شد و مصالح تشکیل‌دهنده آن خشت و چینه است‌.

قبل از انقلاب اسلامی از این برج به‌عنوان کارخانه باروت‌سازی استفاده می‌شد؛ ولی بعد‌ها و پس از مرگ صاحبش‌، این قلعه در اختیار آستان حضرت عبدالعظیم قرار گرفت و امروزه به‌عنوان انبار از آن استفاده می‌شود.

  • بازار ری​

تصویری از بازار ری


بازار قدیمی ری، در شمال بقعه حضرت عبدالعظیم(ع) یکی دیگر از آثار تاریخی شهر ری‌‌‌ است که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد و به دوره صفویه باز می‌گردد‌. این بازار ۲ راسته دارد که در محلِ اتصال آن‌ها به یکدیگر‌، چهارسوقی تشکیل می‌شود و از آجر، خشت و گِل ساخته شده است.

در میانه بازار، این چهارسوق با پوشش گنبدی خود قرار دارد که از سمت غرب به راسته کاروان‌سرای دوقلو و از سمت شرقی به میدان کوچک می‌رسد. بازار ری از قدیم یکی از مراکز اصلی برای فروش ادویه، گیاهان بومی و برخی اجناس تجاری بود که به وسیله بازرگانان از طریق جاده ابریشم وارد ری می‌شد و امروزه نیز به‌عنوان یکی از مراکز خرید شهر ری‌‌‌ اهمیت زیادی دارد.

  • کاروانسرای شاه عباسی​

تصویری از کاروانسرای شاه عباسی در شهر ری


کاروانسرای شاه عباسی در جنوب غربی میدان حضرت عبدالعظیم شهر ری‌‌‌ قرار گرفته است و در قدیم به‌عنوان محلی برای اتراق کار‌وان‌های تجاری و زیارتی استفاده می‌شد. این بنا متعلق به عصر صفوی ‌است و در مساحتی بالغ بر هزار متر مربع به صو‌رت ۴ایو‌انه با گچ و آجر ساخته شده است‌.

چندین اتاقک یا استراحتگاه و ۱ حیاط، اجزای تشکیل‌دهنده این کاروانسرا محسوب می‌شدند. همین‌طور اتاقک‌هایی با سردرهای گنبدی‌شکل در این کاروانسرا وجود دارد که برای استراحت تا‌جران و زائران در نظر گرفته شده بودند. متأسفانه امروزه از این بنا به‌عنوان انبار استفاده می‌شود و از موقوفات آستان شاه عبدالعظیم است‌.

باروی ری‌، کاروانسرای کنارگرد، قلعه قاچاقاچ، برج اینانج، دژ رشکان، یخچال طبیعی کُلِین و استودان گبرها از دیگر آثار تاریخی شهر ری‌‌‌ هستند که می‌توانید در سفر به این شهر از آن‌ها دیدن کنید.

اماکن مذهبی​

  • حرم حضرت عبدالعظیم حسنی​

تصویری از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی


مهم‌ترین جاذبه شهر ری‌‌‌ را‌ می‌توان آرامگاه شاه عبدالظعیم حسنی دانست که محل دفن حضرت عبدالعظیم حسنی، از نوادگان امام حسن مجتبی ‌است و به همین دلیل همواره در طول تاریخ به‌عنوان زیارتگاه برای بسیاری از مردم تهران و شهرهای دور و نزدیک محل احترام بود.

علاوه بر حرم حضرت عبدالظعیم، آرامگاه امامزادگان حضرت حمزه و حضرت طاهر نیز مجاور در این حرم هستند که تاریخ آن‌ها به دوره ایلخانی، دوره صفوی ‌و دوره قاجار باز می‌گردد. گفته می‌شود که حضرت عبدالعظیم بعد از رسیدن به شهر ری‌‌‌، به‌صورت پنهانی در سرداب خانه یکی از شیعیان آن شهر زندگی می‌کرد که پس از مدتی بیمار شده و در سال ۲۵۲ قمری (۸۶۶ م) از دنیا می‌رود. بنای اولیه این آستانه را محمد پسر زید داعی علوی در نیمه دوم قرن سوم هجری قمری تعمیری اساسی کرده و البته این بنا سال‌ها بعد نیز در دوران مختلف بازسازی شده است.
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
هنرجو
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,792
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,241
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #5
  • آرامگاه بی بی شهربانو​

تصویری از آرامگاه بی بی شهربانو


بی بی شهربانو نام زیارتگاهی است در دل کوه‌های شهر ری‌‌‌. بر حسب کتیبه موجود در آن و به اعتقاد مردم، متعلق به شهربانو، همسر امام سوم شیعیان مادر حضرت سجاد(ع) است. این آرامگاه به طول ۳۳متر و عرض ۲۲ متر در محوطه‌ای مستطیل شکل قرار گرفته که با دیواری سنگی متعلق به سده چهارم پوشیده شده و از شمال در محدوده کوهستان قرار می‌گیرد. در بخش جنوبی نیز چندین بنای محکم سنگی با گنبدی از سنگ و آجر ساخته شده است.

همچنین نقل است که به سبب واقع‌شدن این زیارتگاه در دل کوه، مجاورت با چشمه، معماری سنگی بنا، استفاده از واژه بانو و شهربانو مثل ایزدبانوی آناهید و تشابه داستان زیارتگاه زرتشتی بانوی پارس در یزد با داستان نقل شده درباره بی‌بی شهربانو‌، به گفته برخی از کارشناسان این بنا از نیایشگاه‌های الهه آب‌ها و باروری یعنی آناهید ‌است و یکی از پرستشگاه‌های زرتشتیان قبل از اسلام در این منطقه محسوب می‌شود.

  • امامزاده عبدالله​

امامزاده عبدالله در شهر ری


یکی دیگر از اماکن مذهبی شهر ری‌‌‌ امامزاده عبدالله است که در بخش مرکزی شهر ری‌‌‌ و در خیابان فدائیان اسلام قرار دارد‌. بنای این امامزاده متعلق به قرن یازدهم و از آثار دوره صفوی است. آرامگاه‌های خانوادگی در حیاط این امامزاده نیز به سبک معماری دوره قاجار، پهلوی اول و دوم ساخته شده است‌.

ساخت ایوان شرقی رواق کنونی و تزئینات آن به وسیله میرزا کاظم خان نظام الملک در سال ۲۷۴ قمری انجام گرفت. گنبد بزرگی بر فراز این امامزاده قرار دارد که در سال‌های ۱۳۲۹ و ۱۳۷۸ شمسی مرمت شده است. کتیبه کاشی خشتی نیز در ایوان بقعه دیده می‌شود که روی آن به تاریخ ۱۲۷۴ قمری با خطِ نستعلیق اشعاری در مدح بانی امامزاده نوشته شده است‌. بسیاری از مشاهیر علمی، ادبی و سیاسی در این امامزاده مدفون هستند که از میان آن‌ها می‌توان به آیت الله سید علی حائری، عـلی بشرویه‌ای، تقی ارانی و ادیب پیشاوری اشاره کرد.

  • امامزاده بی بی زبیده​

نمایی از امامزاده بی بی زبیده


یکی دیگر از امامزاده‌های تاریخی شهر ری‌‌‌‌، امامزاده بی بی زبیده است که در حسین آباد بعد از پل سیمان واقع شده است‌. مردم بومی، این امامزاده را منتسب به فرزند بی‌بی شهربانو همسر گرامی امام حسین(ع) می‌دانند و در این باره نیز لوحی به تاریخ ۱۲۸۶ و خطِ نستعلیق عبدالحسین زرین‌قلم در خود بقعه نصب شده است.

این بقعه با خشت و آجر ساخته شده است و تاریخ آن به قرن نهم هجری برمی‌گردد که البته بعدها نیز چندین‌بار بازسازی شده است‌. مقرنس‌کاری و نقاشی‌های دوران قاجار، تزئینات داخلی حرم را تشکیل می‌دهند و همین طور در خاتم‌کاری‌شده بزرگی متعلق به سال ۱۲۷۱ هـ ق در این مکان قرار دارد که حاوی ابیاتی از مرثیه‌های محتشم کاشانی است و به فرمان میرزا محمدصادق قائم مقام ساخته شده است.

غذاهای شهر ری​

تصویری از غذاهای شهر ری


شهر ری‌‌‌ به‌عنوان یکی از شهرهای کهن ایران‌، فرهنگ و تمدنی کهن دارد و غذا به‌عنوان یکی از سمبل‌های فرهنگی، بیان‌گر عادات و سلایق مردم هر منطقه‌، نقش زیادی در معرفی فرهنگ محلی ایفا می‌کند. در بین مردم اصیل تهران و شهر ری‌‌‌‌، چند غذای محلی خاص وجود دارد که ممکن است دیگر مثل قدیم پخته نشود؛ اما هنوز هم هستند خانه‌هایی که بعضی از غذاهای سنتی و بومی در آن‌ها طبخ می‌شود‌. از بین این غذاها می‌توان به دمپختک، سرگنجشکی، اشکنه اسفناج، آش شله قلمکار‌، والک پلو‌ و آش رشته اشاره کرد که هنوز هم بین مردم محبوب هستند.

اقامت در شهر ری​

شهر ری‌‌‌‌، به‌عنوان شهر زیارتی، متأسفانه هتل و محل اقامت آنچنانی ندارد و برای اقامت در آن‌، مسافران باید یا به مسافرخانه‌های اطراف مراجعه کنند یا در بوستان‌های اطراف حرم چادر بزنند. اگر قصد دارید برای اقامت در این منطقه به مسافرخانه بروید، می‌توانید به خیابان حرم در پشت بازار مراجعه کنید. همین طور این شهر یک خانه معلم هم دارد که در خیابان فدائیان اسلام واقع شده و آماده پذیرایی از پرسنل آموزش و پرورش ‌‌است.

سوغات شهر ری​

نمایی از سوغاتی های شهر ری


بعد از زیارت حرم حضرت عبدالعظیم، با گردش در بازار قدیمی و بازار جدید حرم علاوه بر سیاحت می‌توانید سوغات‌های خود را نیز تهیه کنید و دست پر به شهر خود برگردید‌. به‌عنوان مثال سوهان یکی از سوغاتی‌های معروف شهر ری‌‌‌ است که در جای‌جای بازار می‌توانید آن را پیدا کنید‌.

سوهان‌های شهر ری‌‌‌ بسیار معروف هستند و هر سلیقه‌ای آن را می‌پسندد. گز‌، لواشک‌، حلوا ارده، ادویه و عرقیات گیاهی از دیگر خوردنی‌های خوشمزه‌ای هستند که می‌توانید در این بازار پیدا کنید‌. همین طور چادر، جانماز، تسبیح، انواع انگشترهای عقیق، فیروزه و شرف شمس در کنار زیورآلات نقره‌ای و صنایع دستی سفال، قلم زنی، نقاشی روی شیشه از دیگر اجناسی هستند که در این بازار پیدا می‌شوند.

مرکز خرید شهر ری​

تصویری از بازار بزرگ شهر ری


بازار بزرگ ری، بازار قدیمی حرم، مجموعه تجاری راگا و پاساژ مهدی از جمله مراکز خرید معتبر شهر ری‌‌‌ هستند که می‌توانید تمامی اجناس مدنظر خود را با کیفیت مناسب و قیمتی مناسب‌تر از آن‌ها تهیه کنید.

مسیرهای دسترسی به شهر ری​



  • مسیر جاده‌ای​

از هر کجای ایران که بخواهید خود را به شهر ری‌‌‌ برسانید، ابتدا باید به تهران بروید. بزرگراه تهران قم، اتوبان آزادگان شرق و غرب؛ اتوبان امام علی (ع) تهران؛ اتوبان شهید رجایی و اتوبان شهید‌هاشمی به سمت بهشت‌زهرا، از جمله مسیرهای دسترسی به شهر ری‌‌‌ در تهران هستند.

  • راه آهن​

شهر ری‌‌‌ در مسیر ‌راه‌آهن تهران مشهد و تهران ‌بندر ترکمن قرار گرفته است و به راه آهن سراسری متصل است. این منطقه، به خط متروی تهران هم متصل است. اگر می‌خواهید با مترو به شهر ری‌‌‌ بروید، می‌توانید با سوارشدن در خط ۱ بعد از حرکت به سمت کهریزک، در ایستگاه شهر ری‌‌‌ پیاده شوید.

  • مسیر هوایی​

با توجه به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به این شهر‌، می‌توان بعد از پیاده‌شدن از هواپیما، به‌راحتی خود را به شهر ری‌‌‌ رسانید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین