. . .

معرفی دیدنی تهران ایران مال

تالار گردشگر ایران

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,320
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #1

معرفی ایران مال​


ایران مال یا بازار بزرگ ایران یکی از عظیم ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خاورمیانه و جهان است.
به ادعای بنیان گذاران آن می‌توانید آینده و گذشته ایران را در یک نگاه در این مجموعه ببینید.
بارزترین ویژگی ایران مال نسبت به مجموعه های مشابه تخصیص بیشتر فضا به خدمات تفریحی و رفاهی است. تنها ۳۰ درصد این بازار بزرگ واحد تجاری است و ۷۰ درصد فضای آن شامل رستوران، هتل و مراکز ورزشی تفریحی است.
ایران مال یک مرکز تجاری فوق العاده است که می‌توانید یک روز کامل در آن بگردید و خسته نشوید.

ایران مال کجاست؟​


مجموعه بزرگ ایران مال به عنوان یک منطقه گردشگری در شمال غربی تهران در منطقه ۲۲ واقع شده است. راه‌های ورودی به این مجموعه از انتهای بزرگراه همت غرب و بزرگراه شهید خرازی است.
در حال حاضر ورود به ایران مال، از سه مسیر که دو مسیر آن از بزرگراه شهید خرازی به سمت غرب و یکی از بزرگراه شهید خرازی به سمت شرق است امکان پذیر است.
بازار بزرگ ایران بین دو شهر تهران و کرج و در نزدیکی دو فرودگاه مهرآباد و امام قرار دارد و اگر برای سفر به تهران بلیط هواپیما ارزان تهیه کرده‌اید می‌توانید یک روز کامل در این شهر رویایی اقامت داشته باشید و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

ساخت و معماری پروژه بازار بزرگ ایران​


وسعت ایران مال ۷ برابر استادیوم صدهزار نفری آزادی است و اگر بخواهید در این مجموعه پیاده روی کنید حدود ۱۵ کیلومتر را باید طی کنید.
این پروژه از سال ۱۳۹۰ در دو فاز شروع شد. مساحت کل مجموعه ایران مال، ۱۷۰۰۰۰۰ متر مربع زیر بنا است که حدود ۵۰۰ هزار متر مربع آن را واحدهای تجاری تشکیل می دهند. در فاز اول نیز از ۱۴۰۰۰۰۰ متر مربع آن رونمایی شد که دارای ۳۰۰۰۰۰ متر مربع واحد تجاری و تولیدی بود.
سرمایه گذار این مجموعه بانک آینده است و ایده اولیه آن به علی انصاری، صاحب بازار مبل ایران و بازار موبایل تهران، تعلق دارد.
معماری بازار بزرگ ایران به گونه ای است که ابتدا فضاهای مدرن و خاص اروپایی را در ذهن تداعی می کند چرا که از بیرون ساختمانی ساخته شده از سنگ و شیشه را مشاهده می کنید. با ورود به این مجموعه قطعا شگفت زده خواهید شد؛ چرا که مجموعه ای از معماری‌های اصیل و سنتی ایرانی و اسلامی را خواهید دید. در هر بخش مجموعه بزرگ ایران مال فرهنگ و سنت مناطق مختلفی از ایران را شاهد خواهید بود که مشخص می کند این مجموعه گام مهمی در زنده نگه داشتن فرهنگ و معماری ایرانی برداشته است.
ایران مال | بازار بزرگ ایران


بخش های مختلف ایران مال​


ایران مال علاوه براینکه یک مرکز تجاری بزرگ است یک منطقه گردشگری کامل هم به حساب می‌آید.
این مجموعه شامل یک هتل ۵ ستاره برای اقامت گردشگران، رستوران های سنتی و فست فود، چندین کافی شاپ و مکان های تفریحی و دیدنی بسیاری است که به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

مسجد جامع ایران مال​


در سراسر بازار بزرگ ایران چندین نمازخانه برای اقامه نماز وجود دارد اما مسجد جامع آن علاوه بر محلی برای عبادت یک مکان دیدنی هم محسوب می‌شود.
این بنا کاشی کاری و گچ بری چشم نوازی مشابه مسجدالنبی دارد و گنبد آن از گنبد حافظیه الهام گرفته شده و آن را به یک مکان فرهنگی _مذهبی تبدیل کرده است.

باغ ایرانی یا باغ ماهان ایران مال​


یکی از جذابیت های بازار بزرگ ایران باغ ماهان است که از باغ شازده ماهان در کرمان الهام گرفته شده و شامل درختان و فضای سبز بسیار دیدنی ای است.
در جنوب باغ ماهان آب نمای موزیکالی با مساحت ۱۴ هزار متر مربع قرار دارد که تداعی کننده مسیر جریان آب در باغ های ایرانی است. این آب نمای زیبا هرروزه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فعال است.
پس از خستگی یک خرید دلچسب می توانید در رستوران های باغ ماهان استراحت کرده و غذای دلخواه خود را میل کنید.

باغ دیدار ایران مال​


یکی دیگر از باغ های سرسبز بازار بزرگ ایران باغ دیدار است.
باغی با سقف شیشه ای و نماهای آجری که معماری مناطق کویری ایران را زنده می کند.
پل شیشه‌ای روی آب، سکوی شیشه‌ای و آبشار پلکانی از جاذبه های این بخش است که حتما ارزش وقت گذاشتن را دارد.

بازار سنتی ایران مال (تیمچه حاج علی اکبر)​


بازار سنتی ایران مال که در طبقه دوم آن واقع شده است از معماری کاملا سنتی بهره گرفته و مشابه بازارهای سنتی و قدیمی شیراز، تبریز و اصفهان ساخته شده است.
تیمچه علی اکبر یا بازار سنتی ایران مال در قسمت غربی بازار قرار دارد و شامل تالار آینه شربت خانه، حجره ها و چهارسو است.
نکته جالب این بازار فنجان آرزوهایی است که در ورودی بازار قرار دارد و می توانید سکه ای درون آن بیندازید و آرزو کنید.
انواع صنایع دستی و محصولات شهرهای مختلف ایران را می توانید در این بازار تهیه کنید و از فضای دلنشین و نوستالژی آن هم نهایت لذت را ببرید.
بازار سنتی چهار سرا دارد که هرکدام مخصوص محصولات و صنایع خاصی هستند.
سرای فیروزه: این سرا که به تالار هنر و صنعت ایرانی مشهور است به خرید ظروف میناکاری، خاتم کاری و سفال اختصاص داده شده است.
سرای زمرد: تالاری برای خرید و تماشای فرش های دستباف و ایرانی است.
سرای عقیق: تالاری برای خرید و تماشای عتیقه جات است.
سرای الماس: برای خرید سوغات هرکدام از شهرهای ایران به این تالار سر بزنید.
ایران مال | بازار بزرگ ایران
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,320
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #2

تالار آیینه ایران مال​


تالار آینه بازار سنتی ایران مال یکی از دیدنی ترین بخش های این مجموعه است. در طراحی و اجرای این تالار از تالار آینه مجلس شورای ملی سابق الگوبرداری شده است.
این مکان زیبا و تماشایی که با فرشی از هنر دست هنرمندان نیشابور مزین شده برای پذیرایی از مهمانان مخصوص تدارک دیده شده است.

شربت خانه ایران مال​


یکی از بخش هایی که به طور کامل فرهنگ و هنر ایرانی را نمایش می دهد شربت خانه بازار سنتی است. شربت خانه محلی برای نوشیدن انواع عرقیات گیاهی کاشان و بازار قدیم تهران است و از فضا گرفته تا نام مجموعه حال و هوای ایرانی دارد.
کاشی کاری با رنگ ها و طرح های دیدنی و خیره کننده و گچ بری ظریف آن فرهنگ و هنر اصیل ایرانی را به رخ می کشد.
نوشیدن انواع شربت ها و نوشیدنی های گوارا و با کیفیت خستگی یک پیاده روی و گردش طولانی مدت را از تنتان بیرون می آورد.

کتابخانه جندی شاپور (باغ کتاب ایران مال)​


‌اگر اهل مطالعه هستید باید بدانید که یکی از مکان هایی که حتما باید به آن سربزنید کتابخانه جندی شاپور ایران مال است. این کتابخانه بزرگ به سبک معماری اروپایی ساخته شده اما در گوشه و کنار آن نشانه هایی از فرهنگ و هنر ایرانی هم به چشم می خورد.
کتابخانه ایران مال مشابه کتابخانه هایی است که تنها در فیلم ها مشاهده کرده اید.
می توانید در این قطب فرهنگی بازار بزرگ ساعت ها بنشینید و به مطالعه کتاب های مورد علاقه تان بپردازید و همچنین در کافه مجموعه قهوه ای نوش جان کنید.
ایران مال | بازار بزرگ ایران


امکانات رفاهی ایران مال​


برای صرف غذا در هر ساعت و هر وعده غذایی می توانید به رستوران ها و فست فودهای مجموعه ایران مال مراجعه کنید و غذای دلخواه خود را تهیه کنید.
در ایران مال چهار مجموعه‌ فودکورت بزرگ و رستوران‌ و کافی‌شاپ‌های مختلفی وجود دارد که پاسخگوی انواع سلیقه ها هستند. رستوران ملل باغ ایرانی بازار بزرگ لذت حضور در هر شهر و کشور را تنها با طعم غذاهایش به شما نشان خواهد داد.
در مجموعه بازار بزرگ ایران به همه چیز فکر شده و اگر شما ساکن تهران یا کرج نیستید پس از یک گردش طولانی می توانید در هتل ۵ ستاره ایران مال اقامت کنید و از امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه بهره مند شوید.
این هتل با به روزترین امکانات اقامت آرامی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. هرگونه امکانات رفاهی که شما در طول یک روز به آن احتیاج داشته باشید در ایران مال وجود دارد.
هایپر استار مجموعه یکی از بزرگترین مارکت های ایران است که انواع کالاهای مصرفی شما را عرضه می کند. بازار بزرگ مجموعه ای از انواع برندهای مطرح شامل ال سی من، سله بن، جین وست و سایر برندهای پوشاک و ملزومات است که همه در کنار هم جمع شده اند و تنها با قدم زدن در ایران مال می توانید به همه آن ها دسترسی داشته باشید.
پردیس سینمایی شامل ۱۳ سالن عمومی و اختصاصی، شهربازی، انواع ورزش ها شامل بولینگ، اسکی روی یخ، شنا و امکانات بهداشتی و سلامتی برای خدمت رسانی به گردشگران عزیز فراهم است.

راه های دسترسی به ایران مال تهران​


اگر بخواهید از تهران به بازار بزرگ ایران بروید کافی است در بزرگراه شهید خرازی خروجی بازار بزرگ را انتخاب کنید اما مسیری که از کرج به این بازار می‌رسد از بزرگراه کرج و آزادگان می‌گذرد.
اگر از اتومبیل شخصی استفاد می‌کنید خیالتان از بابت پارکینگ راحت باشد. مجموعه ایران مال دارای چندین پارکینگ بزرگ است که دسترسی به تمام طبقات را آسان کرده است.
برای رسیدن به ایران مال از تاکسی های مخصوص مجموعه و یا مترو هم می‌توانید استفاده کنید. اگر از مترو استفاده کردید، کافیست بعد از پیاده شدن در ایستگاه چیتگر یا ایران خودرو (خط ۵ مترو) با خط اتوبوس شهرک شهید باقری یا تاکسی در مسیر کوتاهی خود را به ایران مال برسانید.
ساکنین سایر شهرها هم تنها با تهیه یک بلیط هواپیما به مقصد تهران با طی مسافت کوتاهی از فرودگاه می‌توانند خود را به بازار بزرگ برسانند.
همچنین می‌توانید برای خرید سوغات تهران از ایران مال روی این مرکز خرید حساب کنید.

ساعت کاری ایران مال​


ایران مال در این ایام همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ فعال است و ساعت شروع کار هایپراستار از ۸:۳۰ صبح است.
 

دمیــــــورژ

رمانیکی نقره‌ای
نویسنده ویژه
نویسنده
رمانیکی‌نویس
دل‌نویس
ناظر
منتقد
گوینده
کاربر منتخب
کاربر ثابت
نام هنری
دمیورژ
مقام خاص
منتقدیار
شناسه کاربر
123
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-05
آخرین بازدید
موضوعات
260
نوشته‌ها
2,796
راه‌حل‌ها
32
پسندها
24,320
امتیازها
698
محل سکونت
محله مغزهای فاسد

  • #3
عکس ها
%DA%A9%D8%A7%D9%81%D9%87-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8.jpg
didar-garden.jpg
%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%86%D9%87-%D9%88-%D8%A2%D8%A8%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C%DA%A9%D8%A7%D9%84.jpg
%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D9%85%D8%A7%D9%84+5.jpg
05a5b388-d340-4d65-bd6d-886a1b34c2db.jpg
iran-mall-mosque.jpg
traditional-market-in-iran-mall.jpg
l.JPG
Iran-Mall-Sports-Complex.jpg
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین